• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Scipio

Patek
2-Faktor
#kommunism
(Med glimten i ögat)
Alltså vill du inte stå för det helt och hållet? Jag skulle inte ens kalla det politiskt. Mer en medvetenhet om att vi påverkar världen vi lever i genom våra beslut och handlingar. Vill vi ha en värld att lita på, köper eller säljer vi av/till de som gör världen så som vi vill ha den. Pengar är inte viktigt alls när vi ser allt annat.
 

3R1K

Cartier
Alltså vill du inte stå för det helt och hållet? Jag skulle inte ens kalla det politiskt. Mer en medvetenhet om att vi påverkar världen vi lever i genom våra beslut och handlingar. Vill vi ha en värld att lita på, köper eller säljer vi av/till de som gör världen så som vi vill ha den. Pengar är inte viktigt alls när vi ser allt annat.

Svårt och tröttsamt att argumentera mot fri marknadsekonomi samt påstå att man är skyldig till att stödja organiserad brottslighet ifall man använder tillgång och efterfråga till sin egen fördel på klockmarknaden.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Svårt och tröttsamt att argumentera mot fri marknadsekonomi samt påstå att man är skyldig till att stödja organiserad brottslighet ifall man använder tillgång och efterfråga till sin egen fördel på klockmarknaden.
Det är kanske inte helt friktionsfritt men det är ungefär så liberalismen har sett ut sedan 1700-talet. Fri företagsamhet och socialt ansvar är inte oförenliga men visst, man måste hålla två bollar i luften samtidigt.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vi pratade om en lite högt prissatt LV….och du yrar om brottslighet och droger……du svarar på så många inlägg i olika trådar att jag misstänker att du inte har koll….hence…yrar 😃
Brottslighet, droger och dyra klockor har ett samband som vi alla vet och vi kan alla undvika det eller främja det. Det är upp till var och en att agera på den texten eller inte. Tack för att du oroar dig för mig men jag vet var jag är när jag skriver och vilket ämne som ska avhandlas :).
 

Zvezda

Omega
Någon som varit hos Engströms i Jkpg på senaste och vet utbud?

Gav upp i våras då med prepurchase men fick inte in foten på en rolex så vet inte om jag ska lägga pengarna i en annan butik framöver.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Någon som varit hos Engströms i Jkpg på senaste och vet utbud?

Gav upp i våras då med prepurchase men fick inte in foten på en rolex så vet inte om jag ska lägga pengarna i en annan butik framöver.
Har försökt där vid 2-3 tillfällen. De har varit konsekventa med svaret att de tar beställningar i början på året när de har ett hum om tilldelning och att allt blir "bokat" ganska omgående. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt.
 
Var på ett besök i Göteborg i helgen och passade på att gå inom Bergströms för att checka läget.. blev förvånad över att man inte fick testa någon klocka "då dom ändå inte var till salu" - märkligt . blev ännu mer förvånad när butiksbiträdet påstod att dom fått in flertalet utav de nya SS Daytona och redan levererat ut dessa för ett par veckor sedan, vad tror ni om det? - Inte sett ett knyst om några nya SS Daytonas någonstans på internet än.. -
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Var på ett besök i Göteborg i helgen och passade på att gå inom Bergströms för att checka läget.. blev förvånad över att man inte fick testa någon klocka "då dom ändå inte var till salu" - märkligt . blev ännu mer förvånad när butiksbiträdet påstod att dom fått in flertalet utav de nya SS Daytona och redan levererat ut dessa för ett par veckor sedan, vad tror ni om det? - Inte sett ett knyst om några nya SS Daytonas någonstans på internet än.. -
Lita aldrig på ett ord från den där butiken.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Spontana känslan var ju - det där kan ju inte stämma. alltså angående att dom fått en handfull stål daytonas dom redan skeppat ut
Låter som du har dålig erfarenhet av butiken?
De är inkompetenta gällande precis allting, vet inte vad de säljer, ljuger dig rakt upp i ansiktet, säljer klockor du tingat och ska hämta upp till andra, polerar klockor på service de absolut inte får polera, hetsar en till att handla för en halv miljon för att ändå få vänta (hittills 6 år, kommer aldrig ske...) för en GMT, - . "nästa är din!" sa dom i 4 år innan jag gav upp. 5 år(!) för en vanlig Oyster Perpetual. Personalen har dinglat klockor jag vill köpa framför mig men säger att dom ska köpa den själv och sälja dyrt... med mera med mera. Lägg därtill på allmänt otrevliga.
 
Senast ändrad:

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
De är inkompetenta gällande precis allting, vet inte vad de säljer, ljuger dig rakt upp i ansiktet, säljer klockor du tingat och ska hämta upp till andra, polerar klockor på service de absolut inte får polera, hetsar en till att handla för en halv miljon för att ändå få vänta (hittills 6 år, kommer aldrig ske...) för en GMT, 5 år(!) för en vanlig Oyster Perpetual med mera med mera. Lägg därtill på allmänt otrevliga.

Jag fick 10 kronor rabatt där en gång.
 
Senast ändrad:

Brimi

Cartier
De är inkompetenta gällande precis allting, vet inte vad de säljer, ljuger dig rakt upp i ansiktet, säljer klockor du tingat och ska hämta upp till andra, polerar klockor på service de absolut inte får polera, hetsar en till att handla för en halv miljon för att ändå få vänta (hittills 6 år, kommer aldrig ske...) för en GMT, 5 år(!) för en vanlig Oyster Perpetual med mera med mera. Lägg därtill på allmänt otrevliga.
Precis tvärtom på Bergströms i Malmö.
Trevligt bemötande när jag beställde och sen hämtade min OP (5 månader!).
Och detsamma med en Omega på service.

Bara tråkigt om GBG!
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Precis tvärtom på Bergströms i Malmö.
Trevligt bemötande när jag beställde och sen hämtade min OP (5 månader!).
Och detsamma med en Omega på service.

Bara tråkigt om GBG!
Samma i Uppsala, alltid fått riktigt bra service och ärliga uttalanden om väntelistor där jag endast blivit uppskriven om dem gjort bedömningen att en klocka kan levereras inom hyfsat rimlig tid vilket dem varit uppriktiga med.
 

FlipSwede

Rolex
De är inkompetenta gällande precis allting, vet inte vad de säljer, ljuger dig rakt upp i ansiktet, säljer klockor du tingat och ska hämta upp till andra, polerar klockor på service de absolut inte får polera, hetsar en till att handla för en halv miljon för att ändå få vänta (hittills 6 år, kommer aldrig ske...) för en GMT, - . "nästa är din!" sa dom i 4 år innan jag gav upp. 5 år(!) för en vanlig Oyster Perpetual. Personalen har dinglat klockor jag vill köpa framför mig men säger att dom ska köpa den själv och sälja dyrt... med mera med mera. Lägg därtill på allmänt otrevliga.
Genuint nyfiken hur en myndig(?) person kan bli så till sig att 500.000kr spenderas på något denne inte riktigt vill ha,men med ett vagt löfte om att få detta någon gång I framtiden.
Dock oklart när och ens om detta sker.

TRFs Nestor PADI (Som kan skriva vad han vill utan att bli utkastad) har en stående signatur ang detta.
 
Topp