Lunden Watches
Basic
Jag betvivlar inte för en minut att det många gånger är enklare att dra en vals och besparar den som drar den en massa huvudvärk. I klockbutiken som andra tillfällen och platser i livet. Däremot får man då räkna med att den som får höra de inövade undanmanövrarna kanske inte uppskattar det och det är väl mycket att begära det.Jag tror att som AD och sitta och berätta för kunder att "DU" inte har möjlighet att köpa klockan ungefär 15ggr/dagen och behöva dras med allt från bedjanden till vredesutbrott så är det enklaste sättet att döda diskussionen att säga att den inte finns eller att det tar ett tag. Om man läser igenom ex. denna och andra trådar här med diverse som anser det närmast "vara en medborgerlig rättighet" att få handla Rolex så får man en idé om vilken typ av kundprofiler som kommer in.
Man ska ju även vara medveten om att vissa klockor verkligen endast har en begränsad tilldelning per AD och år. Rolex fördelar ju per invånarantal/marknad etc. etc. Visst har ofta AD vissa klockor på hyllan, men att alla AD har hyllmeter på lagret med exklusiva modeller "som samlar damm" är mer åt foliehattshållet.
Varken jag eller tror jag särskilt många är under intrycket av att handlarna parkerar miljoner i lager istället för att få avkastning på sitt rörelsekapital.