• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

18 månader lät länge att vänta.

Fick helt annan generell uppfattning när jag var hos AD för någon vecka sedan. Kortare ”kötider”, att få handla var inget problem.
vill inte vara den som generaliserar för mycket, men det känns som att just Krons ofta svarar med långa väntetider på det mesta.. det kanske stämmer bra för dem, men 18 månader för en vanlig DJ känns ju väldigt länge i dagsläget.

Betydligt mer pengar att göra på klockor än vad jag trodde.

Bilagor

• IMG_0824.png
    IMG_0824.png
    96.3 KB · Visningar: 29
  • IMG_0823.png
    IMG_0823.png
    84.2 KB · Visningar: 30
vill inte vara den som generaliserar för mycket, men det känns som att just Krons ofta svarar med långa väntetider på det mesta.. det kanske stämmer bra för dem, men 18 månader för en vanlig DJ känns ju väldigt länge i dagsläget.
Håller med om att Krons överdriver och höftar med sina tider.

Fick besked om jag skulle få vänta 1 år min DJ, men kunde plocka ut den efter 9 månader. Nu var det inte så stor enorm skillnad, Krons vill väl att folk inte ska bli besvikna om det tar länge tid än förväntat.

Håller med om att Krons överdriver och höftar med sina tider.

Fick besked om jag skulle få vänta 1 år min DJ, men kunde plocka ut den efter 9 månader. Nu var det inte så stor enorm skillnad, Krons vill väl att folk inte ska bli besvikna om det tar länge tid än förväntat.
Ligger nog något i det. Ett roligare och oväntat samtal klingar bättre i telefonen än åt andra hållet.

Nån som vet varför Rob Engström alltid svarar på tillgänglighet i butiken utan att kolla upp ens köphistorik? Har handlat flera klockor där tidigare men varje gång man frågor om en modell får man bara svaret att de inte tar emot nya beställningar utan endast öppet för handpenning på nån enstaka modell. Alla andra i detta forum verkar ju ha uppfattningen att köphistorik spelar roll, men gör den inte det hos Rob E Just?

Nån som vet varför Rob Engström alltid svarar på tillgänglighet i butiken utan att kolla upp ens köphistorik? Har handlat flera klockor där tidigare men varje gång man frågor om en modell får man bara svaret att de inte tar emot nya beställningar utan endast öppet för handpenning på nån enstaka modell. Alla andra i detta forum verkar ju ha uppfattningen att köphistorik spelar roll, men gör den inte det hos Rob E Just?

Har aldrig vart inne på Rob E men verkar fungera helt annorlunda där än på alla andra ställen så har verkligen ingen aning om hur de gör. Jag har i princip aldrig hört om någon någonsin som fått köpa mer än en datejust där. Tror ägaren säljer till sina vänner som sedan är fria att göra vad de vill med uren. Det är min personliga teori men kan såklart vara helt off.

Har aldrig vart inne på Rob E men verkar fungera helt annorlunda där än på alla andra ställen så har verkligen ingen aning om hur de gör. Jag har i princip aldrig hört om någon någonsin som fått köpa mer än en datejust där. Tror ägaren säljer till sina vänner som sedan är fria att göra vad de vill med uren. Det är min personliga teori men kan såklart vara helt off.
Ah kanske kan stämma, jag har lyckats köpa några modeller med lagd handpenning på Walk in. Dock inga som varit jätteheta där och då. Och känslan har varit att när jag då köpt de klockorna så har precis vem som helst kunnat få köpa dem också. Dvs de har inte spelat någon roll att jag handlat tidigare och de har aldrig kollat upp vem jag är förens man typ ska betala. De verkar inte heller bry sig om man har kvar tidigare köpt rolex.

Det är min erfarenhet av alla ADs i Stockholm som säljer Rolex. Väldigt märkligt faktiskt! De borde vara måna om att ta hand om sina kunder och inte dra till med väntetider från fablernas värld…

Det är min erfarenhet av alla ADs i Stockholm som säljer Rolex. Väldigt märkligt faktiskt! De borde vara måna om att ta hand om sina kunder och inte dra till med väntetider från fablernas värld…
Ja men mest att man aldrig får köpa någon modell som är lite mer eftertraktad. Fick inte ens köpa pelagos 39 där förut. Däremot gick det bra hos andra ADs.

Lite OT men slutade handla där efter att dom vägrat sälja en halvlänk till min datejust som va köpt i samma butik. Anledningen va att jag vid tillfället hade en oysterlänk monterad på när jag gick in i butiken och inte jubilee

De säljer ju iofs slut på det de vill oavsett.
(Om vi pratar heta modeller då gvs).

De säljer ju iofs slut på det de vill oavsett.
(Om vi pratar heta modeller då gvs).
Ganska risky och kortsiktigt beteende, iom att jag skulle kunna vara en bra återkommande kund på andra märken/modeller som erbjuder bättre marginal. Jag tror personligen ADs har förstört ganska många bra tillfällen för att bygga långsiktigare lojalitet.

Ganska risky och kortsiktigt beteende, iom att jag skulle kunna vara en bra återkommande kund på andra märken/modeller som erbjuder bättre marginal. Jag tror personligen ADs har förstört ganska många bra tillfällen för att bygga långsiktigare lojalitet.
Ja alltså, självklart håller jag med dig. Jag bara säger att.. de är nog rätt trötta på antalet ”Hej hur lång kötid är det på X”… Och det får man ju förstå också.

Sen kan ju även ett butiksbiträde ha en dålig dag och man kan ha otur att pricka en sådan. Men säljer, det gör de alltid oavsett..

Därför att gratis är gott?

Du svarar ju själv på din fråga.
Hur svårt är det köpa,samma modeller hos annan ÅF utan gratislån?

Då är det ju bara att handla all "skit" först för att visa vilken bra kund du verkligen är.

Sedan kanske det kommer en Rolex du vill ha.
Omvänt är ointressant av lättförklarliga skäl som dagens marknad ser ut.

Då är det ju bara att handla all "skit" först för att visa vilken bra kund du verkligen är.

Men hela grejen med Rob E som jag menar är väl att även om jag handlar massa skit så spelar de ingen roll för de bryr sig inte vad jag handlat där tidigare, dvs frågar jag om jag kan få köpa en Sub så säger de bara att den är stängd och att de inte tar emot beställningarna. Utan att kolla vem jag är eller vad jag handlat tidigare.

Ja alltså, självklart håller jag med dig. Jag bara säger att.. de är nog rätt trötta på antalet ”Hej hur lång kötid är det på X”… Och det får man ju förstå också.

Sen kan ju även ett butiksbiträde ha en dålig dag och man kan ha otur att pricka en sådan. Men säljer, det gör de alltid oavsett..
Jag har dock aldrig brytt mig om kötid, utan endast frågat om de finns möjlighet att få köpa modell x. Svaret hos Rob E är alltid att de inte tar emot beställningar. Så undrar om jag gör något fel och om andra personer lyckas handla eftertraktade modeller hos dem?

Men hela grejen med Rob E som jag menar är väl att även om jag handlar massa skit så spelar de ingen roll för de bryr sig inte vad jag handlat där tidigare, dvs frågar jag om jag kan få köpa en Sub så säger de bara att den är stängd och att de inte tar emot beställningarna. Utan att kolla vem jag är eller vad jag handlat tidigare.
Ja?

Varför skulle de sälja DIG en klocka med premium?
Du har ju redan handlat skräpet om jag förstår dig rätt.
Ska du nu köpa mer hyllvärmare så får du förhandla bättre nästa gång.

Ja?

Varför skulle de sälja DIG en klocka med premium?
Du har ju redan handlat skräpet om jag förstår dig rätt.
Ska du nu köpa mer hyllvärmare så får du förhandla bättre nästa gång.
Har väl inte direkt köpt hyllvärmare, explorer och OP samt en omega för många år sen. Men du menar alltså att jag ska gå in hos Rob E och fråga vilka lagermodeller jag behöver köpa för att i samma veva få köpa en vanlig sub typ eller GMT TT? Trots tidigare annan köphistorik

Svårt att veta vilken skit jag köpt om de sällan frågar om tidigare historik. Har i princip bara hänt mig när jag köpte en Rapport-winder.

Men har du testat? Övertygad om att om du köpt ett gäng hyllvärmare så får du nog bättre respons.

Efter att ha läst en del skräckhistorier här kan jag berätta om helt igenom angenäm upplevelse jag hade för en kvart sedan.

Är i London och går förbi en Rolexskylt, vänder på klacken och går in. Fint som attan och blir välkomnad av en trevlig dam och vi börjar prata lite allmänt om klockor. Managern, en gentleman av den gamla sorten, tar över och vi börjar prata om fruar, semestrar och allt möjligt. Jag visar min Swatch och han sin Submariner från 1997 (aldrig servad).

Jag beklagar mig över hur svårt det är att köpa en Rolex nuförtiden och han stoppar upp lite, det är precis som han tänker: ”äh, jag gillar dig”, och ber en lika trevlig kollega ta fram lite jag kan köpa. Fram kommer en Explorer 36 och en grön DJ 36.

Men det är ju en Oyster Perpetual jag vill ha … ”Sorry, vi kan inte trolla”.

(Men jag har i alla fall Explorern på hold till imorgon så hojta till om ni är intresserade. 6300 pund plus lite omkostnader).

En av de bästa upplevelserna jag haft i en butik!

Bilagor

• IMG_0837.jpeg
    IMG_0837.jpeg
    385.1 KB · Visningar: 28
Senast ändrad:
Efter att ha läst en del skräckhistorier här kan jag berätta om helt igenom angenäm upplevelse jag hade för en kvart sedan.

Är i London och går förbi en Rolexskylt, vänder på klackan och går in. Fint som attan och blir välkomnad av en trevlig dam och vi börjar prata lite allmänt om klockor. Managern, en gentleman av den gamla sorten tar över och vi börjar prata om fruar, semestrar och allt möjligt. Jag visar min Swatch och han sin Submariner från 1997 (aldrig servad).

Jag beklagar mig över hur svårt det är att köpa en Rolex nuförtiden och han stoppar upp lite, det är precis som han tänker: ”äh, jag gillar dig”, och ber en en lika trevlig kollage ta fram lite jag kan köpa. Fram kommer en Explorer 36 och en grön DJ 36.

(Men jag har i alla fall Explorern på hold till imorgon så hojta till om ni är intresserade. 6300 pund plus lite omkostnader).

Grattis,men blir det inte bra mycket dyrare än att köpa,samma klocka av Gråis inom EU?

Du ska ju betala 25%moms på inköp plus frakt plus nån krona I tull när du kommer hem till Sverige.

Edit.

DJ36 med grön tavla vad det väl någon här I tråden som väntade på?

Grattis,men blir det inte bra mycket dyrare än att köpa,samma klocka av Gråis inom EU?

Du ska ju betala 25%moms på inköp plus frakt plus nån krona I tull när du kommer hem till Sverige.

Edit.

DJ36 med grön tavla vad det väl någon här I tråden som väntade på?

Jag tar gärna en grön dj36 om den är fluted jubilee. Dock inte jättepepp på 25% VAT haha då kan jag lika gärna gå in på LW eller liknande 😎 Blir billigare med gråis inom EU om man deklarerar korrekt i tullen.

Senast ändrad:

Är i London och går förbi en Rolexskylt, vänder på klackan och går in. Fint som attan och blir välkomnad av en trevlig dam och vi börjar prata lite allmänt om klockor. Managern, en gentleman av den gamla sorten tar över och vi börjar prata om fruar, semestrar och allt möjligt. Jag visar min Swatch och han sin Submariner från 1997 (aldrig servad).

Jag beklagar mig över hur svårt det är att köpa en Rolex nuförtiden och han stoppar upp lite, det är precis som han tänker: ”äh, jag gillar dig”, och ber en en lika trevlig kollage ta fram lite jag kan köpa. Fram kommer en Explorer 36 och en grön DJ 36.

Den här tråden är en ny favorit.
Kunder som eventuellt inte vill handla.
Säljare som eventuellt inte vill sälja.
Bra scenario osv.

Sport att kliva in hos en AD 2024.

Pre-hype var ju det kutym att klicka hem klocka från Azerbajdzjan eller vilket land som helst om kunde tillhandahålla.

Kunde man pruta så skulle man pruta, en Sub gick ju att lösa till -20%. Nu har handlaren övertaget och man vet inte hur man ska agera.

En ängsligare tråd är ju svår att hitta.

Tillbaka
Topp