PJZ
Silver
Finns det en tråd om släpp för 2023?Släpps på watches and wonders. Någon gång mellan 27/3 och 2/4.
Watches and Wonders - Geneva 2023
www.watchesandwonders.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns det en tråd om släpp för 2023?Släpps på watches and wonders. Någon gång mellan 27/3 och 2/4.
Watches and Wonders - Geneva 2023
www.watchesandwonders.com
Be din AD dra åt… Har sett den vid mer än ett tillfälle tillsalu i Sverige hos ADVäntat 2 år på en Explorer 36mm nu, inte köpt någon klocka i väntan på denna under tiden. Ni som har en 124270, hur lång tid tog det för er att få den? Jag anmälde intresse typ dagen den lanserades...
Det pirrar i klockköpsfingret
Ingen aning. Har nog inte sett den iaf. Skapa en!Finns det en tråd om släpp för 2023?
Vad spelar det för roll vad utfattiga svenskar tycker om det står 125000kineser med cash och vill köpa efter att ha varit instängda I tre år?Är det så att tiden är över då folk kan plocka ut en klocka från en AD och sedan göra en liten (eller stor) förtjänst direkt efter?
Ser i köp/sälj-delen där det finns ett gäng väldigt fina objekt till hutlösa priser. Klockor som det i många fall är tveksamt om de ens har fått känna på ett stycke handled (host svarta Rolex Daytonan på forumet host). Objekt som alltså är köpta med målet att säljas dyrare än vad de (kort) tidigare köpts för.
Och vad gör det med klockbranschen som kommer att fortsätta höja sina priser, när de som sparat ihop till en fin klocka väldigt länge kommer tvingas prioritera elfakturorna och bränslet till bilen istället för att köpa en, i sammanhanget, onödig pryl?
Är rabatternas tid tillbaka på lite längre sikt?
Är det så att tiden är över då folk kan plocka ut en klocka från en AD och sedan göra en liten (eller stor) förtjänst direkt efter?
Ser i köp/sälj-delen där det finns ett gäng väldigt fina objekt till hutlösa priser. Klockor som det i många fall är tveksamt om de ens har fått känna på ett stycke handled (host svarta Rolex Daytonan på forumet host). Objekt som alltså är köpta med målet att säljas dyrare än vad de (kort) tidigare köpts för.
Och vad gör det med klockbranschen som kommer att fortsätta höja sina priser, när de som sparat ihop till en fin klocka väldigt länge kommer tvingas prioritera elfakturorna och bränslet till bilen istället för att köpa en, i sammanhanget, onödig pryl?
Här har Rolex tänkt nästa steg för att hålla upp priser tror jag..Är det så att tiden är över då folk kan plocka ut en klocka från en AD och sedan göra en liten (eller stor) förtjänst direkt efter?
så är det naturligtvis. Jag har inga föreställningar om att vi stackars svenskar med den för tillfället oälskade kronan kan påverka särkilt mycket. Så just kanske lyxbutiker i Sverige upplever en riktig toppentid just nu, eftersom nästan exakt alla sparar en slant genom att komma hit och handla.Vad spelar det för roll vad utfattiga svenskar tycker om det står 125000kineser med cash och vill köpa efter att ha varit instängda I tre år?
Senast idag postade en kines på besök i Stockholm hur fantastiskt det var att öht hitta en Rolex tillsalu.
Att det var en Skydweller I helguld för 500K spelade ingen roll.
Bara dra kortet I en butik som absolut inte får sälja Rolex till turister.....
intressant. Jag såg att Krohns i PK-huset har en preowned-del i skyltfönstret. Dock inga Rolex. Är Rolex preowned-koncept förbehållet Rolexbutikerna eller även AD:s?Här har Rolex tänkt nästa steg för att hålla upp priser tror jag..
Buying a Rolex - Rolex Certified Pre-Owned Watches | Rolex®
The Rolex Certified Pre-Owned programme offers the opportunity to buy genuine second-hand Rolex watches guaranteed by the brand. More on rolex.com.www.rolex.com
Jag kan bara Tala för migsjälv,men många lyxbutiker är 20-50% billigare där än här när listpris från USA i USD jmfrs med det i svenskaoch i SEK.så är det naturligtvis. Jag har inga föreställningar om att vi stackars svenskar med den för tillfället oälskade kronan kan påverka särkilt mycket. Så just kanske lyxbutiker i Sverige upplever en riktig toppentid just nu, eftersom nästan exakt alla sparar en slant genom att komma hit och handla.
Finns mig veterligt endast en(1) butik som ägs av Rolex SA.intressant. Jag såg att Krohns i PK-huset har en preowned-del i skyltfönstret. Dock inga Rolex. Är Rolex preowned-koncept förbehållet Rolexbutikerna eller även AD:s?
Vad är problemet?hej en fråga till er! jag va på nymansur i helgen och skulle höra hur det gick med klockan jag va i kö på, dom hade ej den inne men fick erbjudande att köpa en begagnad batgirl för 200k och jag sa varför ska jag betala 200k för en klocka ni säljer ny för ca 120k. jag reagera lite på det här och så tänkte jag att dom är ju så noga med vem dom säljer till och att folk inte säljer vidare, sen kör dom exakt samma stil och säljer i affären,vad tycker ni om den här typen av verksamhet? seriöst så har dom visat lite sanna färger för min del.mvh
Du vet väl att det är jätte-jättefult när andra tjänar pengar på MIG?En affärsverksamhet som vill tjäna pengar, måste vara en ganska revolutionerande affärsmodell .
inte så säker faktist,dock är det inte för den här anledningen.Don’t hate the player, hate the game.
Du kommer ju ändå köpa en så fort du får…
hej en fråga till er! jag va på nymansur i helgen och skulle höra hur det gick med klockan jag va i kö på, dom hade ej den inne men fick erbjudande att köpa en begagnad batgirl för 200k och jag sa varför ska jag betala 200k för en klocka ni säljer ny för ca 120k. jag reagera lite på det här och så tänkte jag att dom är ju så noga med vem dom säljer till och att folk inte säljer vidare, sen kör dom exakt samma stil och säljer i affären,vad tycker ni om den här typen av verksamhet? seriöst så har dom visat lite sanna färger för min del.mvh
Vad är problemet?
De gav dig ett affärsförslag. Du tackade nej.
Naturligtvis ska de ta ut vad de kan för sina varor. Det gör alla vinstdrivande företag.
Du som kund har alltid valet att köpa eller låta bli.Är en näringsidkares prissättning fel blir varan heller inte såld.
Precis som det skall vara I en marknadsekono
jo jag förstår att det är ett marknads värde, och jag är väl medveten om priserna men ska nymans även va gråhandlare tycker ni? jag ser själv inget fel på dom som säljer till marknads värde och har själv gjort det och köpte i 20 år, men jag skulle inte kontakta nymans ur om jag ska ha en pre own.Som andra skrivit blev du erbjuden en klocka till marknadspris. Du valde att tacka nej. Ingen större dramatik
Om det är den från 2013 så har den sannolikt åkt på en service, för att säkerställa att den du köper möter Rolex kvalitetskrav. Det är alltså en 10år gammal klocka som kan ha haft diverse behov. Du kan ju alltid köpa en på begagnad från 2017 LW för 185k alternativt en nyare 2020/2022 modell mellan 205-220k
precis det jag mena! jag blev inte förödmjukad eller att min värdighet skadades utan sättet dom jobbar på, sen är killarna och tjejerna jätte trevliga och proffisionellaÄr du rädd om din värdighet går du vidare och köper något annat någon annanstans, annars får du stå ut med att bli förödmjukad tills det är din tur för 120K. Visst är det lite underligt att man både kan vara en AD och en gråhandlare samtidigt, men det är som det är. Jag skulle dock gå vidare då det är under min värdighet att behandlas så. Tur för mig som inte vill ha en ny Rolex oavsett. Hoppas Nymans steppar upp och börjar sälja Rolex som inte finns att köpa nya.
Gråhandlare?Är du rädd om din värdighet går du vidare och köper något annat någon annanstans, annars får du stå ut med att bli förödmjukad tills det är din tur för 120K. Visst är det lite underligt att man både kan vara en AD och en gråhandlare samtidigt, men det är som det är. Jag skulle dock gå vidare då det är under min värdighet att behandlas så. Tur för mig som inte vill ha en ny Rolex oavsett. Hoppas Nymans steppar upp och börjar sälja begagnade Rolex som inte finns att köpa nya.
Vad kallas det när man ånjuter både en AD fördelar och en gråhandlares?Gråhandlare?
Naturligtvis ska Nymans Ur få ta vilket pris dom vill på klockor dom bytt in eller hur det nu var med just denna klocka, men jag förstår din känsla!hej en fråga till er! jag va på nymansur i helgen och skulle höra hur det gick med klockan jag va i kö på, dom hade ej den inne men fick erbjudande att köpa en begagnad batgirl för 200k och jag sa varför ska jag betala 200k för en klocka ni säljer ny för ca 120k. jag reagera lite på det här och så tänkte jag att dom är ju så noga med vem dom säljer till och att folk inte säljer vidare, sen kör dom exakt samma stil och säljer i affären,vad tycker ni om den här typen av verksamhet? seriöst så har dom visat lite sanna färger för min del.mvh
Vet inte riktigt om jag skulle kalla dem för gråhandlare. Och som jag skrev, till skillnad från faktiska gråhandlare så säljer säkrar man upp kvaliten på det man säljer. Ponera att du köper en icke-servad pre-owned från en gråhandlare eller blocket. Om du då åker på reparation och reservdelar för den så är risken att du kommer upp i en ganska ansenlig summa.jo jag förstår att det är ett marknads värde, och jag är väl medveten om priserna men ska nymans även va gråhandlare tycker ni? jag ser själv inget fel på dom som säljer till marknads värde och har själv gjort det och köpte i 20 år, men jag skulle inte kontakta nymans ur om jag ska ha en pre own.
Jag tror det förekommer flera definitioner på ordet gråhandlare så det finns risk för missuppfattning. Jag tror jag gjorde exakt så alldeles nyss.Vet inte riktigt om jag skulle kalla dem för gråhandlare. Och som jag skrev, till skillnad från faktiska gråhandlare så säljer säkrar man upp kvaliten på det man säljer. Ponera att du köper en icke-servad pre-owned från en gråhandlare eller blocket. Om du då åker på reparation och reservdelar för den så är risken att du kommer upp i en ganska ansenlig summa.
Oavsett om det är Nymans, Rob's eller någon annan som är auktoriserad AD så är risken lägre att de säljer en oservad klocka utan mer sannolikt att de faktiskt kan borga för kvaliten på klockan de säljer och undvika obehagliga överraskningar.
Sedan kommer ju även Rolex med CPO som lanserades för ett par månader sedan.
Buying a Rolex - Rolex Certified Pre-Owned Watches | Rolex®
The Rolex Certified Pre-Owned programme offers the opportunity to buy genuine second-hand Rolex watches guaranteed by the brand. More on rolex.com.www.rolex.com
Precis så, det är ju jättekonstigt att saluföra begagnade produkter till ett högre pris än nya. Hur mycket alla än skriver om marknadspris hit och dit så är det ju skev marknad om nya produkter är billigare än begagnade OM man inte har utgångspunkten i inte längre tillgängliga modeller.Är du rädd om din värdighet går du vidare och köper något annat någon annanstans, annars får du stå ut med att bli förödmjukad tills det är din tur för 120K. Visst är det lite underligt att man både kan vara en AD och en gråhandlare samtidigt, men det är som det är. Jag skulle dock gå vidare då det är under min värdighet att behandlas så. Tur för mig som inte vill ha en ny Rolex oavsett. Hoppas Nymans steppar upp och börjar sälja begagnade Rolex som inte finns att köpa nya.
Aha intressant. Det visste jag inte. Då lärde man sig något nytt idag också.Finns mig veterligt endast en(1) butik som ägs av Rolex SA.
Alla andra är ÅFs av varierande storlek.
Se mitt inlägg #4283
Ja, man skulle varit en utomeurope som semestrar i Sverige…Jag kan bara Tala för migsjälv,men många lyxbutiker är 20-50% billigare där än här när listpris från USA i USD jmfrs med det i svenskaoch i SEK.
TaxFree ger ju också upp till 19% beroende på köpessumma.
Nu förutsätter ju köpfesten att inkomsterna är I hårdvaluta.
Bor du nära Sthlm så kan du ju själv göra ett studiebesök på vilka som står och väntar utanför LV Hermes Cartier Gucci mfl runt BirgerJarls/Norrmalmstorg/
Bibblan/Stureplan.
Dessutom så finns det ju varor att köpa. Inga väntetider förutom heta Rolex AP och PP lite hårddraget
Nymans är väl knappast någon Gråhandlare?jo jag förstår att det är ett marknads värde, och jag är väl medveten om priserna men ska nymans även va gråhandlare tycker ni? jag ser själv inget fel på dom som säljer till marknads värde och har själv gjort det och köpte i 20 år, men jag skulle inte kontakta nymans ur om jag ska ha en pre own.