• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Submariner "Hulk" 116610LV

Rackarns trevlig tråd!!
Och fina bilder, tack!!
Har idag en 16710 Pepsi-2007 som jag burit nästa varje dag i tio år... men nu blev jag riktigt riktigt sugen på en gröning...
Jag sökte 2007 en bra 'bruks-klocka' då och velade mellan Hulken och GMT'n fram och tillbaka men då vann GMT'n.
(Kanske dax för förnyelse...)
/KJ

Rackarns trevlig tråd!!
Och fina bilder, tack!!
Har idag en 16710 Pepsi-2007 som jag burit nästa varje dag i tio år... men nu blev jag riktigt riktigt sugen på en gröning...
Jag sökte 2007 en bra 'bruks-klocka' då och velade mellan Hulken och GMT'n fram och tillbaka men då vann GMT'n.
/KJ
Fast Hulken kom först 2010. Du tänker kanske på 16610LV aka. Kermit?

Senast ändrad:
Choppe, du har nog rätt. Jag har inte sett benämningen Hulken förrän nu och bara antog att Hulk = grön.
En bra dag är en dag som man lär sig något, TACK!
/KJ

Rackarns trevlig tråd!!
Och fina bilder, tack!!
/KJ

Kul, för jag gjorde det omvända 2016. Valet stod mellan 16710, batman och hulken, blev hulken. Men drömmen om en pepsi slutar inte där .

Fick min Hulk igår :)

z7K7yPZ

Bilagor

• A8956B73-95BC-48CF-A8E0-5F8A5EF0B29B.jpeg
    A8956B73-95BC-48CF-A8E0-5F8A5EF0B29B.jpeg
    157.2 KB · Visningar: 7
Om man var sugen på en hulk tidigare, blev man ju ännu mer sugen efter din presentation!

Den är otroligt fin! Men, för er som har denna och haft den ett tag, upplevs grönheten som lika fantastisk efter att nyhetens behag lagt sig? Suktat efter denna ett tag, men är rädd för att man tröttnar.

Jag förstår, och kul att höra! Fattar att det naturligtvis är högst individuellt, och OM man skulle tröttna så finns ju alltid KS.. :)
Det största dilemmat för många tror jag personligen är den mjölkmatta bezeln som inte matchar sunburst tavlan vid första ögonkastet. Men jag är glad att Rolex valde denna kombinationen för detta ger tavlan en extra dimension enligt mitt tycke!

Det största dilemmat för många tror jag personligen är den mjölkmatta bezeln som inte matchar sunburst tavlan vid första ögonkastet. Men jag är glad att Rolex valde denna kombinationen för detta ger tavlan en extra dimension enligt mitt tycke!
Jag förstår hur du tänker, men jag måste nog säga att jag tillhör den skaran som stör sig på just den detaljen. Möjligt att det är något man börjar gilla med tiden.

Jag förstår hur du tänker, men jag måste nog säga att jag tillhör den skaran som stör sig på just den detaljen. Möjligt att det är något man börjar gilla med tiden.
Då är saken klar köp inte en LV du kommer med största sannolikhet inte trivas i längden dessvärre! Men det är kul och testa så klart!

Jag satte upp mig på lista hos Bergtsröms i Göteborg Mars 2018 på en Hulk.
Det ser inte ut som att det blir någon hulk på långa vägar
Står du på listan så är det nog dags snart tror jag, så länge de inte ger dem till andra kunder hela tiden. Vi håller tummarna :) Jag väntade 10 månader, jag lyckades dock ställa mig i kö precis innan mega-hypen.

Tillbaka
Topp