• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

FlipSwede

Rolex
@SWC
Jag antar du med AM_Tavla menar fejk sasom Icke-Rolex-Orginal?
Inte att nagon sitter med en hog bla OP orginaltavlor och byter ut "trakigare" farger?

Lurigt nar vissa farger ar det som ger hela mervardet pa klockan,och det ytterst sallan gar att bevisa det ar sa den levererades fran fabrik.
Jag forvargrades den vita taggen vid mina sista kop. Inget som ges till kund utan skall forsoras havdade man. Och kvitto ar ju bra om det finns kvar,men det ar ju inte alltid man vill skicka med sina privata uppgifter vid forsaljning.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
@SWC
Jag antar du med AM_Tavla menar fejk sasom Icke-Rolex-Orginal?
Inte att nagon sitter med en hog bla OP orginaltavlor och byter ut "trakigare" farger?

Lurigt nar vissa farger ar det som ger hela mervardet pa klockan,och det ytterst sallan gar att bevisa det ar sa den levererades fran fabrik.
Jag forvargrades den vita taggen vid mina sista kop. Inget som ges till kund utan skall forsoras havdade man. Och kvitto ar ju bra om det finns kvar,men det ar ju inte alltid man vill skicka med sina privata uppgifter vid forsaljning.
Både nygjorda fejk tavlor och ommålade original tavlor.
 

Erdna

Cartier
Fattar inte heller vad den vita tagen har för betydelse i detta fall... den får man ju knappt med nu förtiden heller så...
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
@SWC Hur märker man orginaltavla på kvittotag? trodde det bara står modelnamn
12XXXX-
0004 Gul
0005 Grön
0006 Turkos
0007 Coral
0008 Candy Pink

C3A78B41-FFF4-476E-9C26-BA7D72BAAB53.jpeg
 
Senast ändrad:

BankAnden

Panerai
Nu erbjuder Elite Watches oanvänd vit Daytona för 355 och LW samma för 350. Erkänt dyra.

Men likväl kör denna kille på och tycker att han som privat säljare ska ha lika mycket. Har varit till salu läääänge. Fascinerande.

Ändå knepigt val som köpare - privatperson eller smidig och trygg affär på väletablerad butik 😅😅

 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nu erbjuder Elite Watches oanvänd vit Daytona för 355 och LW samma för 350. Erkänt dyra.

Men likväl kör denna kille på och tycker att han som privat säljare ska ha lika mycket. Har varit till salu läääänge. Fascinerande.

Ett par handlare i Europa som haft nya och begagnade vita 116500 för 27-29k euro på deras instastorys senaste veckorna. Svårt att se att man som privatperson får mycket mer än 250-275 idag väl tilltaget
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Nu erbjuder Elite Watches oanvänd vit Daytona för 355 och LW samma för 350. Erkänt dyra.

Men likväl kör denna kille på och tycker att han som privat säljare ska ha lika mycket. Har varit till salu läääänge. Fascinerande.

Ändå knepigt val som köpare - privatperson eller smidig och trygg affär på väletablerad butik 😅😅

Nu erbjuder Elite Watches oanvänd vit Daytona för 355 och LW samma för 350. Erkänt dyra.

Men likväl kör denna kille på och tycker att han som privat säljare ska ha lika mycket. Har varit till salu läääänge. Fascinerande.

Ändå knepigt val som köpare - privatperson eller smidig och trygg affär på väletablerad butik 😅😅

Inte för att jag säger att den är värd priset men den är ändå fullt plastad den här på ks.

Jag personliga hade hellre köpte en fullt plastad 2021 av privatperson för samma pris som en oanvänd 2019 av handlare
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Den där tagen är ju betydligt enklare att fejka än tavlan.
Så är det. Men nu var bottnade väl diskussionen i att den saknades här och att det var anledning till oro för att tavlan bytts.
Tagen är ju inte en garant för att allt är kosher utan i detta fall mer en hint om att allt kanske är vad det förefaller.
 

DrDre

Patek
Vad är grejen med denna text i en annons:
”Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen, dock ej under pågående affär.”
😑👀
Ja, man kan ju tycka "bestäm dig för om du vill sälja eller inte, och när du gjort det, lägg ut en eventuell annons!”. Jag kanske ångrar mig osv är ju bara trams. Sådana bryderier kan man bena ut innan man lägger ut annonsen.
 
Senast ändrad:

Barricello

Audemars
Ar jag alldeles for billig och blir mailbombad av hugande spekulanter sa gor jag en ny annons med hogre pris kan ju vara en tanke
Tjenare FlipSwed.. Dina priser har jag inget att säga om.. Utan mer en generell undran över vad, ”Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen, dock ej under pågående affär.” igentligen innebär, inte bara du som skriver så. Du kan ju givetvis dra tillbaka en annons av helt personliga anledningar när du vill. Det finns ju även en sådan status att välja i annonsen "Tillbakadragen" Sagt med kärlek. Goo Juul

Edit: Ser nu att jag tolkade ditt inlägg lite fel FlipSwede, blandade ihop dej med Annonsören av Daytonan, :)
 
Senast ändrad:

phille87

Cartier
Tjenare FlipSwed.. Dina priser har jag inget att säga om.. Utan mer en generell undran över vad, ”Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen, dock ej under pågående affär.” igentligen innebär, inte bara du som skriver så. Du kan ju givetvis dra tillbaka en annons av helt personliga anledningar när du vill. Det finns ju även en sådan status att välja i annonsen "Tillbakadragen" Sagt med kärlek. Goo Juul
Håller helt med. Aldrig fattat och kommer heller nog aldrig fatta meningen med den texten 😂
 
Topp