• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Nyfiken fråga; vart framgår det att näringsidkare inte har rätt att ta handpenning i konsumentköplagen?
Jo klart han har rätt till det. Jag skrev inte något annat, men man inte rätt att behålla hela handpenningen rakt av vid avbeställning. Dock kan hen ha rätt att behålla en del av handpenningen för att täcka egna (påvisbara) merkostnader. Här kan det knappast finnas några väsentliga sådana då det bara är att sätta upp en lapp i fönstret så är klockan såld till nästa person. (Sedan bör ju en handpenningen vara en del av ett reglerat köpavtal med ett fastställt pris osv. Inte en köbiljett även om det nog i sig är tillåtet.)

Väntat 2 år på en Explorer 36mm nu, inte köpt någon klocka i väntan på denna under tiden. Ni som har en 124270, hur lång tid tog det för er att få den? Jag anmälde intresse typ dagen den lanserades...

Det pirrar i klockköpsfingret ;)

Tror jag väntade 6-8 månader.
Gjorde intresseanmälan via Mail och har 50 mil till Ad.

Jo klart han har rätt till det. Jag skrev inte något annat, men man inte rätt att behålla hela handpenningen rakt av vid avbeställning. Dock kan hen ha rätt att behålla en del av handpenningen för att täcka egna (påvisbara) merkostnader. Här kan det knappast finnas några väsentliga sådana då det bara är att sätta upp en lapp i fönstret så är klockan såld till nästa person. (Sedan bör ju en handpenningen vara en del av ett reglerat köpavtal med ett fastställt pris osv. Inte en köbiljett även om det nog i sig är tillåtet.)

Jag läste igen och jag missförstod när du skrev ”innehålla”, då är jag med och jag håller helt med dig, lycka till att AD kan påvisa någon skada till följd av avbeställd Rolex med dagens hysteri:).

Tror jag väntade 6-8 månader.
Gjorde intresseanmälan via Mail och har 50 mil till Ad.
Åh fan, kul att du fick din så fort då. Jag antar att min intresseanmälan kommit bort då. Lite trist.
När jag har tid drar jag till AD:n och påminner dem om mitt visade intresse sedan två år tillbaka, så får vi hoppas på att det kanske hjälper. Kanske kan få den till sommaren då :)

Åh fan, kul att du fick din så fort då. Jag antar att min intresseanmälan kommit bort då. Lite trist.
När jag har tid drar jag till AD:n och påminner dem om mitt visade intresse sedan två år tillbaka, så får vi hoppas på att det kanske hjälper. Kanske kan få den till sommaren då :)

Hur många gånger har du frågat om klockan? Vet att det kan gå fortare om man visar lite intresse med jämna mellanrum

Hur många gånger har du frågat om klockan? Vet att det kan gå fortare om man visar lite intresse med jämna mellanrum
Inte många alls. Har inte velat vara störig. Anmälde intresse när klockan lanserades, skrev en gång till via mail om hur det såg ut några månader senare, det är allt.

Väntat 2 år på en Explorer 36mm nu, inte köpt någon klocka i väntan på denna under tiden. Ni som har en 124270, hur lång tid tog det för er att få den? Jag anmälde intresse typ dagen den lanserades...

Det pirrar i klockköpsfingret ;)
2 år för en Explorer 36 är väldigt långt som folk tidigare påpekat. Kan vara värt att slå din AD en signal för att ens bekräfta att du ens finns på någon "lista"..

Certifed pre owned på Nymans är igång (verkar vara alla märken inte bara Rolex)

Hur jobbar dom med det, är det att dom köper in av privatpwpch sedan säljer de vidare med premium? Dvs som en gråis?
Inbyte vid nyköp till 95%. Ofta klockor de själva sålt. Fullcert på alla beg ur.
Självklart tar de marknadspris och lite till. Varför skulle de inte göra det?

Fördel för mig som kund är

100% seriösa och en säker och trygg miljö att prova och handla I.
(Ny)Servade klockor
1års Garanti

Ser man lite längre är väl också att köpa beg av dem ett sätt att komma lite närmare
Den Magiska Listan!

Inbyte vid nyköp till 95%. Ofta klockor de själva sålt. Fullcert på alla beg ur.
Självklart tar de marknadspris och lite till. Varför skulle de inte göra det?

Fördel för mig som kund är

100% seriösa och en säker och trygg miljö att prova och handla I.
(Ny)Servade klockor
1års Garanti

Ser man lite längre är väl också att köpa beg av dem ett sätt att komma lite närmare
Den Magiska Listan!
Makes sense, stort tack informativt inlägg 👌

Ahh trodde det var det nya Rolex konceptet
Nej det är väl enbart Bucherer som redan börjat med detta I Europa.
Ska komma hit andra eller tredje kvartalet iår.
Jag är tveksam om Nymans begagnatlåda kommer vara lönsam nog att uppfylla de krav som kommer med RolexCPO eller om de fortsätter som idag med sin PreOwned

Har finns lite att läsa för den intresserade

Nej det är väl enbart Bucherer som redan börjat med detta I Europa.
Ska komma hit andra eller tredje kvartalet iår.
Jag är tveksam om Nymans begagnatlåda kommer vara lönsam nog att uppfylla de krav som kommer med RolexCPO eller om de fortsätter som idag med sin PreOwned

Har finns lite att läsa för den intresserade

Tack. Fick upp denna idag i mitt flöde och fick vibben av att de hade infört det.

Bilagor

• 4FF2369F-98EA-4CD4-9144-665C4EC2D1E1.jpeg
    4FF2369F-98EA-4CD4-9144-665C4EC2D1E1.jpeg
    111.8 KB · Visningar: 12
Fast den där hade inte gått under RPO ändå. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men det var väl bara ett visst antal år gamla klockorna fick vara?? Typ 5-10år eller nåt sånt?
Minst 3 år gamla.
Ser ingenting som talar om max ålder vilket är en oerhörd fördel för dem som sysslar med vintage.
Nu blir klockan garanterad från Rolex SA och då bör inga konstigheter föreligga

När släpper Rolex sina nyheter för 2023? Vad tror ni, något speciellt som ni hoppas på att släppas? Några tankar om vad som kommer plockas ur produktion?

Tillbaka
Topp