• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

FlipSwede

Audemars
5 år tycker jag hade känts rimligt men vi får se vad de tänker.
3år.

Då kvalar den in I CPO.
Vill du inte ha den kvar så köper vi (ÅF) in den riktigt billigt om det ska bli någon ny Rolex för dig.
Och vill du inte byta in din gamla kanske det blir väldigt svårt att kunna erbjuda dig någon ny.
Du har ju redan fått en,och vi måste ju ge nya kunder en chans.
Det förstår du väl själv?

Vi får se hur det kommer utspela sig
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
3år.

Då kvalar den in I CPO.
Vill du inte ha den kvar så köper vi (ÅF) in den riktigt billigt om det ska bli någon ny Rolex för dig.
Och vill du inte byta in din gamla kanske det blir väldigt svårt att kunna erbjuda dig någon ny.
Du har ju redan fått en,och vi måste ju ge nya kunder en chans.
Det förstår du väl själv?

Vi får se hur det kommer utspela sig

Haha om man vill behålla allt man köper då? Får man inga nya då heller utan man måste sälja billigt till CPOn? 🥺
 

Bonumm

Panerai
Någon annan som fick klä av sig helt vid ett avlägset rum hos AD innan inköp? Hela processen tog 30 minuter och var lite märklig men jag är bara tacksam att jag äntligen fick köpa det jag väntat på.
Hörde samma sak fast vid utgång ur butiken. De kollade så inga andra klockor än den köpta fanns på kroppen. Latexhansken åkte också fram. Antar de sett för mycket på Pulp Fiction.
 

FlipSwede

Audemars
Haha om man vill behålla allt man köper då? Får man inga nya då heller utan man måste sälja billigt till CPOn? 🥺
Min gissning är

Byter du in till för ÅF gynnsamt pris uppenbarar sig det du vill ha mycket lättare än om du inte gör det.

Ett enkelt sätt att vinstmaximera.
Har du inget inbyte blir du lika "intressant" som en förstagångskund.
Undantaget om du är en nog viktig kund.
 

Grodmannen

Omega
2-Faktor
Hej!
Första inlägget i denna tråd.
Har länge tyckt att submariner (no date) hade varit en trevlig klocka. Speciellt med klockans historik och eget dykintresse.

Kan tänka mig att stå i kö t.o.m. 2-3 år för att få en tilldelning av AD men har ingen lust att hålla på att köpa andra klockor av någon AD för att bygga upp en relation som beskrivits av en del personer. Det är bara submariner jag är intresserad av.

Ni som har lite bättre koll. Är det lönlöst att ens försöka få skriva upp sig på någon lista även om man kan tänka sig att vänta länge?
 

minken

Omega
Hej!
Första inlägget i denna tråd.
Har länge tyckt att submariner (no date) hade varit en trevlig klocka. Speciellt med klockans historik och eget dykintresse.

Kan tänka mig att stå i kö t.o.m. 2-3 år för att få en tilldelning av AD men har ingen lust att hålla på att köpa andra klockor av någon AD för att bygga upp en relation som beskrivits av en del personer. Det är bara submariner jag är intresserad av.

Ni som har lite bättre koll. Är det lönlöst att ens försöka få skriva upp sig på någon lista även om man kan tänka sig att vänta länge?
Gå runt och testa och se vad du får för respons? Tror inte att det är omöjligt om du kan tänka dig att vänta ett tag. Det är lite andra tider nu.
 

David74

Omega
Gå runt och testa och se vad du får för respons? Tror inte att det är omöjligt om du kan tänka dig att vänta ett tag. Det är lite andra tider nu.
Har stått snart ett år på en med grön ring. Har inte hört ett pip. Historiken är att jag köpt en DJ men det var 20 år sedan och haft lite klockor inne på service.
 
Har stått snart ett år på en med grön ring. Har inte hört ett pip. Historiken är att jag köpt en DJ men det var 20 år sedan och haft lite klockor inne på service.

Det borde vara meriterande att lämna in klockor på service. Det visar ju på en brand lojalitet på ett helt annat sätt än någon som köper och flippar vidare när nyhetens behag har lagt sig efter någon vecka.
 

Olaola

Panerai
Vill sprida lite ljus i mörkret kring långa kö-tider för Rolex!

Var på besök i Stockholm i början av december, besökte då en AD, fick prova massa roligt (dom hade mycket klockor inne) blev helt förälskad i den nya GMT-Master 126713 GRNR på jubilee,
IMG_4881.jpeg

Frågade om jag kan få ställa mig på kö, säljaren svara -”ja visst, men räkna med 3år då det är en eftertraktad modell”

En grå måndag innan jul får jag Mail från AD om att jag är välkommen att hämta min nya Rolex 126713 GRNR.
Trodde inte mina ögon…
Affären är klar, dock har jag inte haft möjlighet att ta mig till huvudstaden ännu så den ligger och väntar på mig nu :)

Total kötid 16 dagar och jag har inte vart kund tidigare.

God fortsättning på er!
 

Lande

Omega
2-Faktor
Hörde av mig till Rob i dagarna, dom verkar helt slopa listor och handpenning nu. Iaf enligt sälj reppen. Budskapet var: kom in, ta en kaffe och har du tur finns det en modell inne som du kan köpa (men du kan glömma stålsubbar, gmts och vissa himlavarelser II).
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Hörde av mig till Rob i dagarna, dom verkar helt slopa listor och handpenning nu. Iaf enligt sälj reppen. Budskapet var: kom in, ta en kaffe och har du tur finns det en modell inne som du kan köpa (men du kan glömma stålsubbar, gmts och vissa himlavarelser II).
De har tappat Patek, ligger inte speciellt fint till, och har en historia av att tänja på gränser. Inte oväntat om dom blir av med även Rolex framöver.
 

BankAnden

Panerai
Vill sprida lite ljus i mörkret kring långa kö-tider för Rolex!

Var på besök i Stockholm i början av december, besökte då en AD, fick prova massa roligt (dom hade mycket klockor inne) blev helt förälskad i den nya GMT-Master 126713 GRNR på jubilee,
IMG_4881.jpeg

Frågade om jag kan få ställa mig på kö, säljaren svara -”ja visst, men räkna med 3år då det är en eftertraktad modell”

En grå måndag innan jul får jag Mail från AD om att jag är välkommen att hämta min nya Rolex 126713 GRNR.
Trodde inte mina ögon…
Affären är klar, dock har jag inte haft möjlighet att ta mig till huvudstaden ännu så den ligger och väntar på mig nu :)

Total kötid 16 dagar och jag har inte vart kund tidigare.

God fortsättning på er!
Grattis! Tycker det grå i ringen blev väldigt lyckat och svårt att se på bilder.

Hört fler som väntat några veckor på både rosé/gul TT. Han som just nu försöker flippa en två veckor gammal Rootbeer utplockad på Nymans för 215 bör ha uppförsbacke
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Enl Pateks hemsida är dom kvar… men dom tappade Omega/Longines 2018 och visst tyder slopa listorna på att man inte kommer att kunna leverera.
Bo Bergren tar över agenturen för Patek i Sverige (det annonserades i sommras). De blir f ö den enda renodlade Patek butiken i Norden.
Rob är inte min go-to men har för mig att de kommer börja köra Rolex CPO. Så inte helt omöjligt om de slopar handpenningatramset etc. och försöker få över kunder på CPO istället 🤷🏻‍♂️
 

mpett

Omega
2-Faktor
Vill sprida lite ljus i mörkret kring långa kö-tider för Rolex!

Var på besök i Stockholm i början av december, besökte då en AD, fick prova massa roligt (dom hade mycket klockor inne) blev helt förälskad i den nya GMT-Master 126713 GRNR på jubilee,
IMG_4881.jpeg

Frågade om jag kan få ställa mig på kö, säljaren svara -”ja visst, men räkna med 3år då det är en eftertraktad modell”

En grå måndag innan jul får jag Mail från AD om att jag är välkommen att hämta min nya Rolex 126713 GRNR.
Trodde inte mina ögon…
Affären är klar, dock har jag inte haft möjlighet att ta mig till huvudstaden ännu så den ligger och väntar på mig nu :)

Total kötid 16 dagar och jag har inte vart kund tidigare.

God fortsättning på er

Grattis! Liknar Bergströms urs approach, man måste komma in i butiken i lämpliga intervaller(inte för ofta för då upplevs man som tjatig) och kolla läget och om man kan sätta upp sig på leverans, även stål. Har varit där 3 ggr i höst.... Jobbigt när man har 7 mil att köra, men alltid trevligt att kolla klockor😂
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Grattis! Tycker det grå i ringen blev väldigt lyckat och svårt att se på bilder.

Hört fler som väntat några veckor på både rosé/gul TT. Han som just nu försöker flippa en två veckor gammal Rootbeer utplockad på Nymans för 215 bör ha uppförsbacke

Åh ja det är grått i ringen! Det har jag inte sett tidigare utan trodde den var heltsvart infattning! Åker definitivt högre upp på min lista nu! Kul med ny nyårsklocka, se till och njut nu! 😍
 

Daniel_st

Cartier
Grattis! Liknar Bergströms urs approach, man måste komma in i butiken i lämpliga intervaller(inte för ofta för då upplevs man som tjatig) och kolla läget och om man kan sätta upp sig på leverans, även stål. Har varit där 3 ggr i höst.... Jobbigt när man har 7 mil att köra, men alltid trevligt att kolla klockor😂
Har du fått beställa något då?
 

Daniel_st

Cartier
Grattis! Tycker det grå i ringen blev väldigt lyckat och svårt att se på bilder.

Hört fler som väntat några veckor på både rosé/gul TT. Han som just nu försöker flippa en två veckor gammal Rootbeer utplockad på Nymans för 215 bör ha uppförsbacke
Tt sub har jag blivit erbjuden flera gånger senaste två åren att köpa direkt från hyllan eller beställning med väntetid ca 2mån.
Kanske annat med tt gmt men ändå, halvguld verkar aldrig varit så svåra att få köpa.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Tt sub har jag blivit erbjuden flera gånger senaste två åren att köpa direkt från hyllan eller beställning med väntetid ca 2mån.
Kanske annat med tt gmt men ändå, halvguld verkar aldrig varit så svåra att få köpa.

Ja i princip allt i guld är definitivt lättare än motsvarande modell helt i stål. TT och guld är egentligen perfekt att köpa från gråis för ofta får du betala under listpriset då.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Vill sprida lite ljus i mörkret kring långa kö-tider för Rolex!

Var på besök i Stockholm i början av december, besökte då en AD, fick prova massa roligt (dom hade mycket klockor inne) blev helt förälskad i den nya GMT-Master 126713 GRNR på jubilee,
IMG_4881.jpeg

Frågade om jag kan få ställa mig på kö, säljaren svara -”ja visst, men räkna med 3år då det är en eftertraktad modell”

En grå måndag innan jul får jag Mail från AD om att jag är välkommen att hämta min nya Rolex 126713 GRNR.
Trodde inte mina ögon…
Affären är klar, dock har jag inte haft möjlighet att ta mig till huvudstaden ännu så den ligger och väntar på mig nu :)

Total kötid 16 dagar och jag har inte vart kund tidigare.

God fortsättning på er!
Grattis, riktigt trevlig klocka att starta nya året med :)! Kan tänka mig chocken när man förväntar sig få svar om 3 år och sedan tar det bara 16 dagar..
 
Topp