Baserar inte chrono24 sin statistik på sålda?Ett tecken på att bubblan nu börjar spricka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Baserar inte chrono24 sin statistik på sålda?Ett tecken på att bubblan nu börjar spricka?
absolut, fort går det med.Vad är det vi säger nu, har vi konsensus att priserna faktisk är på väg ner?
Om klockor blir billigare så innebär ju det att vi, på klockor, inte har inflation. Skönt att något blir billigare nu när både kaffe, bensin, el mm ökar.absolut, fort går det med.
Om de höga energipriserna står sig så kommer även klockor att påverkas. Allt som tillverkas kräver ju energi. Då pratar jag om nya klockor. Begagnatpriserna kommer nog att fortsätta nedåt ett tag.Om klockor blir billigare så innebär ju det att vi, på klockor, inte har inflation. Skönt att något blir billigare nu när både kaffe, bensin, el mm ökar.
Klockor i allmänhet lär öka i pris, precis som allt annat ökar i pris. Det blir ju så när man låter sedelpressarna gå. Däremot kan ju Rolexmodeller det spekulerats i gå ned när spekulatiosnballongen spricker.Om klockor blir billigare så innebär ju det att vi, på klockor, inte har inflation. Skönt att något blir billigare nu när både kaffe, bensin, el mm ökar.
Sedelpressarna har stoppats. Det vet du?Klockor i allmänhet lär öka i pris, precis som allt annat ökar i pris. Det blir ju så när man låter sedelpressarna gå. Däremot kan ju Rolexmodeller det spekulerats i gå ned när spekulatiosnballongen spricker.
Nej det visste jag faktiskt inte. Det låter fullständigt otroligt. Varför har man inte hört om detta? Det är ju ett ofantligt scoop! ...Tidningarna borde skriva spaltkilometer om det eftersom det nu uppenbarligen, enligt dig, är omöjligt att låna pengar i en bank. (Jag antar att du känner till att en bra bit över 90% av alla nya pengar skapas av bankerna genom fraktionell utlåning.) De pengar riksbanken skapar, efter förfrågan från staten, är en fis i rymden jämfört med vad bankerna håller på med.Sedelpressarna har stoppats. Det vet du?
Ja, obligationsmarknaden är ju liten. Eller hur?Nej det visste jag faktiskt inte. Det låter fullständigt otroligt. Varför har man inte hört om detta? Det är ju ett ofantligt scoop! ...Tidningarna borde skriva spaltkilometer om det eftersom det nu uppenbarligen, enligt dig, är omöjligt att låna pengar i en bank. (Jag antar att du känner till att en bra bit över 90% av alla nya pengar skapas av bankerna genom fraktionell utlåning.) De pengar riksbanken skapar, efter förfrågan från staten, är en fis i rymden jämfört med vad bankerna håller på med.
AMF Småbolag Aktiefond
Your-average-luxury-watch
Ser vi en fördröjning på klockor?
Jag håller med. Den gröna OPn (ref. 126000) har rasat rejält. Glad att man inte sitter på gröne Petter just nu.Yes, redan skett. Konsumtion av ”begagnade” klockor har stagnerat och priserna börjat dala. online-priser som inte justerats ännu. Ser mellan 20-60% ner mellan hypat stål/ädelmetall.
Jag håller med. Den gröna OPn (ref. 126000) har rasat rejält. Glad att man inte sitter på gröne Petter just nu.
Är nyfiken på vart Rolex 126710BLNR
GMT-Master II och diverse GMT versionerna kommer ta vägen, redan börjat röra sig rejält
Har legat väldigt högt i kurs om man jämför med deras kusin Sub date och No date.
Någon med lite mer insyn eller erfarenhet kanske kan ge sin åsikt ?
126710BLNR har tidigare legat från handlare i Sverige på 250-270?
I US grupper jag följer lite på tex facebook ligger dem motsvarande 180’ sek och Pepsin på sina tidigare 300k sek runt 220’ sek nu.
Som du säger, det rör på sig en del. Men tror att det bara är början. Fler klockor kommer ut på begagnat marknaden varje dag om man ser till antal annonserade på blocket/ch24 osv.
Ja det håller jag med om. men även där har det spårat ut lite. Speedmaster från 60-70 talet har ju exploderat dom 10 sista åren. .Jag ser ändå att det är "rimligt" för samlarobjekt. Vintage och liknande om man nu är inne på sådant. Extremt limiterade upplagor, sånt som gått ur produktion men haft "något utmärkande" d v s något fundamentalt med objektet i fråga som har ett mervärde utöver klockans faktiska.
Torsdag nästa vecka?När tror ni att jag kan köpa nya Speedmaster på länk för 40tkr jämt?
Med 7% inflation är frågan om du syftar på motsvarande köpkraft eller absoluta talNär tror ni att jag kan köpa en fyrsiffrig DJ för 25tkr igen?
Absoluta tal.Med 7% inflation är frågan om du syftar på motsvarande köpkraft eller absoluta tal
126710BLNR har tidigare legat från handlare i Sverige på 250-270?
I US grupper jag följer lite på tex facebook ligger dem motsvarande 180’ sek och Pepsin på sina tidigare 300k sek runt 220’ sek nu.
Som du säger, det rör på sig en del. Men tror att det bara är början. Fler klockor kommer ut på begagnat marknaden varje dag om man ser till antal annonserade på blocket/ch24 osv.
18 oktober!Absoluta tal.