Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man vet att det är en ny medlem när personen tror att det är positivt att berätta hos en Rolex AD att man samlar på klockor.
Jag nämnde att jag har en dröm om en fin klockkollektion (vilket är sant) med bl.a. Rolex modeller involverad i.Man vet att det är en ny medlem när personen tror att det är positivt att berätta hos en Rolex AD att man samlar på klockor.
Haha tyvärr så är det ju oftast just så AD’n får oss att känna när vi uppsträckta i ryggen tar ett försiktigt steg genom dörrarna.Det är inte direkt hus i 100 milj klassen eller någon snubbe som kommer o säger att han är intresserad av en stor yacht vi pratar om..
Var detta din första interaktion med en kvinnlig försäljare? Deras jobb är att få dig att spendera dina pengar..Jag tvivlade själv säger jag ju. Tror nästan hon var fysiskt attraherad av mig, hon var lite för bra med tanke på de historier man hör med folk som går in hos AD första gången
Var detta din första interaktion med en kvinnlig försäljare? Deras jobb är att få dig att spendera dina pengar..
är man ny medlem så kanske man är rätt grön på klockor och dess värld och då borde man kanske vägleda lite vänligt istället för att håna nya medlemmar.Man vet att det är en ny medlem när personen tror att det är positivt att berätta hos en Rolex AD att man samlar på klockor.
För att ”klocksamlare” generellt är de största flipparna och antagligen även de jobbigaste kunderna.Utveckla är du snäll. Vilka menar du med ”man” och varför skulle detta inte vara positivt? Undrar eftersom det verkar vara någon redflag som du vet om?
För att ”klocksamlare” generellt är de största flipparna och antagligen även de jobbigaste kunderna.
Framförallt de som själva offentligt definierar sig som klocksamlare.
Klocksamlare som i äldre herre med skinnväst och lådor med osorterade klockor, delar, mög och armband....finns såklart...men släktet är på dekis.Men alla som har flera klockor är väl klocksamlare. Ser inte logiken i det du skriver Har du flera klockor och du generellt är intresserad av klockor kan man definiera det som klocksamlare. Vart går gränsen för när antalet är såpass högt att man ”samlar” på någonting?
Hur vet du att klocksamlare är de största flipparna och antagligen de jobbigaste kunderna? Enligt vem eller vilka? Dem som själva definierar sig som ”klocksamlare” eller dem som står på andra sidan och tycker att dem som definierar sig som det är det.
Klocksamlare som i äldre herre med skinnväst och lådor med osorterade klockor, delar, mög och armband....finns såklart...men släktet är på dekis.
Klockentusiast är nog mer korrekt för folk som gillar klockor mer än gemene man....äger ett par stycken tom. Entusiasten är rätt jobbig, det kan jag nog skriva under på. En autodidakt med sina egna sanningar om klockors beskaffenhet. Snål som fan....i sitt eget huvud prismedveten. Gnäller, är hetsig och alltid orättvist behandlad av fabrikatets AD.........vi är bara sånna.......
Jag känner några stycken både ”klocksamlare” och säljare. Så vi kan kalla det empiriskt insamlad data.Hur vet du att klocksamlare är de största flipparna och antagligen de jobbigaste kunderna? Enligt vem eller vilka?
Ny medlem?Man vet att det är en ny medlem när personen tror att det är positivt att berätta hos en Rolex AD att man samlar på klockor.
Ny medlem?
@Lingruhar du väl kastat ut härifrån ettpar tre gånger under andra alias.
Tydligen har Rolex stora kvalitetsprogram med tillverkningen av den röd-blåa bezeln för GMT Master II. Enligt rykten kasseras 7 av 10 bezels som produceras då de inte kan hålla måttet. Likaså råder det materialbrist vilket har lett till spekulationer om att stålvarianten av Pepsin kommer att bli discontinued.
För den som står på kö för en BLRO i stål så bör man med andra ord räkna med att vara helt chanslös under 2023, ännu mer än vad man tidigare var.
Jag var inne på en AD i Stockholm och de sa att dom får in 3 st i år. Och hade 40 på listan. Så ja det kan ta en stund som du säger...Tydligen har Rolex stora kvalitetsprogram med tillverkningen av den röd-blåa bezeln för GMT Master II. Enligt rykten kasseras 7 av 10 bezels som produceras då de inte kan hålla måttet. Likaså råder det materialbrist vilket har lett till spekulationer om att stålvarianten av Pepsin kommer att bli discontinued.
För den som står på kö för en BLRO i stål så bör man med andra ord räkna med att vara helt chanslös under 2023, ännu mer än vad man tidigare var.
Det har varit så enda sedan första keramiska pepsin introducerades så det är inget nytt. 1/3 klarade inspektion, sa man då. Så det är samma siffror men omvänt presenterat.Tydligen har Rolex stora kvalitetsprogram med tillverkningen av den röd-blåa bezeln för GMT Master II. Enligt rykten kasseras 7 av 10 bezels som produceras då de inte kan hålla måttet. Likaså råder det materialbrist vilket har lett till spekulationer om att stålvarianten av Pepsin kommer att bli discontinued.
Dagens……Tydligen har Rolex stora kvalitetsprogram med tillverkningen av den röd-blåa bezeln för GMT Master II. Enligt rykten kasseras 7 av 10 bezels som produceras då de inte kan hålla måttet. Likaså råder det materialbrist vilket har lett till spekulationer om att stålvarianten av Pepsin kommer att bli discontinued.
Den ÅF trodde inte ens själv på vad de sa.....Jag var inne på en AD i Stockholm och de sa att dom får in 3 st i år. Och hade 40 på listan. Så ja det kan ta en stund som du säger...
Annonsen skriker även Google translate"Hej, säljer en ny submariner date pga förändrade omständigheter i familjen."
Jäkla typiskt att sånt här alltid händer i familjen just när man precis köpt en Submariner man bara hunnit använda tre gånger och att man nu istället tvingas sälja den till ockerpris. Livet är bra grymt ibland. Hoppas farfar är okej @Pelleblue !
Men det finns ju massor med länkar (om du är stor)Jag själv liksom många andra är intresserad av modellen och upptäcker att det fanns en borttagen annons https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-date-2023.180152/
där klockan var använd ett tiotal gånger, inte tre…
Nej jag har inte varit i kontakt med säljaren o frågat om detta då priset ändå är för högt för min del. Känns bara konstigt hela grejen. Hoppas allt är ok med säljaren @Pelleblue och familj.
Om du inte förstod min sarkasm så är såklart familjehistorien i aktuell annons fullständigt fabricerad för att rättfärdiga/dölja att man köpt en klocka för att omedelbart därefter sälja den till vinst. Att den tidigare lagts ut med en då påstådd längre tids användning är såklart en rödflagg att det kanske inte står helt rätt till här. Oavsett så är ju priset långt över marknadspriset, så det är väl frågan om det ens är relevant då den inte lär bli såld.Jag själv liksom många andra är intresserad av modellen och upptäcker att det fanns en borttagen annons https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-date-2023.180152/
där klockan var använd ett tiotal gånger, inte tre…
Nej jag har inte varit i kontakt med säljaren o frågat om detta då priset ändå är för högt för min del. Känns bara konstigt hela grejen. Hoppas allt är ok med säljaren @Pelleblue och familj.
ÅF (iallfall Nymans) har ju en skothörna med beg Rolex.tack för svaret det uppskattas, alternativt vet du om det finns några butiker i Stockholm som köper och säljer rolex? bortsett från ADs