Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt intressant. En fråga: om man söker 5513 på chrono24 står det iaf på en 36mm i storlek, är detta en felskrivning eller finns den i denna storlek?Trevligt att ni gillade det
Grymt intressant. En fråga: om man söker 5513 på chrono24 står det iaf på en 36mm i storlek, är detta en felskrivning eller finns den i denna storlek?
Tackar
Den finns bara i 40mm (eg 39,5) så det är ett skrivfel.
Finns äldre subbar(med andra referensnr) som är mindre men 5513 har alltid varit samma
storlek.
Läste precis igenom detta fantastiska arbete, tack Max.
Tack max för svaret!Fixoflex Inte helt säker på vad du är ute efter, twinlock är 6mm och triplock är 7mm. Triplock kom omkring 1972.
Är inte säker på hur det är med moderna subbar, men tror att de har 7mm-kronor de också. Har även något i bakhuvudet att dipsyn (ingen sub men änså) har en 8mm-krona men moderna rollar har jag tyvärr inte någon vidare koll på så kan vara ute och cykla med det måttet.
Sen finns det ju vintagerolexar med "big crown" (8mm), tex 6200, 5510 och 6538 (finns säkert någon som jag missat) men 5513 har mig veterligen bara levererats med kronor om 6mm respektive 7mm.
Missförstod jag frågan eller fick du svar på det du undrade?
En fråga och så kallade 'Gilt'-tavla. Är det guldfärg på tavlan, eller frånvaro av färg på en guldtavla?