• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Kul för dig om du fick köpa direkt denna gång men det betyder inte att det plötsligt blivit lätt att köpa sin Rolex.

Din var säkert bara en undantag!
Inget undantag, då det är lågt tryck på TT.

@Dantes jo beggade bör absolut ligga markant under list, men är många säljare som fortfarande försöker få 2022-priser på alla möjliga modeller…Grattis till nytt 🙂🥳

Jag ställde mig i kö hos Krons för ett par dagar sedan för en two-tone sub. 8 månader skulle det ta. Fick mail idag att jag kan hämta den. Aldrig köpt något tidigare. När det är så här lätt att köpa en ny, varför ligger begagnade ex på listpris eller över?

Just krons (som är trevliga för övrigt) har jag också upplevt väldigt konstiga uppskattningar på kötid. Tex 5 år för en datejust med populär färg, så jag tror de allt för ofta bara slänger ut en uppskattning utan att veta. På Nymans tex får jag aldrig ens en uppskattning.

Just krons (som är trevliga för övrigt) har jag också upplevt väldigt konstiga uppskattningar på kötid. Tex 5 år för en datejust med populär färg, så jag tror de allt för ofta bara slänger ut en uppskattning utan att veta. På Nymans tex får jag aldrig ens en uppskattning.
Nymans och Krons är ju samma?

Ska bli intressant att se hur lång tid tar att få nästa klocka. Satte upp mig på en pepsi. Lär väl ta ett tag misstänker jag.

Ligger på 200+ på C24, lite över listpris. Finns en på KS till listpris. Om man kan köpa ny från AD direkt borde väl priset på beg ligga långt under listpris. Vem skulle välja att köpa beg till samma pris som ny?
Instant generationen orkar inte vänta en vecka, därför går det. Efter 8 mån har de tappat intresset helt och bytt märke, modell…..hobby…

Borde inte denna gått för mer ? Någon som va där och såg den i verklighet ?

Borde inte denna gått för mer ? Någon som va där och såg den i verklighet ?

Den var helt perfekt.

Även Hulken som gick för 198 inkl avgifter var riktigt fin. Trodde inte på bra Hulk under 200 redan nu, men så blev det.

Och ny Kermit för 170 inkl avgifter.

Inte så konstigt att säljaren på KS får fortsätta bumpa sin annons, startad på 180. Alltid intressant när privatpersonen tror dom ska kunna få handlar-/auktionspriser - har så svårt att förstå hur man tänker 🤔

Inte så konstigt att säljaren på KS får fortsätta bumpa sin annons, startad på 180. Alltid intressant när privatpersonen tror dom ska kunna få handlar-/auktionspriser - har så svårt att förstå hur man tänker 🤔

Noterbart att säljaren bara får dyra 120 000 dessutom

Är det även inte så att klockorna brukar gå lite högre på kaplans än vad marknadspriserna brukar ligga?

Den säljare som inte har 0% säljprovis på varor som säljer sig själva och Kaplans ändå får 20+ I köpprovis är en ytterst dålig förhandlare.

Men överlag tyckte jag det var många klockor som stannade runt bevakning eller utropspris.
Utom förståss den jag ville ha...
Nu går jag lite OT, men Kaplans diskuteras ju ingen annanstans. AP RO priserna var låga! Vad har hänt med den hypen? 37 mm och 41 mm Jumbo gick för under 300 med slag. Båda med servicebehov, vilket säger en del om de känslig verken och de dyra servicepriserna.

Den säljare som inte har 0% säljprovis på varor som säljer sig själva och Kaplans ändå får 20+ I köpprovis är en ytterst dålig förhandlare.

Men överlag tyckte jag det var många klockor som stannade runt bevakning eller utropspris.
Utom förståss den jag ville ha...
Ja priserna har verkligen börjat sätta sig, när inte ens EUR-fyndarna köper. Gissar att handlare är väldigt defensiva nu.

Vilken var herrn sugen på?

Nu går jag lite OT, men Kaplans diskuteras ju ingen annanstans. AP RO priserna var låga! Vad har hänt med den hypen? 37 mm och 41 mm Jumbo gick för under 300 med slag. Båda med servicebehov, vilket säger en del om de känslig verken och de dyra servicepriserna.
41mm såg ju ut som den åkt efter asfalten. Bedrövligt dåligt skick plus att den behöver omedelbar service/reparation för en okänd summa pengar.
Tyckte närmare 280 var oförskämt bra betalt för något så erbarmligt dåligt.

37mm har väl aldrig varit speciellt eftertraktad/upphaussad.
Servicebehov och ändå nästan 260 betalt.

Ja priserna har verkligen börjat sätta sig, när inte ens EUR-fyndarna köper. Gissar att handlare är väldigt defensiva nu.

Vilken var herrn sugen på?
Jag ville ha #80 och #86.
Bvlgari och Omega I Rose.

Omegan med okänd service historik och 17år på nacken är ytterligare 25-30 att räkna med.
130 var mitt max,och jag budade mot någon som ville ge mer.
Så är det på auktioner ibland.

Samma med Bvlgari.
Kul kompliment till den andra för utrop,men inte för över 30.

Nåja jag överlever utan en ny klocka. Det kommer fler auktioner och min plånbok får vara glad tills dess.

Jobbigt för den KS-säljare (som dessutom är dryg mot seriösa spekulanter) som har fast pris 235 för sin16610LV MK1 när en plastad gick för 240…
Det här är ju ett entusiastforum.

Entusiaster och hobbyister ska ju hjälpa varandra,och gladerligen betala åt helvete förmycket,eller skänka bort sina grejor till någon annan I klubben.

Jag har blivit kallad En Stor Kuk när jag velat ha marknadspris vid försäljning och betala samma vid köp.
Dock inte på KS ska väl tilläggas.

Det här är ju ett entusiastforum.

Entusiaster och hobbyister ska ju hjälpa varandra,och gladerligen betala åt helvete förmycket,eller skänka bort sina grejor till någon annan I klubben.

Jag har blivit kallad En Stor Kuk när jag velat ha marknadspris vid försäljning och betala samma vid köp.
Dock inte på KS ska väl tilläggas.
I vissa kretsar är det en komplimang.

Tyckte denna gick billigt. En 1680 med cert

• Like
Reactions: par
Jobbigt för den KS-säljare (som dessutom är dryg mot seriösa spekulanter) som har fast pris 235 för sin16610LV MK1 när en plastad gick för 240…

84yncv.jpg

Tvåton Sub har gått att köpa hos AD i Sverige utan väntetid i snart över ett år.

Ändå försöker en del gråisar ta ca 20-30 k över listpris på Blocket. :rolleyes:
Har följt 116503 ett tag och den har stadigt gått ner i pris på Blocket senaste 4-6 månaderna och det är även mer tillgång på just helt "oanvända" som kommit de senaste månaderna.

Tillbaka
Topp