• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Osåld sedan september. Annonspriset har successivt ökat, från 114, till 118, till 119, till 129. Fortfarande osåld.
Rolex-intresset i ett jävla nötskal.

Jag förstår att du har historik. Jag förstår att du lägger massa tid på att analysera och smutskasta min annons, även att det är helt meningslöst för dig. Jag förstår också att du vet att klockan varit tillbakadragen under 3 månader. Så ja. Du vrider medvetet på sanningen för att få mig att framstå sämre.

Men lägg du ut historiken, jag har den ju inte och kan missminna mig. Men lägg då upp all historik, och inte bara den som passar din story.

Det viktigaste är att du får det att framstå som att jag har haft den ute sedan september och hela tiden bumpar annonsen samt successivt höjt priset. Det ger ju en helt felaktig bild och det vet du.
Du har en sammanfattning ovan. Med ditt tillägg om att den var tillbakadragen mellan 119 och 129.

Har verkligen ingen livsuppgift att ”snabba” för dig. Tyckte dock att det för ett tag sedan var kul med 16 (eller vad det nu var) likadana foton, har aldrig sett det i en annons tidigare. Och nu är det för mig fascinerande att priset fortsätter uppåt trots att den förblir osåld.

Du har ju flera intressenter, det är ju bra! Finns väl bara tre vägar att gå nu då. Sälja, dra tillbaka eller höja priset.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Du har en sammanfattning ovan. Med ditt tillägg om att den var tillbakadragen mellan 119 och 129.

Har verkligen inget livsuppgift att ”snabba” för dig. Tyckte dock att det för ett tag sedan var kul med 16 (eller vad det nu var) likadana foton, har aldrig sett det i en annons tidigare. Och nu är det för mig fascinerande att priset fortsätter uppåt trots att den förblir osåld.

Du har ju flera intressenter, det är ju bra! Finns väl bara tre vägar att gå nu då. Sälja, dra tillbaka eller höja priset.
Här blir ju problemet med att jag ej har historiken och inte kan bevisa att du har fel.
Men jag påstår att den började på 119, sänktes några gånger (ner till 109) och sedan höjdes tillbaka. Jag kan inte heller minnas att jag skulle lagt ut den i september.

Så visa gärna datum och alla händelser.

Eller så kan du bara sluta bry dig om min klocka. Om du vill påpeka Rolex prisuppgång finns det ju andra klockor att exemplifiera med.

Klockan har nu varit till salu i mindre än en vecka och inte blivit såld. Tycker det är allt annat än konstigt. Knappast alla som vill ha grus. Har inte räknat med att sälja snabbt och har inte heller behov av att göra det.

Det är så orimligt att du går på mig och min annons igen efter att du gick på i vintras. Om någon vill ha en isad sub är det ett bra pris, svårt att påstå annat om man kollar C24, som ju alla andra Rolexsäljare hänvisar till, så det är ju inte som att jag försöker lura ngn att betala överpris. Men du måste påpeka att jag höjt priset, och får det att låta som att jag försökt sälja i ett halvår, vilket såklart får klockan att framstå som extremt svårsåld.

Så ja du vrider det så att jag och klockan framstår i dålig dager för att det roar dig.

Det stör mig. Jag har inga som helst problem med prissättningen och står för att jag vill ha mer denna gången än förra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här blir ju problemet med att jag ej har historiken och inte kan bevisa att du har fel.
Men jag påstår att den började på 119, sänktes några gånger (ner till 109) och sedan höjdes tillbaka. Jag kan inte heller minnas att jag skulle lagt ut den i september.

Så visa gärna datum och alla händelser.

Eller så kan du bara sluta bry dig om min klocka. Om du vill påpeka Rolex prisuppgång finns det ju andra klockor att exemplifiera med.

Klockan har nu varit till salu i mindre än en vecka och inte blivit såld. Tycker det är allt annat än konstigt. Knappast alla som vill ha grus. Har inte räknat med att sälja snabbt och har inte heller behov av att göra det.

Det är så orimligt att du går på mig och min annons igen efter att du gick på i vintras. Om någon vill ha en isad sub är det ett bra pris, svårt att påstå annat om man kollar C24, som ju alla andra Rolexsäljare hänvisar till, så det är ju inte som att jag försöker lura ngn att betala överpris. Men du måste påpeka att jag höjt priset, och får det att låta som att jag försökt sälja i ett halvår, vilket såklart får klockan att framstå som extremt svårsåld.

Så ja du vrider det så att jag och klockan framstår i dålig dager för att det roar dig.

Det stör mig. Jag har inga som helst problem med prissättningen och står för att jag vill ha mer denna gången än förra.
Jag kan inte lägga hela kvällen på att fylla upp tråden med versioner på din annons, så av de alternativen tror jag att jag väljer att sluta bry mig. Förstår däremot inte varför jag skulle hitta på att priset gått upp.

Antar att du surfar via mobilen, om du surfar i liggande läge så ser du startdatum på annonser.
 

K97

Cartier
Tjena,
Tror ni Rolex DJ 126333 YG/SS Wimbledon kommer öka i värde/gå ner i värde? Tillskillnad från 126334 som har ett ganska stabilt värde
 

Masha

Breitling
Kul att du går på igen.
Jag drog tillbaka annonsen efter att du gick på mig förra gången, och har inte varit till salu sedan dess vilket var i julas om jag minns rätt.

Nu lade jag ut den igen (utan massa bilder som jag hade då vilket störde dig då). Och ja, som alla andra Rolexar har dessa stigit i pris verkar det som. Konstigt? Vet inte varför du verkar gjort det till din livsuppgift att förstöra för mig. Tror inte jag gjort dig ngt, men fortsätt du.

Ps. Tror inte jag hade lagt ut den i Sep, men minns iofs inte heller exakt. Antar dock att du noga kollat allt. Ds
Undrar varför du drog tillbaka din annons bara för att någon hade åsikter kring din prissättning..?
”Drog tillbaka annonsen efter att du varit på mig” skrev du…
Ingen har väl rätt att hacka på dig pga din annons, men å andra sidan ska du väl stå på dig människa.
Tyckte bara det var konstigt att nån ska behöva ta bort annonsen sin bara för att någon annan tycker si eller så.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Undrar varför du drog tillbaka din annons bara för att någon hade åsikter kring din prissättning..?
”Drog tillbaka annonsen efter att du varit på mig” skrev du…
Ingen har väl rätt att hacka på dig pga din annons, men å andra sidan ska du väl stå på dig människa.
Tyckte bara det var konstigt att nån ska behöva ta bort annonsen sin bara för att någon annan tycker si eller så.
Det där stämmer inte. Det jag kommenterade var att annonsen hade 16st likadana wristshots.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Undrar varför du drog tillbaka din annons bara för att någon hade åsikter kring din prissättning..?
”Drog tillbaka annonsen efter att du varit på mig” skrev du…
Ingen har väl rätt att hacka på dig pga din annons, men å andra sidan ska du väl stå på dig människa.
Tyckte bara det var konstigt att nån ska behöva ta bort annonsen sin bara för att någon annan tycker si eller så.
Behövde såklart inte men tappade suget när det var ett år sidor i ”frågor om klockor på K&S” om hur många bilder jag behövde för att få klockan såld. En sak att han gjorde sig lustig en gång. Men sedan blev det en ny omgång när han hade räknat igen och gjorde sig på nytt lustig över antalet bilder, då det var fler än han först räknat till.
 
Varför är det sådan skillnad mellan handlare då det gäller Rolex, vissa är helt transparenta med kötid m.m. Medan man hos andra knappt kan få bekräftat att man har en intresseanmälan?
 

KattenBaloo

Cartier
2-Faktor
Jag kan inte lägga hela kvällen på att fylla upp tråden med versioner på din annons, så av de alternativen tror jag att jag väljer att sluta bry mig. Förstår däremot inte varför jag skulle hitta på att priset gått upp.

Antar att du surfar via mobilen, om du surfar i liggande läge så ser du startdatum på annonser.
Som moderator så tycker jag du tar detta för långt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som moderator så tycker jag du tar detta för långt.
Jaha det tycker du. Det är ju inte jag som driver diskussionen framåt. Nu är det exempelvis du som gör det. Men du kanske tycker att jag istället skulle lagt hela kvällen på att dra ut alla annonsversioner när det påstods att jag hittade på och vred på faktan…
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jaha det tycker du. Det är ju inte jag som driver diskussionen framåt. Nu är det exempelvis du som gör det. Men du kanske tycker att jag istället skulle lagt hela kvällen på att dra ut alla annonsversioner när det påstods att jag hittade på och vred på faktan…
Är väl rimligt att man bevisar det man påstår när man för andra gången framställer en annan i dålig dager helt utan provokation. Det är du som drar igång det och påstår något, som i alla fall delvis, inte överensstämmer med sanningen. Hur felaktig det är kan inte jag bevisa, men att det delvis är felaktigt råder det inget tvivel om.

Lite lustigt dock då jag sade till en polare att jag var överraskad att du inte hade gått på igen. Men inser såklart dagen efter att du inte hade kunnat låta bli.

Men jag ser gärna att vi släpper detta nu, för andra gången gilt.
 

spruff

Omega
Peakede prisena i feb/mars? Prisfallet se ut att accelerera i april.
Ref. 126710BLN aka Batman:

A6B438EE-7B80-4831-A736-CEA108151D1C.jpeg

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är väl rimligt att man bevisar det man påstår när man för andra gången framställer en annan i dålig dager helt utan provokation. Det är du som drar igång det och påstår något, som i alla fall delvis, inte överensstämmer med sanningen. Hur felaktig det är kan inte jag bevisa, men att det delvis är felaktigt råder det inget tvivel om.

Lite lustigt dock då jag sade till en polare att jag var överraskad att du inte hade gått på igen. Men inser såklart dagen efter att du inte hade kunnat låta bli.

Men jag ser gärna att vi släpper detta nu, för andra gången gilt.
Som sagt, det är inte jag som driver diskussionen framåt. Prishistorik med datum var efterfrågat.

24/9 2021: 114kkr
15/10 2021: 110k
16/10 2021: 108,5k
4/11 2021: 114k

27/11 2021: 118kkr
27/11 2021: 119kkr
17/12 2021: 119kkr , dras tillbaka
28/3 2022: 129kkr, läggs ut igen

Däremellan är det massvis med småändringar av text och tillägg av foton. Priserna dock oförändrade.

Edit: Uppdaterad med det fetstilta.
 
Senast ändrad:

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Som sagt, det är inte jag som driver diskussionen framåt. Prishistorik med datum var efterfrågat.

24/9 2021: 114kkr
27/11 2021: 118kkr
27/11 2021: 119kkr
17/12 2021: 119kkr , dras tillbaka
28/3 2022: 129kkr, läggs ut igen

Däremellan är det massvis med småändringar av text och tillägg av foton. Priserna dock oförändrade.
Tar fram popcorn här hemma. Denna diskussion alltså :)
 

FlipSwede

Audemars
Peakede prisena i feb/mars? Prisfallet se ut att accelerera i april.
Ref. 126710BLN aka Batman:

A6B438EE-7B80-4831-A736-CEA108151D1C.jpeg

Beror val lite pa i vilken valuta du raknar.
Om tex USD starkts mot EUR sa kravs det ju farre USD for att handla i Europa men fler EUR for att kopa i USA.

Eller ar prisjusteringen nedat samma oavsett vilken referensvaluta som anvands?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tar fram popcorn här hemma. Denna diskussion alltså :)
Ändå rätt skönt att komma hem efter jobbet lägga sig till rätta i soffan och se detta. Man hade kunnat tro att brott mot mänskliga rättigheter i Ukraina var det värsta som kunde hända. Men oförätter och att man upplever sig som attackerad och utsatt pga. sin Rolex annons är tydligen det värsta som hänt.
Bra att vi fått klarhet i det 😳
1649177305111.gif
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Som sagt, det är inte jag som driver diskussionen framåt. Prishistorik med datum var efterfrågat.

24/9 2021: 114kkr
27/11 2021: 118kkr
27/11 2021: 119kkr
17/12 2021: 119kkr , dras tillbaka
28/3 2022: 129kkr, läggs ut igen

Däremellan är det massvis med småändringar av text och tillägg av foton. Priserna dock oförändrade.
Tack! Då stämmer det onekligen att jag höjt priset, vilket jag ej minns. Var den tillbakadragen eller ngn annan händelse mellan sep och nov? Lång period utan något verkar hänt.

Hur som har den onekligen ej varit till salu under mer än 3 månader.

Men jag ger dig delvis rätt även om det fortsatt är så att du får det att framstå som jag haft den ute sedan sep, vilket jag ju då inte har. Snarare har jag haft den ute 2-3 gånger. Men då släpper jag detta och gör en ny prishöjning om en vecka eller så 😘
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Då stämmer det onekligen att jag höjt priset, vilket jag ej minns. Var den tillbakadragen eller ngn annan händelse mellan sep och nov? Lång period utan något verkar hänt.

Hur som har den onekligen ej varit till salu under mer än 3 månader.

Men jag ger dig delvis rätt även om det fortsatt är så att du får det att framstå som jag haft den ute sedan sep, vilket jag ju då inte har. Snarare har jag haft den ute 2-3 gånger. Men då släpper jag detta och gör en ny prishöjning om en vecka eller så 😘
ADAEAE1D-EB1C-4B1B-973D-DF63795EC8CD.jpeg
2E702A8C-9507-41B1-A847-AF23835B482A.jpeg

Din annons är ju mer händelserik än random fotbollsmatch. Har tyvärr inte tid att lägga en halv arbetsdag på att gå igenom historiken i detalj för dig.
Jag la till tre poster ovan som jag hade missat.
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
ADAEAE1D-EB1C-4B1B-973D-DF63795EC8CD.jpeg
2E702A8C-9507-41B1-A847-AF23835B482A.jpeg

Din annons är ju mer händelserik än random fotbollsmatch. Har tyvärr inte tid att lägga en halv arbetsdag på att gå igenom historiken i detalj för dig.
Jag la till tre poster ovan som jag hade missat.
Ah du ser. Den sänktes ett tag! Sade ju det :)
Sedan är ju många grejer inga ändringar. Typ att jag ändrar till säljes/bytes från tillbakadragen, och sedan ändrar lite text, och sedan lägger till bilder. Har ju inte egentligen ändrat 7 gånger 28 mars, men den sparades säkert 7 gånger när jag lade ut den igen.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Då stämmer det onekligen att jag höjt priset, vilket jag ej minns. Var den tillbakadragen eller ngn annan händelse mellan sep och nov? Lång period utan något verkar hänt.

Hur som har den onekligen ej varit till salu under mer än 3 månader.

Men jag ger dig delvis rätt även om det fortsatt är så att du får det att framstå som jag haft den ute sedan sep, vilket jag ju då inte har. Snarare har jag haft den ute 2-3 gånger. Men då släpper jag detta och gör en ny prishöjning om en vecka eller så 😘
Kommer hålla koll på detta. Höjer du inte åtminstone en femhunka blir jag besviken. Förmodligen borde du höja mer än så för att det både ska reta känsliga själar och kompensera för nuvarande inflationstakt.
 

niklaspåwebben

Breitling
2-Faktor
Jag behöver råd. Jag har en Explorer 114270 som jag haft i snart 7 år. Blev lite sne när Rolex släppte 214270. Jag gilla min Explorer, att det va en klocka som inte tillverkades längre, 36mm perfekt. Nu funderar jag på att sälja den. En anledning är att jag inte använder den längre då jag har en Tudor Black Bay Dark på läderband som nu tagit platsen som min favorit klocka. Min 114270 är full set, superfint skick, servicehistorik osv. Klocka är ju värd mer än dubbelt så mkt som jag betala för den. Hålla eller sälja?
 

Ettåttatvåtre

Cartier
2-Faktor
Jag behöver råd. Jag har en Explorer 114270 som jag haft i snart 7 år. Blev lite sne när Rolex släppte 214270. Jag gilla min Explorer, att det va en klocka som inte tillverkades längre, 36mm perfekt. Nu funderar jag på att sälja den. En anledning är att jag inte använder den längre då jag har en Tudor Black Bay Dark på läderband som nu tagit platsen som min favorit klocka. Min 114270 är full set, superfint skick, servicehistorik osv. Klocka är ju värd mer än dubbelt så mkt som jag betala för den. Hålla eller sälja?
Behöver du pengarna?
 
Topp