• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Klart det kan spela roll. Åsikter är ju till för att delas när någon inte är säker på ett beslut som ska fattas? Märkligt tankesätt om att någon annans åsikt inte har någon betydelse. Särskilt när det kommer till personer som nog har en del erfarenhet och tankar att dela med sig av gällande exempelvis hur mycket klocka man får för pengarna i förhållande till listpris etc.

Sedan så kanske man inte ska komma med sin åsikt ändå efter en sån kommentar en rad innan. Lite doublestandard. Men tack för din åsikt ändå!
Nej jag bryr mig noll om vad andra tycker när jag handlar smycken I 200K klassen.

Tycker andra det är skit men jag gillar så blir det köp och tvärtemot.
Givetvis försöker jag handla där det är billigast om jag kan.

Om halva KS säger Köp och andra halvan säger Avstå vad händer då?
Bättre är väl om du nu måste ha smakråd fråga din partner/barn/nära vän/ släkting?

Tusen tack för info, uppskattar det verkligen!
Vart hade du letat efter att få tag på en? Här på Klocksnack eller?

Man ser dem komma upp här på Kocksnack titt som tätt. Där kan du få en hyfsad bild om pris osv.

Ett råd är väl att låta det ta tid tills ett bra exemplar från en säljare med bra referenser kommer upp.

Samt använda tiden till att läsa på om just den specifika referensen samt snarlika referenser osv.

Hej!

Jag är ny på forumet och klockvärlden så ni får säga till om det är fel tråd för ämnet (samt ha överseende med min okunskap).

Jag har länge varit intresserad av att köpa en Datejust 36 mm (troligtvis 16014) men aldrig riktigt kommit till skott. Eftersom jag ska resa till Japan i november och yenen är låg och jag tycker mig ha läst mig till att man ska kunna hitta sådana där på andrahandsmarknaden till en något vettigare peng än i Sverige, överväger jag att slå till på en väl där.

Då jag tänker att det är en klocka för livet för mig, är jag inte jättenoga med box & papers, men ett äkthetsintyg vill jag gärna ha.

Är det någon som har koll på andrahandsmarknaden i Japan, alternativt var i t ex Tokyo man bör gå?
Är det någon som har en vettig uppfattning om prisbilden för denna?
Vilken fälla bör jag inte gå i?

Tack på förhand

Hej!

Jag är ny på forumet och klockvärlden så ni får säga till om det är fel tråd för ämnet (samt ha överseende med min okunskap).

Jag har länge varit intresserad av att köpa en Datejust 36 mm (troligtvis 16014) men aldrig riktigt kommit till skott. Eftersom jag ska resa till Japan i november och yenen är låg och jag tycker mig ha läst mig till att man ska kunna hitta sådana där på andrahandsmarknaden till en något vettigare peng än i Sverige, överväger jag att slå till på en väl där.

Då jag tänker att det är en klocka för livet för mig, är jag inte jättenoga med box & papers, men ett äkthetsintyg vill jag gärna ha.

Är det någon som har koll på andrahandsmarknaden i Japan, alternativt var i t ex Tokyo man bör gå?

Tack på förhand
Tänk på moms- och tull. Jag hade själv köpt inom EU.

Hej!

Tack på förhand
Ska du resa dit så är det väl ett ypperligt tillfälle att köpa en klocka i mitt tyckte samt få en möjlighet att göra en sjyst affär., kika på chrono24, välj Japan som land och leta fram ett par objekt därefter kontaktar du dem på förhand så du har ett par alternativ att välja på.
Deras egna hemsidor har jag sällan haft någon framgång med då de är oftast helt på japanska men inget fel på viljan eller kunskapen baserat på det jag upplevt i de frågor man ställer dem.

Köpte i tisdags på Bergströms i Malmö.
Trevligt bemötande!

OP_34mm.jpg
Grattis! Hörde de av sig via telefon eller e-post när den väl hade ankommit? :)

Senast ändrad:
Grattis! Väntar också på en OP från Bergströms i Malmö. Hör de av via telefon eller e-post när den väl ankommit? :)
De ringde och lämnade ett meddelande då jag inte kunde svara.

Jag ringde tillbaka och fick höra att det var bäst att hämta klockan innan k.17.
Då gick jag direkt till butiken på min lunchrast!

Jag passade på och lämnade min Omega De Ville som lät lite konstigt.

Trevlig upplevelse!

De ringde och lämnade ett meddelande då jag inte kunde svara.

Jag ringde tillbaka och fick höra att det var bäst att hämta klockan innan k.17.
Då gick jag direkt till butiken på min lunchrast!

Jag passade på och lämnade min Omega De Ville som lät lite konstigt.

Trevlig upplevelse!
Tack för ditt svar! Ok! Då vet jag! Väntar nämligen på en OP. Beställde i augusti. Dock sa de att det är ungefär 8 månaders väntetid.

Tack för ditt svar! Ok! Då vet jag! Väntar nämligen på en OP. Beställde i augusti. Dock sa de att det är ungefär 8 månaders väntetid.
Det skulle ta 6-8 månader för mig... men tog "bara" 5 månader och 2 veckor. (Hade nedräkningsapp på min mobil!)
Blev jätteglad ^_^

Hoppas det går lika fort för dig!
Är så nöjd med min OP just nu!

Det skulle ta 6-8 månader för mig... men tog "bara" 5 månader och 2 veckor. (Hade nedräkningsapp på min mobil!)
Blev jätteglad ^_^

Hoppas det går lika fort för dig!
Är så nöjd med min OP just nu!
Har sett en del vlogs som säger att väntetiderna har minskat något hos ADs.
Så jag hoppas på att få den innan 2024. Haha borde också faktiskt skaffa en nedräkninsgsapp!

Hej!

Tack på förhand

"Vilken fälla bör jag inte gå i":
Citat Odelberg: "
det är en klocka för livet för mig
Du hänger på KS nu :D

Hmm, stått på Krons väntelista på en DJ 36 mm blå urtavla med jubilee-länk sedan maj förra året... tröttsamt att det ska ta sån tid zzz. Är det verkligen rimligt att vänta 1,5 år på en DJ 36 :(

Hmm, stått på Krons väntelista på en DJ 36 mm blå urtavla med jubilee-länk sedan maj förra året... tröttsamt att det ska ta sån tid zzz. Är det verkligen rimligt att vänta 1,5 år på en DJ 36 :(

Hörde av mig för två veckor sedan om en sub jag hade köat på ett tag.
Fick svar, hade tydligen väntat längre än jag trott, sen april 21.
För några dagar sedan fick jag ett nytt Mail, nu fanns plötsligt en sub.

Fick för övrigt inte köpa den när de fick reda på att jag inte hade kvar någon av de två rollar jag köpt av Krons/nymans😄

Så hör av dig ibland tror jag.

Via Mail ombads jag skicka bilder på klockorna med dagens tidning och när jag inte kunde det:
Tyvärr kommer vi inte kunna gå vidare med ditt intresse av denna modell då du inte kan visa upp klocka och certifikat av tidigare köp.

Haha jag är rädd att detta kommer hända mig med när som ska hålla på att tramsa.
Står i kö på en mycket åtråvärd modell och skulle bli riktigt SUR om jag inte fick plocka ut den.

Hmm, minns inte riktigt, inte speciellt länge men det måste ju vara två-tre år sedan så de vill tydligen att man hänger fast vid grejorna ett tag😄
Vad är det man säger, en gång är ingen gång, två gånger så börjar det bli en vana.
Tre är systematiskt och fyra en business 🤓
Nä skämt åtsido så har jag ingen aning om hur ordspråken går men det kan ju hända att dom har koll på KS och annonserna.

Vad är det man säger, en gång är ingen gång, två gånger så börjar det bli en vana.
Tre är systematiskt och fyra en business 🤓
Nä skämt åtsido så har jag ingen aning om hur ordspråken går men det kan ju hända att dom har koll på KS och annonserna.

Ja så kan det ju absolut vara

Sorry men jag tycker det är rätt av AD utifrån annonserna du lagt upp med oanvända och mer eller mindre eftertraktade klockor, uppenbart att du inte köpt för att använda.

Edit: cred att du delar med dig av det. Intressant att se att det faktiskt går till sådär ”på riktigt”
Ja de får sälja till vem de vill för min del och nu gör de ju det.

Tillbaka
Topp