• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Submariner "Hulk" 116610LV

Vad är det som gör att priset är så högt på Hulken?
Kan priset sänkas tror ni?
80k för en Hulk 2017 var billigt! Idag går dem minst för 140.000kr
Sjukt
Spekulation att den gar for 160' om en vecka....Priset gar val ner nar det inte finns fler dumskallar...forlat spekulanter som tror pa ytterligare prisokning.
For hur manga av dagens saljare kopte klockan for att verkligen ville ha en och inte enbart i spekulationssyfte?

• Like
Reactions: PJZ
Vad är det som gör att priset är så högt på Hulken?
Kan priset sänkas tror ni?
80k för en Hulk 2017 var billigt! Idag går dem minst för 140.000kr
Sjukt

Till största del tror jag: utbud och efterfrågan, efter det är det väl "hypen" som hetsar upp priset. Priset kommer sänkas/justeras när Rolex hypen dör ut eller att Rolex släpper fler stål sportisar så alla kan köpa sin via AD... att något av de två de kommer hända ser jag som högst osannolikt.

Till största del tror jag: utbud och efterfrågan, efter det är det väl "hypen" som hetsar upp priset. Priset kommer sänkas/justeras när Rolex hypen dör ut eller att Rolex släpper fler stål sportisar så alla kan köpa sin via AD... att något av de två de kommer hända ser jag som högst osannolikt.

Alla trender dör. Eller vad sägs om: Breitling, Hublot big bang, AP ROO bara de senaste 20 åren (i Stockholm). Den enda av dem ovan som räddat livhanken med lite anständighet är väl den sistnämnda - och primärt bara på grund av att resten av varumärket håller toppklass.

En annan generell trend som tycks vara utdöd är stora klockor.

Så att Rolex-hypen dör förr eller senare är iaf jag rätt säker på.

• Like
Reactions: PJZ
Har ej kostym på mig varje dag, och har inte tröttnat på min Hulk (haft den i tre år). Tycker snarare det är tvärtom, att den är så uppfriskande, beroende på hur ljuset är, om man befinner sig inomhus eller utomhus, om det är ljust ute, molnigt osv så ser den alltid annorlunda ut. Helt fantastiskt enligt mig.

Håller med! Har själv en sen runt 2 år tillbaka. Den är verkligen superrolig att bara och den gröna skiftande färgen tröttnar man aldrig på. :D
Dock kommer jag snart göra mig av med min, och det med ganska mycket vemod...

Håller med! Har själv en sen runt 2 år tillbaka. Den är verkligen superrolig att bara och den gröna skiftande färgen tröttnar man aldrig på. :D
Dock kommer jag snart göra mig av med min, och det med ganska mycket vemod...

Är det för att något annat ska in? Den nya pepsin har fått mig att fundera på att sälja min, men är osäker...

Är det för att något annat ska in? Den nya pepsin har fått mig att fundera på att sälja min, men är osäker...

Well, kanske något billigare. Är mer för att frigöra lite likvid tillsvidare. :D Är som sagt sjukt nöjd, så jag har aldrig ledsnat på den egentligen.
380C01BA-9036-4CCE-A38A-C8AD6F4457E9.jpeg

Tillbaka
Topp