• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Lämna klockor som inbyte.

Tänker mig att Rolex kanske vill få in begagnade klockor till sitt nyligen introducerade pre owned certifierade program. I förlängningen vill de nog ha en större kontroll över sin marknad. Sedan återstår det att se hur de kommer att lyckas med det och om man även kommer att inkludera vintage.
 
Har du prisinfo för OP 36?

IMG_0326.jpeg



Prisjutering 1/1-2024

Som det ser ut så mest ökning på TT klockor.

124060 - 9550€ + 4,37%
126610LN - 10750€ + 3,86%

126711CHNR - 17150€ +5,54%

126618LB - 40800€ +3,82%
 
Kan man sätta någon hypotetisk prisökning på klockor som är discontinued efter beskedet kring ökningar på olika modeller?
 
Hej har lagt handpenning på en Rolex Explorer 36 på Bergströms som kommit in nu efter 8 mån. Som läget är nu rent ekonomiskt i världen så har jag blivit lite osäker på om jag vill köpa den just nu. Vet att man säger att man inte kan få tillbaka handpenningen men kan de verkligen behålla hela om jag väljer att dra mig ur när så många andra förmodligen står på kö för samma klocka?
 
Hej har lagt handpenning på en Rolex Explorer 36 på Bergströms som kommit in nu efter 8 mån. Som läget är nu rent ekonomiskt i världen så har jag blivit lite osäker på om jag vill köpa den just nu. Vet att man säger att man inte kan få tillbaka handpenningen men kan de verkligen behålla hela om jag väljer att dra mig ur när så många andra förmodligen står på kö för samma klocka?
Varför inte fråga dem.
 
Hej har lagt handpenning på en Rolex Explorer 36 på Bergströms som kommit in nu efter 8 mån. Som läget är nu rent ekonomiskt i världen så har jag blivit lite osäker på om jag vill köpa den just nu. Vet att man säger att man inte kan få tillbaka handpenningen men kan de verkligen behålla hela om jag väljer att dra mig ur när så många andra förmodligen står på kö för samma klocka?
Finns säkert någon här på forumet som kan köpa den av dig för 5-10 % under list :) då förlorar du ju inte hela handpenningen iallafall
 
Hej har lagt handpenning på en Rolex Explorer 36 på Bergströms som kommit in nu efter 8 mån. Som läget är nu rent ekonomiskt i världen så har jag blivit lite osäker på om jag vill köpa den just nu. Vet att man säger att man inte kan få tillbaka handpenningen men kan de verkligen behålla hela om jag väljer att dra mig ur när så många andra förmodligen står på kö för samma klocka?
Om de nu inte skulle vilja betala tillbaka handpenningen så kan du ju plocka ut den på den här sidan om året innan den troliga prishöjningen som kommer i januari. (Kanske har @SWC koll på om det blir någon höjning på 124270?)

Så kan du alltid försöka sälja den för samma peng som du köpt den för näst år. Du går +/- 0 och någon annan får en Explorer under list (förutsatt att det nu kommer en höjning i januari).

Värt att nämna att detta såklart är ett risktagande och om du inte vill ha klockan bör du i första hand kolla med dem om du kan få tillbaka din handpenning.
 
Om de nu inte skulle vilja betala tillbaka handpenningen så kan du ju plocka ut den på den här sidan om året innan den troliga prishöjningen som kommer i januari. (Kanske har @SWC koll på om det blir någon höjning på 124270?)

Så kan du alltid försöka sälja den för samma peng som du köpt den för näst år. Du går +/- 0 och någon annan får en Explorer under list (förutsatt att det nu kommer en höjning i januari).

Värt att nämna att detta såklart är ett risktagande och om du inte vill ha klockan bör du i första hand kolla med dem om du kan få tillbaka din handpenning.

Prisjusteringen är över hela katalogen.
På just 124270 mindre 7500€ +2,74%
 
Usch vad avundsjuk man blir, har stått 15 mån på VL på Krons... vilken AD köpte du ifrån?
Upplever att krons är lite långsamma på att leverera, har även bekanta som säger likadant.

Har ingen mega historik med dem utan ett dyrare köp, ställde mig på en LV hos dem med leveranstid 36-48 månader

Annan AD gav mig 6-10 månader, den kom efter 3,5 månad
IMG_3140.jpeg
 
Upplever att krons är lite långsamma på att leverera, har även bekanta som säger likadant.

Har ingen mega historik med dem utan ett dyrare köp, ställde mig på en LV hos dem med leveranstid 36-48 månader

Annan AD gav mig 6-10 månader, den kom efter 3,5 månad
IMG_3140.jpeg

Snyggt! Fint inköp och bra val!

Jag fick min Sub på ett par dagar hos en annan AD också, tror dock din Kermit är svårare än en ”vanlig” svart. Gör mina kommande inköp därifrån och ser ingen anledning att testa annat om de fortsätter leverera med hyfsad regelbundenhet.
 
Snyggt! Fint inköp och bra val!

Jag fick min Sub på ett par dagar hos en annan AD också, tror dock din Kermit är svårare än en ”vanlig” svart. Gör mina kommande inköp därifrån och ser ingen anledning att testa annat om de fortsätter leverera med hyfsad regelbundenhet.
Tog 8 månader med den svarta för mig så inte så säkert 😅

Men det har såklart med den ekonomiska situationen att göra, det är helt klart lättare att ställa upp sig / köpa hos AD och förhoppningsvis fortsätter det vår / sommar nästa år.
 
Hej har lagt handpenning på en Rolex Explorer 36 på Bergströms som kommit in nu efter 8 mån. Som läget är nu rent ekonomiskt i världen så har jag blivit lite osäker på om jag vill köpa den just nu. Vet att man säger att man inte kan få tillbaka handpenningen men kan de verkligen behålla hela om jag väljer att dra mig ur när så många andra förmodligen står på kö för samma klocka?
Har skrivit om just återbetalning av handpeng.

I korta drag kan du kräva återbetalning.
Handlaren har rätt att få betalt för de kostnader denna har eller får pga ditt avbrutna köp,dvs I detta fall förmodligen noll och ingenting.

Sätter de sig på tvären...då har du som vanligt bara den juridiska vägen att gå,om du orkar bråka.
 
Tillbaka
Topp