• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner, fake? (bilder)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

MJ24

Patek
2-Faktor
Frågar för tredje gången (och har frågat artigt innan, men nu är tålamodet slut)...hänger det här ihop med trådstarten, och i så fall HUR??
Om inte, så starta en ny tråd!!!

Eftersom det inte verkat bli tydligare än så här, lägger jag i alla fall ner nu.
Hoppas verkligen det löser sig på bästa sätt för alla inblandade som köpt falska klockor, sitter utan både klocka och pengar eller fått konton kapade!
 

Fannynilsson

Breitling
Är väl ingen som hängt ut någon här?

Om din story stämmer är det sjukt trist och man får hoppas att det löser sig. Är det från ditt Tradera-konto TS köpte klockan som tråden handlar om?


Stämmer att det är det är mitt konto. Jag har samma namn på flera ställen och det jag handlar med på Tradera ligger i priset på ett par hundra. Aldrig klockor. Och jag hade endast positiva omdömen så att jag skulle riskera det är bara löjligt.
Klockan jag sålde var äkta. Hur TS har fått en kopia kan jag ej svara på och det är inte mitt problem. Enda problemet är att det verkar som att det kan ha varit ts pengar som sattes in på mitt konto från början. Erik säger inte han är jag antar jag. Men han har kommit in på mitt Traderakonto och lagt ut annons.
Anledningen att jag sålde min Rolex för 30 000kr var att Erik ville göra snabb affär och jag använder inte klockan mer. Jag har aldrig servat den sedan jag köpte den för några år sedan och det var nog läge att göra det. En Rolex må vara fin, men då ska man använda den och inte bara låta den ligga i mitt tycke.
Vill ni tro detta eller inte är upp till er. Jag och min sambo skulle spendera en mysig helg hemma i Kristianstad men med allt detta som pågår så känner man ingen gläde överhuvudtaget.
Kanske skulle varit mer försiktig men man lär väl av sina misstag.
Nu i efterhand så fanns vissa varningsklockor på vägen, som tex att Erik inte ville visa körkort då detta enligt honom inte var viktigt för affären, att det stod Filip som avsändare som han förklarade att det var hans sons namn på kontot och det blev fel och framförallt att han inte ville göra upp på en bank som jag föreslog.
Hans telefon är avstängd så tyvärr går det ej att nå honom heller.
 

Fannynilsson

Breitling
Frågar för tredje gången (och har frågat artigt innan, men nu är tålamodet slut)...hänger det här ihop med trådstarten, och i så fall HUR??
Om inte, så starta en ny tråd!!!


Detta vet jag inte men det är inte omöjligt att vi blivit lurade av samma person. Men då mitt namn, både i verkligheten och på Tradera finns ute kände både jag och min sambo att det var läge att försvara sig och förklara vad som hänt.....
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Rolex-annonsen på Tradera bestod av tre bilder vara. De två första ser ut att vara en kopia efter allt jag har fått lära mig i den här tråden.

Sjukt rörigt och det verkar finnas flera offer i den här soppan.

Philippe Stern, du får reda ut detta nu.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Så, någonstans på vägen har en äkta Rolex från 2006 blivit en oäkta 2012:a.

Och "Erik Karlsson" sitter på 30k plus den äkta Rolexen från 2006. Vilken huggorm han är.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Är inte Filip TS? Hahaha det här är för rörigt fortfarande.

Det handlar ju inte ens om samma Submariner längre...


Om jag förstått det rätt nu:
Erik har inga pengar men vill ha en Rolex, han har dock en kopia som han säljer till Filip (TS) för 30k (som sätts in på Christoffers konto)
Christoffer skickar i sin tur sin _äkta_ Rolex till Erik, vips så har Erik en äkta Rolex klocka och har endast behövt offra sin kopia till TS som betalat 30k för en Kopia..
När sen TS vill ha tillbaka sina pengar hotar Erik Christoffer, TS får tillbaka sina pengar (från Christoffer men TS tror fortfarande av Erik) N Christoffer sitter fortfarande utan sin Rolex som Erik fortfarande har fått i utbyte mot en fake..
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Detta vet jag inte men det är inte omöjligt att vi blivit lurade av samma person. Men då mitt namn, både i verkligheten och på Tradera finns ute kände både jag och min sambo att det var läge att försvara sig och förklara vad som hänt.....
Christoffer, har du under de senaste dagarna haft kontakt med newstick00 aka. Filip?
 

weeklund

Omega
Vilken soppa! Men intressant tråd att följa. Tråkigt för alla inblandade dock. Den verkliga förloraren verkar ju vara Christoffer om allt som står är sant.
 

Fannynilsson

Breitling
Så, någonstans på vägen har en äkta Rolex från 2006 blivit en oäkta 2012:a.

Och "Erik Karlsson" sitter på 30k plus den äkta Rolexen från 2006. Vilken huggorm han är.

Han ringde mig igår och hotade att han ville häva köpet så jag förde tillbaka till kontot han ville så förmodligen sitter han på båda.
Och säkert en bunke pengar och klockor till då det till polisen inkommit ett par anmälningar av denna sort de senaste dagarna.
Så den dagen han åker dit är vi ett gäng personer som blir nöjda då vi får tillbaka VÅRA saker.
På måndag ska jag till polisen här i stan och visa meddelandena och tiderna för samtalen från Erik.
Han sa att han kom från Malmö och jag ska ta reda på om grannarna sett när han kom. För fast ska han och förr eller senare gör han väl bort sig.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Virrade bort mig efter ett par sidor...
Men man har iallafall lärt sig att ska man handla saker man inte är kunnig inom så får man hålla sig till AD eller personer man verkligen litar på.
Känns värt att lägga en extra slant på det
 

Fannynilsson

Breitling
Christoffer, har du under de senaste dagarna haft kontakt med newstick00 aka. Filip?


Nej, den ende jag haft kontakt med är denne Erik Karlsson från Malmö. Efter han hämtade klockan hos mig (jag skickade inte klockan till honom) var det tyst från honom i flera dagar. Fram tills igår. Så det är inte omöjligt att denne "Filip" och "Erik" arbetar ihop och lurar folk. Det är upp till polisen att avgöra och att straffa de som gjort fel. Sedan om det är en person eller flera det har jag ingen aning om. Jag vet inte hur många han kan ha lurat i mitt namn heller. Väntar bara på att fler ska ringa till mig och vilja ha tilllbaka pengar. Vi får se hur det går och jag hoppas att polisen handlar snabbt.
Nu ska jag försöka ha en bra lördag trots allt det inträffade. Och på måndag får jag fortsätta med att försöka få tillbaka mina pengar eller klocka. Något av det ska jag ha.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Nej, den ende jag haft kontakt med är denne Erik Karlsson från Malmö. Efter han hämtade klockan hos mig (jag skickade inte klockan till honom) var det tyst från honom i flera dagar. Fram tills igår. Så det är inte omöjligt att denne "Filip" och "Erik" arbetar ihop och lurar folk. Det är upp till polisen att avgöra och att straffa de som gjort fel. Sedan om det är en person eller flera det har jag ingen aning om. Jag vet inte hur många han kan ha lurat i mitt namn heller. Väntar bara på att fler ska ringa till mig och vilja ha tilllbaka pengar. Vi får se hur det går och jag hoppas att polisen handlar snabbt.
Nu ska jag försöka ha en bra lördag trots allt det inträffade. Och på måndag får jag fortsätta med att försöka få tillbaka mina pengar eller klocka. Något av det ska jag ha.

Lycka till, med allt!
 

newstick

Omega
2-Faktor
Jag tror inte du läste vad jag skrev?

Den annonsen du ser i Christoffers namn nu ute på tradera är inte Christoffers. Det är killen som "köpte" Rolexen av honom hemma hos honom som har lagt ut den annonsen!

Så allt detta som skrivs om Christoffer på detta forum är fruktansvärt då Christoffer inte har gjort något alls!
Han saknar sina pengar då han igår blev uppringd, hotad att han skulle föra tillbaka pengarna och detta är gjort.
Så får hoppas polisen tar tag i detta.

Christoffer, du hjälper inte sig själv direkt. Vilken idiot som helst fattar att du nu heter Fanny Nilsson... Suck. Att gå och lägga sig och försöka glömma det hela är nog det du tjänar på mest.

Inte för att vara elak, men du är inte jättesmart när du vet att jag redan fått fatt på dig en gång tidigare ;).
 

Fannynilsson

Breitling
Christoffer, du hjälper inte sig själv direkt. Vilken idiot som helst fattar att du nu heter Fanny Nilsson... Suck. Att gå och lägga sig och försöka glömma det hela är nog det du tjänar på mest.

Inte för att vara elak, men du är inte jättesmart när du vet att jag redan fått fatt på dig en gång tidigare ;).


Ursäkta vad pratar du om?
Fanny är min flickvän.
Och att du skrev i meddelande till mig att du förmodligen både har min pengar och min klocka fick mig att ringa polisen och lägga till dig i anmälan. Tack ska du ha. Nu är vi ett steg närmare en lösning.
 
P

Philippe Stern

Guest
Polisen kommer nog begärga ip-adresser från KS på newstick00 och Fannynilsson. Vilken mustig soppa.
 

newstick

Omega
2-Faktor
hahaha! Det här bli bara bättre och bättre!!

Menar du att Erik hotar dig med mordbrand för 30k? haha Vilken jävla soppa du trasslat in dig i nu Fanny(Christoffer), vad kommer här näst, ryskamaffian är och inblandade? Förresten jag återkommer till dig för mina övriga 1500:-, nu har bägaren runnit över och jag är jävligt trött på dig!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp