Wow! 36 eller 41?
Klassisk DJ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow! 36 eller 41?
Klassisk DJ.
36Wow! 36 eller 41?
Riktigt snygg! Jag valde grön tavla och i övrigt samma konfig som din,blir en lång väntan men värt det. Hur länge fick du vänta?
Magisk
Klassisk DJ.
Klassisk DJ.
Så fin!!!
Klassisk DJ.
Någon här som köpt Rolex genom Uret .se? Börjar bli för otålig för AD...
2,5 månad ungefär. Skulle komma första halvåret 2024 så var en trevlig överraskning att den landade in före julRiktigt snygg! Jag valde grön tavla och i övrigt samma konfig som din,blir en lång väntan men värt det. Hur länge fick du vänta?
De e ju nu det börjar lättna hos ADNågon här som köpt Rolex genom Uret .se? Börjar bli för otålig för AD...
hoppas på det!De e ju nu det börjar lättna hos AD
Jag har inte bråttom egentligen, så hoppas det!De e ju nu det börjar lättna hos AD
Fint! Kul att klarade dig innan prishöjningen
Klassisk DJ.
Ja, samma ägare.Visst ägs Krons av Nymans Ur? Spelar det någon roll vilken av dessa man ställer sig i ”kö” hos för Rolexmodeller, dvs tilldelning kan ske mellan, eller är det princip olika så kölista gäller på båda för att få tilldelning hos ev något av dem?
Säkert avhandlat tidigare i tråden men känns jobbigt att söka fram
Tack för svar, antog lite att det var så!Ja, samma ägare.
Inte samma kölista, dock samma system - dvs har du ställt dig i kö på Krons, så ser Nymans det.
Det gör att du kan ställa dig på lista hos en av dem, dock ej båda (för samma modell, vill säga). Så har iaf jag förstått det.
Om det sedan är skillnad i längd på väntan, det vågar jag inte gissa på. Antar att det är högre tryck på Nymans, men då dom sannolikt också får in fler i antal, kanske väntetiden går på ett ut.
Korrekt. Generell policy är också max en sportstål åt gången. Dvs. du kan inte ställa dig på en Daytona på Nymans och en Sub på Krons. Till vilken grad detta följs låter jag vara osagt.Det gör att du kan ställa dig på lista hos en av dem, dock ej båda (för samma modell, vill säga). Så har iaf jag förstått det
Troligtvis blir det mycket högre priser på klockorna… i alla fall i Frankrike.Läste precis på DI:
Rolex får miljardböter i Frankrike
Företagets franska dotterbolag tvingas betala 91,6 miljoner euro, eller drygt en miljard kronor, för att ha hindrat återförsäljare att sälja klockorna på internet. Det är det franska konkurrensverket som bötfäller tillverkaren, med motiveringen att Rolex konkurrenter i samma prissegment tillåter försäljning online.
Lite spännande att se om det leder till ngra förändringar.
Läste precis på DI:
Rolex får miljardböter i Frankrike
Företagets franska dotterbolag tvingas betala 91,6 miljoner euro, eller drygt en miljard kronor, för att ha hindrat återförsäljare att sälja klockorna på internet. Det är det franska konkurrensverket som bötfäller tillverkaren, med motiveringen att Rolex konkurrenter i samma prissegment tillåter försäljning online.
Lite spännande att se om det leder till ngra förändringar.
Vissa byter in klockor, t ex Nymans som har sitt pre owned.Nån som vet ifall man blir tilldelad klockan man stått i kö för om de är möjligt att göra inbyte + pengar eller brukar det alltid vara cash endast?
Tror inte ex Rob gör det. Har frågat tidigare och dem köper inte in beggat.Nån som vet ifall man blir tilldelad klockan man stått i kö för om de är möjligt att göra inbyte + pengar eller brukar det alltid vara cash endast?
Nån som vet ifall man blir tilldelad klockan man stått i kö för om de är möjligt att göra inbyte + pengar eller brukar det alltid vara cash endast?
Om det är en Rolex över tre år kan säkert även Nymans ta in den genom sin Rolex CPO. Om annat märke går det även på Krons.Vissa byter in klockor, t ex Nymans som har sitt pre owned.
Nån som vet ifall man blir tilldelad klockan man stått i kö för om de är möjligt att göra inbyte + pengar eller brukar det alltid vara cash endast?
Blev nekad hos Bergströms.Nån som vet ifall man blir tilldelad klockan man stått i kö för om de är möjligt att göra inbyte + pengar eller brukar det alltid vara cash endast?
Bor du i Sthlm kan du ju alltid gå förbi Luxury watches i samband med tilldelning och sälja den därNån som vet ifall man blir tilldelad klockan man stått i kö för om de är möjligt att göra inbyte + pengar eller brukar det alltid vara cash endast?
Står det något om
Prisjutering 1/1-2024
Som det ser ut så mest ökning på TT klockor.
124060 - 9550€ + 4,37%
126610LN - 10750€ + 3,86%
126711CHNR - 17150€ +5,54%
126618LB - 40800€ +3,82%
Vad blir de nya priset för 226570?
Prisjutering 1/1-2024
Som det ser ut så mest ökning på TT klockor.
124060 - 9550€ + 4,37%
126610LN - 10750€ + 3,86%
126711CHNR - 17150€ +5,54%
126618LB - 40800€ +3,82%