Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej dom har inget..Nästkommande 6mån blir intressanta, hoppas såklart på mer nedgång så man köpa , har funnits lite motstånd här o där men går sakta men säkert nedåt.
Någon som varit på engströms i jkpg senaste tiden o vet om de har något tillgängligt?
Misstänker att det snart ändras. Många kommer tacka nej till sina klockor de väntat på pga. situationen vi sitter i just nu. Mindre attraktiva modeller kommer du lätt kunna köpa snart!Var inne hos Bergströms i Göteborg tidigare i veckan och kikade runt lite, möjligheterna kring en Rolex var enligt personal i stort sett no-go oavsett modell.
En äldre dam var inne och frågade om en DJ 36, oklart vilken men även där var det stängt.
Men kommer nagon vilja kopa "Mindre attraktiva modeller" hos AFs om dessa kan kopas med 10-20-30% rabatt hos Grais?Misstänker att det snart ändras. Många kommer tacka nej till sina klockor de väntat på pga. situationen vi sitter i just nu. Mindre attraktiva modeller kommer du lätt kunna köpa snart!
Precis så lät det i våras också. Då var det bara dagar kvar tills att man kunde få rabatt på listpriset, butikerna skulle vara välfyllda och listor var ett minne blott.Misstänker att det snart ändras. Många kommer tacka nej till sina klockor de väntat på pga. situationen vi sitter i just nu. Mindre attraktiva modeller kommer du lätt kunna köpa snart!
Det var val det du sa I ditt inlagg?Nu snackar jag inte oattraktiva modeller utan, Dj 36, YM och sea dwellers mm.
Misstänker att det snart ändras. Många kommer tacka nej till sina klockor de väntat på pga. situationen vi sitter i just nu. Mindre attraktiva modeller kommer du lätt kunna köpa snart!
”Mindre attraktiva” inte oattraktivaDet var val det du sa I ditt inlagg?
16550 (cream) från 200” och 1655 runt 300” så gissningsvis mindre än 200” för en 16750 beroende på tavelfärg bl a.Vad får man betala för en fin 16750 eller en 1655 med historik (minst) Klockan ska helst vara från 83, om det har någon betydelse, om det året är nåt speciellt eller så.
Nån som vet? (Nån som har..?)
Precis, de har nämnts ett par gånger men tyvärr inte sett det själv. Tror aldrig vi kommer komma till den nivån när man kan gå in till AD och köpa stål sub, gmt , daytona rätt över diskPrecis så lät det i våras också. Då var det bara dagar kvar tills att man kunde få rabatt på listpriset, butikerna skulle vara välfyllda och listor var ett minne blott.
Vi får väl se helt enkelt.
Vad ar skillnaden och vem bestammer detta?”Mindre attraktiva” inte oattraktiva
Mindre attraktiva är väll kanske sånt man kan köpa direkt över disk eller vänta någon månad på? oattraktivt är väll kanske sånt du får rabatt på ? Ingen aning vem som bestämmer detta, du och jag ? Marknaden ? köparen?Vad ar skillnaden och vem bestammer detta?
Da ar jag med. Haller val i stort sett ocksa med digMindre attraktiva är väll kanske sånt man kan köpa direkt över disk eller vänta någon månad på? oattraktivt är väll kanske sånt du får rabatt på ? Ingen aning vem som bestämmer detta, du och jag ? Marknaden ? köparen?
Ställde mig i kö på en svart stålsub hos svensk AD för 2 år sen. Hade lite köphistorik (ej Rolex) då.Precis så lät det i våras också. Då var det bara dagar kvar tills att man kunde få rabatt på listpriset, butikerna skulle vara välfyllda och listor var ett minne blott.
Vi får väl se helt enkelt.
Fler pannor åt AzciiStällde mig i kö på en svart stålsub hos svensk AD för 2 år sen. Hade lite köphistorik (ej Rolex) då.
Nu har jag hunnit köpa två klockor i 70-90k klassen från dem (annat märke) och dessutom servat några klockor sedan dess. Gav till slut upp och plockade bort mig själv från listan för några veckor sen.
Gillar ändå din optimism gällande SEKPriserna gnetar på neråt. Under året så kommer euron stärkas mot dollarn. Förhoppningsvis hakar också vår skräpvaluta med på tåget och börjar bli värt något. Då är helt plötsligt många begpriser nära list och då blir det spännande att se om folk med ökande kostnader och osäkerhet är sugna på att spela med 100-200k för att ev göra sig 10% profit.
Eventually vänder det. Kan absolut ta ett år till. Att tro dollarn kan gå mot 9kr känns inte omöjligt. 10.16 för någon vecka sedan och USA har ganska så stökiga underliggande problem. När världen lugnar sig så lär man söka sig till fler valutor än usd.Gillar ändå din optimism gällande SEK
Blir spännande nästa år! Man ska nog vara ödmjuk inför att 2022 blev långt ifrån vad de flesta räknade med, och 2023 är mkt oklart redan på förhand.Eventually vänder det. Kan absolut ta ett år till. Att tro dollarn kan gå mot 9kr känns inte omöjligt. 10.16 för någon vecka sedan och USA har ganska så stökiga underliggande problem. När världen lugnar sig så lär man söka sig till fler valutor än usd.
Men vem vet…
Höga lokala rolexpriser pga en krisande sek är inget att hoppas på.
Var inne på Engströms i veckan. De hade en Explorer 1 hemma samt en Air King och en Yacht-Master i two tone roseguld.Nästkommande 6mån blir intressanta, hoppas såklart på mer nedgång så man köpa , har funnits lite motstånd här o där men går sakta men säkert nedåt.
Någon som varit på engströms i jkpg senaste tiden o vet om de har något tillgängligt?
Explorer och AK till salu eller "Exhibition only"? Har hört om 2-års kötid för Explorer hos andra AD.Var inne på Engströms i veckan. De hade en Explorer 1 hemma samt en Air King och en Yacht-Master i two tone roseguld.
Till salu, prislapp och allt. Pratade med ägaren, så inga tveksamheter där.Explorer och AK till salu eller "Exhibition only"? Har hört om 2-års kötid för Explorer hos andra AD.
Stackars Engströms! Telefonen lär ringa konstant och mailkorgen svämma överTill salu, prislapp och allt. Pratade med ägaren, så inga tveksamheter där.
Stackars Engströms! Telefonen lär ringa konstant och mailkorgen svämma över
Möjligen att det blir lite moms o tull på refererad klocka då den finns utanför EU?Är inte detta ett tecken på att det börjar lugna sig? Tänker även ex på att denna funnits på KS ett bra tag: https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-124270.117246/
Visst det skiljer väl c:a 7k mot listpriset men det är ju ingen helt galen premium på en Explorer 1:a.
Sedan ytterligare en reflektion (jag har dock inte följt detta tidigare), men visst är det väldigt många ”Daytonas” till salu på Blocket just nu?
Så sant, missade detta!Möjligen att det blir lite moms o tull på refererad klocka då den finns utanför EU?
Bara löjligt utav säljaren att fortsätta bumpa annonsen i flera månader sådär.. Sänk priset eller dra tillbaka annonsen, är väl ett tydligt tecken när klockan förblir osåld.Är inte detta ett tecken på att det börjar lugna sig? Tänker även ex på att denna funnits på KS ett bra tag: https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-124270.117246/
Visst det skiljer väl c:a 7k mot listpriset men det är ju ingen helt galen premium på en Explorer 1:a.
Sedan ytterligare en reflektion (jag har dock inte följt detta tidigare), men visst är det väldigt många ”Daytonas” till salu på Blocket just nu?
Intressant. Mao kan du inte längre plocka ut en Explorer eller AK och knata till gråis runt hörnet och tjäna på affären.Till salu, prislapp och allt. Pratade med ägaren, så inga tveksamheter där.
Jepp och LW samt Jälmers verkar sitta på ett bra lass DaytonasÄr inte detta ett tecken på att det börjar lugna sig? Tänker även ex på att denna funnits på KS ett bra tag: https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-124270.117246/