• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

1. Du citerar priset på C24 i SEK vilket inte är vad du faktiskt hade betalt.
2. Motsvarande Daytona på C24 kostar ca 340k SEK
3. Kaplans exemplar är i sämre skick än förväntat av en klocka från 2017. Nagg i safirglas och överlag väldigt använt skick.

Köper du nu C24 exemplaret för 10% under deras listade C24 pris hade du alltså betalt cirkus 306k. Dvs en klocka i bättre skick till billigare pris. Det scenariot är fullt realistiskt. Utöver det har de flesta professionella handlare betydligt bättre garantier än Kaplans.
Du har säkert helt rätt. Min uppfattning var att man inte så lätt plockar upp en vit Daytona - inom EU - för cirkus 306, men jag får utgå från att du har rätt, då du verkar säker på din sak. Tack för infon 🙂👍🏻

Men att du läxar upp mig med att man inte betalar C24 priset är lite kul, för det var ju exakt min poäng från början - att det är långt från marknadpriser i deras modell. Men nu känner jag mig väldigt tramsig som går in i detta tjafs - så jag tycker vi skakar hand och släpper detta 😀

Senast ändrad:
Du har säkert helt rätt. Min uppfattning var att man inte så lätt plockar upp en vit Daytona - inom EU - för cirkus 306, men jag får utgå från att du har rätt, då du verkar säker på din sak. Tack för infon 🙂👍🏻

Men att du läxar upp mig med att man inte betalar C24 priset är lite kul, för det var ju exakt min poäng från början - att det är långt från marknadpriser i deras modell. Men nu känner jag mig väldigt tramsig som går in i detta tjafs - så jag tycker vi skakar hand och släpper detta 😀
Ja sorry det var inte meningen att tjafsa. Du har rätt i att de annonserade priserna på C24 är för höga. Utgår man ifrån de priserna när man prissätter sin klocka här på KS exempelvis får man det tufft (läs: omöjligt) att få den såld.

Från 777chronos, va f*n

Bilagor

• Screenshot_20221113-205543_Chrono24.jpg
    Screenshot_20221113-205543_Chrono24.jpg
    192.6 KB · Visningar: 10
Snygg dinka. Jag har trixat, bytt o fått ut någon från AD - det är så man får göra. Denna tillverkas ju inte längre - bara det är ju nice. Hyfsat pris efter allt jobb man lagt ner. Just nu inne på service. Det är ju halva nöjet att kämpa mot något man vill ha och så lägger man upp en strategi och på vägen mot målet så får bära lite olika klockor. Jag har nu räknat på denna - 158 blev det + den service den nu är inne på (kanske 8-10). Denna är dock inte slutmålet men en bit på vägen. ⏰👍
0EA3FFBD-021B-4CBF-B90B-1B4D44BCB7E2.jpeg
Coolt! Hur har du gått tillväga i din process?

Tolkar också tillbakadragen som EJ såld. Säljer man klockan så går man ju triumferande in och markerar den som Såld era motherfuckers! 😀 Sen bumpar man annonsen också.
Det skrivs ibland…..ångestfyllt och med vånda…. i annonser dylikt med ”förbehåller mig rätten att dra tillbaka klockan om jag ångrar mig”….. vilket nog mer är ett sätt att snabbt ta bort klockan om prisbilden varit lite väl entusiastisk……och man kan då göra detta utan en officiell skämskudde bump….

Jag har hängt med dåligt, men det verkar som att andrahandspriser på Rolex sjunker. Undrar dock om någon har märkt att det är enklare att köpa Rolex hos AD, dvs om efterfrågan påverkar även där?

Jag har hängt med dåligt, men det verkar som att andrahandspriser på Rolex sjunker. Undrar dock om någon har märkt att det är enklare att köpa Rolex hos AD, dvs om efterfrågan påverkar även där?
Lika omojligt (eller enkelt beroende pa vem DU ar) som forut pa allt som har premium (iallfall har,och Sverige far jag ju inte handla i:arghh:).
Och salange beg kostar mer an nytt sa kommer det vara sa aven om det bara ar 5% i premium

• Like
Reactions: PJZ
Lika omojligt (eller enkelt beroende pa vem DU ar) som forut pa allt som har premium (iallfall har,och Sverige far jag ju inte handla i:arghh:).
Och salange beg kostar mer an nytt sa kommer det vara sa aven om det bara ar 5% i premium
Hade någon förhoppning om att OP var lite enklare att få köpa än vissa av de flådigare modellerna, men så är kanske inte fallet?

Hade någon förhoppning om att OP var lite enklare att få köpa än vissa av de flådigare modellerna, men så är kanske inte fallet?
Ingen har inne kan svara pa om just DU kan fa loss nagot du vill ha.
Du kan ju,precis som jag,ha snorturen att ramla in nar butikschefen har en kanondag och kanner for att vara generos, Storfisken som skulle fa Pepsin inte orkade komma da blyluvan var alldeles for tung...

Enda sattet ar ju att ga in i butiken,tala om vad du vill kopa och fraga vad de faktiskt kan salja till just dig

Ingen har inne kan svara pa om just DU kan fa loss nagot du vill ha.
Du kan ju,precis som jag,ha snorturen att ramla in nar butikschefen har en kanondag och kanner for att vara generos, Storfisken som skulle fa Pepsin inte orkade komma da blyluvan var alldeles for tung...

Enda sattet ar ju att ga in i butiken,tala om vad du vill kopa och fraga vad de faktiskt kan salja till just dig
I lördags när jag hämtade min gamla DJ på service hos Rob stånkade in en karl med just den avsikten. Frågan löd…..jag citerar….”vad har ni för klockor inne för max 130k i stål som jag kan köpa…….
Svaret kom snabbt…….vi har inget inne!!

När kunden suckade hasplade säljaren ur sig att vi har en DJ i halvguld med dia-tavla i montern du kan få köpa……..

I lördags när jag hämtade min gamla DJ på service hos Rob stånkade in en karl med just den avsikten. Frågan löd…..jag citerar….”vad har ni för klockor inne för max 130k i stål som jag kan köpa…….
Svaret kom snabbt…….vi har inget inne!!

När kunden suckade hasplade säljaren ur sig att vi har en DJ i halvguld med dia-tavla i montern du kan få köpa……..
Om jag hade en krona for varje strosslad TT DJ jag blivit erbjuden sa kunde jag nog kopa en hel Rolexbutik......
Men jag forstar att den som inte laser pa forum/har koll pa Rolex AP och PP kan tro att det finns snabba gratispengar att hamta i varenda Rolexbutik. Bara knalla in,slaska av och ga ut med en nave GMT Sub och Daytonas.
Nymans har ju en strid strom av kineser (ja jag har ju iofs ingen aning varifran asiaterna faktiskt kommer) som helt sonika drar upp en mobil och visar en bild pa de klockor man vill ska plockas fram....

Men om det du vill ha inte gar att fa loss dar du bor,Varfor skulle det da vara enkelt dar du INTE bor kan man fraga sig....

Om jag hade en krona for varje strosslad TT DJ jag blivit erbjuden sa kunde jag nog kopa en hel Rolexbutik......
Men jag forstar att den som inte laser pa forum/har koll pa Rolex AP och PP kan tro att det finns snabba gratispengar att hamta i varenda Rolexbutik. Bara knalla in,slaska av och ga ut med en nave GMT Sub och Daytonas.
Nymans har ju en strid strom av kineser (ja jag har ju iofs ingen aning varifran asiaterna faktiskt kommer) som helt sonika drar upp en mobil och visar en bild pa de klockor man vill ska plockas fram....

Men om det du vill ha inte gar att fa loss dar du bor,Varfor skulle det da vara enkelt dar du INTE bor kan man fraga sig....
Var det du alltså? Då har vi ju råkats…..

Asiater kommer från Asien.

Tillbaka
Topp