• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Jag tror att som AD och sitta och berätta för kunder att "DU" inte har möjlighet att köpa klockan ungefär 15ggr/dagen och behöva dras med allt från bedjanden till vredesutbrott så är det enklaste sättet att döda diskussionen att säga att den inte finns eller att det tar ett tag. Om man läser igenom ex. denna och andra trådar här med diverse som anser det närmast "vara en medborgerlig rättighet" att få handla Rolex så får man en idé om vilken typ av kundprofiler som kommer in. 🤯

Man ska ju även vara medveten om att vissa klockor verkligen endast har en begränsad tilldelning per AD och år. Rolex fördelar ju per invånarantal/marknad etc. etc. Visst har ofta AD vissa klockor på hyllan, men att alla AD har hyllmeter på lagret med exklusiva modeller "som samlar damm" är mer åt foliehattshållet.
1692210396336.gif
Jag betvivlar inte för en minut att det många gånger är enklare att dra en vals och besparar den som drar den en massa huvudvärk. I klockbutiken som andra tillfällen och platser i livet. Däremot får man då räkna med att den som får höra de inövade undanmanövrarna kanske inte uppskattar det och det är väl mycket att begära det.

Varken jag eller tror jag särskilt många är under intrycket av att handlarna parkerar miljoner i lager istället för att få avkastning på sitt rörelsekapital.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har dom öppnat nu? Sist jag kikade var det endast bokade tider.
Jag var där för några veckor sen på inbokat besök. Då trodde Max som tog emot mig att de skulle vara klara fram i december eller så, så jag tror inte det är klart än på ett tag. Nog för att det började bli ordning på övervåningen men det är nog ett tag kvar, det ska ju byggas trappa osv. Fast att det ska ta flera månader till verkar ju väl drygt iofs.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Däremot får man då räkna med att den som får höra de inövade undanmanövrarna kanske inte uppskattar det och det är väl mycket att begära det.
Tror knappast det rör AD i ryggen. Om man som kund känner sig kränkt kan man gå någon annanstans och framförallt vara rätt glad över att man inte har större problem än så. Sedan kan man ju bläddra sig tillbaks i denna och andra trådar över folk som varit fly förbannade när AD varit ärliga. 😉
 
Senast ändrad:

G.Clooney

Cartier
Det vore en mardröm för alla inblandade utom en slutkonsument om det inträffade.
Ett scenario så hemskt det håller butiksägare och provisionssäljare sömnlösa.....

Sedan ang dryga säljare.
Vad är problemet?

Nog fan kan du och alla andra vara lika,dryga tillbaka eller gå ut ur butiken om ni blir otrevligt bemötta.
Skulle någon finna,sig I att Icapersonal behandlade er tråkigt och likt förbannat stanna kvar och be om att få handla just icas falukorv och deras makaroner?

Rolexklockor oavsett modell som är i produktion är ju knappast svåra,att få tag i
Eller är det gratis pengar från ÅF som lockar ?
Jag är en tvättäkta slutkonsument med drömmar och jag räknar blint med att förlora pengar på mina nyköp.

Jag vet ju om tiden då man kunde få vilken rolle man ville, med rabatt likt dagens omega, direkt på plats. Den tiden är förbi men kan lika snabbt som den försvann komma tillbaka igen. Och jag inväntar gärna den tiden igen, innan mitt köp, när de nästan kastar klockan på mig i butiken. Med procent avdragna på priset. Då köper jag mig en DJ TT, utan snack, med vetskapen att jag går back en jäkla massa tusenlappar så fort jag lämnat butiken. Ingen brådska vid denna lägerelden inte.

Det kanske inte händer på länge, men det lät ju inte helt tokigt bland svaren gällande min TT DJ, speciellt när det är 36mm.

Framförallt ser jag fram emot att kunna gå in i en Rolex-butik och på plats köpa det man vill, för listpriset (som det är tänkt). Eftersom alla ”investerarna” på kö-listan är ”borta”. Lyx-produkter ska ju vara lyx-produkter, inte smarta investeringar, då vill ju vilken sosse som helst ha en Rolex.
 

FlipSwede

Audemars
Jag är en tvättäkta slutkonsument med drömmar och jag räknar blint med att förlora pengar på mina nyköp.

Jag vet ju om tiden då man kunde få vilken rolle man ville, med rabatt likt dagens omega, direkt på plats. Den tiden är förbi men kan lika snabbt som den försvann komma tillbaka igen. Och jag inväntar gärna den tiden igen, innan mitt köp, när de nästan kastar klockan på mig i butiken. Med procent avdragna på priset. Då köper jag mig en DJ TT, utan snack, med vetskapen att jag går back en jäkla massa tusenlappar så fort jag lämnat butiken. Ingen brådska vid denna lägerelden inte.

Det kanske inte händer på länge, men det lät ju inte helt tokigt bland svaren gällande min TT DJ, speciellt när det är 36mm.

Framförallt ser jag fram emot att kunna gå in i en Rolex-butik och på plats köpa det man vill, för listpriset (som det är tänkt). Eftersom alla ”investerarna” på kö-listan är ”borta”. Lyx-produkter ska ju vara lyx-produkter, inte smarta investeringar, då vill ju vilken sosse som helst ha en Rolex.
Kommer den tiden tillbaka ska du se du är rätt ensam I butiken,precis som om du ramlar in hos Omega,som inte ger ett öre I rabatt,iallfall hos Boutiques.

Jag får nästan för mig att TT DJ36 I vissa konfigurationer går under listpris redan idag hos gråhandlarna.
Men är det ÅF och bara ÅF som gäller så är det ju bara att göra,som du säger.

Vänta till de säljer en åt dig eller vara utan.
 
Tror knappast det rör AD i ryggen. Om man som kund känner sig kränkt kan man gå någon annanstans och framförallt vara rätt glad över att man inte har större problem än så. Sedan kan man ju bläddra sig tillbaks i denna och andra trådar över folk som varit fly förbannade när AD varit ärliga. 😉
Tja, jag vet inte om någon givit uttryck för att bristen på Rolex-klockor är deras största problem i livet. Om det enda du får klaga på är sådant som ska kvalificeras som den typen av problem så skulle i princip vartannat foruminlägg på Internet raderas (oavsett forum).

Kan säkert vara så att alla inte uppskattar att höra sanningen (det är väl därför det finns s k ”vita lögner”). Men vi lär ändå våra barn att man inte ska ljuga så det borde vara allmängiltigt.
 

G.Clooney

Cartier
Kommer den tiden tillbaka ska du se du är rätt ensam I butiken,precis som om du ramlar in hos Omega,som inte ger ett öre I rabatt,iallfall hos Boutiques.

Jag får nästan för mig att TT DJ36 I vissa konfigurationer går under listpris redan idag hos gråhandlarna.
Men är det ÅF och bara ÅF som gäller så är det ju bara att göra,som du säger.

Vänta till de säljer en åt dig eller vara utan.
Det var ganska ensamt i Rolexbutikerna också, innan "investerarna" med lånade pengar fick upp ögonen för sportstål och gratis pengar = sossarna på kölistan.
Det spelar inte mig någon roll var jag köper min DJ, men om den ska vara ny så får det gärna vara att jag är den första ägaren och då blir det AD. Den får gärna tappa i värde. Jag kan handla av gråhandlare också men inte till ett högre pris än list (den eviga gnällpunkten) och att då dessutom inte få äran att vara första och enda ägaren.
Så ja, jag väntar snällt. Så får vi se hur lång tid det tar.

Nåt jag är sugen på att testa, grundat på svaren i tråden om att DJ TT finns på hyllan hos de flesta AD's, är att kliva in och fråga vad de kan göra på priset om man vill slå till på en på direkten. Får man då en arg blick eller kommer man se år ~2010 uppenbara sig i säljarens ögon igen? Tiden då AD's var tvungna att fylla sin kvot får att behålla sin status som AD. Folk snackade ibland om uppemot 25%. Det var tider det.
 

FlipSwede

Audemars
Det var ganska ensamt i Rolexbutikerna också, innan "investerarna" med lånade pengar fick upp ögonen för sportstål och gratis pengar = sossarna på kölistan.
Det spelar inte mig någon roll var jag köper min DJ, men om den ska vara ny så får det gärna vara att jag är den första ägaren och då blir det AD. Den får gärna tappa i värde. Jag kan handla av gråhandlare också men inte till ett högre pris än list (den eviga gnällpunkten) och att då dessutom inte få äran att vara första och enda ägaren.
Så ja, jag väntar snällt. Så får vi se hur lång tid det tar.

Nåt jag är sugen på att testa, grundat på svaren i tråden om att DJ TT finns på hyllan hos de flesta AD's, är att kliva in och fråga vad de kan göra på priset om man vill slå till på en på direkten. Får man då en arg blick eller kommer man se år ~2010 uppenbara sig i säljarens ögon igen? Tiden då AD's var tvungna att fylla sin kvot får att behålla sin status som AD. Folk snackade ibland om uppemot 25%. Det var tider det.
Arg Blick tror jag inte att du får.
Jag provar att pruta på allt inkl Daytonas och får ett Nej,Tyvärr eller en Blick som säger
"Du vet ju redan svaret,Varför försöker du varenda gång att diskutera priset?"

Men arga eller oförskämda har ingen blivit hittills.
Och jag har fått golfbollar,pegs,golfväskor,kepsar,
pennknivar,klockfodral,reklampennor,
hinkvis med blask&slafs samt lådvis av choklad&karameller.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Arg Blick tror jag inte att du får.
Jag provar att pruta på allt inkl Daytonas och får ett Nej,Tyvärr eller en Blick som säger
"Du vet ju redan svaret,Varför försöker du varenda gång att diskutera priset?"

Men arga eller oförskämda har ingen blivit hittills.
Och jag har fått golfbollar,pegs,golfväskor,kepsar,
pennknivar,klockfodral,reklampennor,
hinkvis med blask&slafs samt lådvis av choklad&karameller.
Blir du lyckligare av alla trinkets…..eller
Är det mer att du minsann klämt åt dem och vunnit lite heder?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Inte ett skit vad gäller golf grejjor.
Blask slafs choklad och annat ätbart uppskattar jag faktiskt

Golfprylar ger jag bort till kompisar som uppskattar golf.

Vad nu detta har med Heder och åtklämningar att göra?
Funderar du ofta på sådant själv?
Nä, men lät mer som skryt…..i Svedala är vi alla lite Janteister…..ni som bor i US är bättre på att skrävla…….blev nyfiken bara….
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Arg Blick tror jag inte att du får.
Jag provar att pruta på allt inkl Daytonas och får ett Nej,Tyvärr eller en Blick som säger
"Du vet ju redan svaret,Varför försöker du varenda gång att diskutera priset?"

Men arga eller oförskämda har ingen blivit hittills.
Och jag har fått golfbollar,pegs,golfväskor,kepsar,
pennknivar,klockfodral,reklampennor,
hinkvis med blask&slafs samt lådvis av choklad&karameller.
Skumpa? Eller måste man upp till guld och diamant varianterna?
 

FlipSwede

Audemars
Nä, men lät mer som skryt…..i Svedala är vi alla lite Janteister…..ni som bor i US är bättre på att skrävla…….blev nyfiken bara….
Då ska jag avslöja att de flesta prylarna har jag faktiskt fått I Sverige.

Här är det mer ät/drickbart som serveras hos klockbutikerna.
Porsche var däremot mer medgörliga vad gällde prylar ur butiken då man inte prutade en dollar på listpriset.
2.5% lyckades jag förhandla mig till.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Då ska jag avslöja att de flesta prylarna har jag faktiskt fått I Sverige.

Här är det mer ät/drickbart som serveras hos klockbutikerna.
Porsche var däremot mer medgörliga vad gällde prylar ur butiken då man inte prutade en dollar på listpriset.
2.5% lyckades jag förhandla mig till.
Det handlar om manér 😃
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Svenska kronan rasar gentemot dollar och euro som aldrig förr. Frågan är när kommer Rolex justera sina priser och inte om? Snart kommer kanske folk från utlandet att börja fynda i Sverige.
 

FlipSwede

Audemars
Svenska kronan rasar gentemot dollar och euro som aldrig förr. Frågan är när kommer Rolex justera sina priser och inte om? Snart kommer kanske folk från utlandet att börja fynda i Sverige.
Snart?
Det har väl pågått de senaste fem åren minst.
Och inte bara klockor utan lyxprodukter I allmänhet plus att Sverige är och har varit snorbilligt överlag för alla med inkomster I hårdvaluta
 
  • Like
Reactions: 308
Snart?
Det har väl pågått de senaste fem åren minst.
Och inte bara klockor utan lyxprodukter I allmänhet plus att Sverige är och har varit snorbilligt överlag för alla med inkomster I hårdvaluta

Yup. Som fotograf säljer jag en del fotoprylar och blir konstant kontaktad från USA men också typ Lettland för att det är så sjukt billigt i deras ögon. Förhoppningsvis leder det till turistboom 😝
 
Topp