• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

LS

Panerai
2-Faktor
Klämde lite på Rolex idag. De hade tydligen så himla svårt att sälja sportmodellerna i stål så expediten erbjöd mig dessa två till priset av en! Asbra!

Eller inte… Enormt trevligt bemötande där jag direkt fick prova modellerna jag var intresserad av och lite trevligt klocksnack var det däremot. ”Riktig” klocka men exhibition only som inte var till salu (till fattiglappar som mig) och stängd lista. Kul att få klämma på lite drömklockor i alla fall, dessa är riktigt mysiga :)

67A83370-FFB6-4E34-A4BF-D95AF26E4E00.jpeg
5E9B9870-FAF0-41A9-A773-711CF58AD1EC.jpeg
4A0542E7-5D44-4A38-8ECE-9C2E6CE7E0EC.jpeg
 

Zeddius

Omega
Klämde lite på Rolex idag. De hade tydligen så himla svårt att sälja sportmodellerna i stål så expediten erbjöd mig dessa två till priset av en! Asbra!

Eller inte… Enormt trevligt bemötande där jag direkt fick prova modellerna jag var intresserad av och lite trevligt klocksnack var det däremot. ”Riktig” klocka men exhibition only som inte var till salu (till fattiglappar som mig) och stängd lista. Kul att få klämma på lite drömklockor i alla fall, dessa är riktigt mysiga :)

67A83370-FFB6-4E34-A4BF-D95AF26E4E00.jpeg
5E9B9870-FAF0-41A9-A773-711CF58AD1EC.jpeg
4A0542E7-5D44-4A38-8ECE-9C2E6CE7E0EC.jpeg
Smarriga klockor!
Vart fick du möjligheten att klämma på dessa skönheter ? :)
 
Klämde lite på Rolex idag. De hade tydligen så himla svårt att sälja sportmodellerna i stål så expediten erbjöd mig dessa två till priset av en! Asbra!

Eller inte… Enormt trevligt bemötande där jag direkt fick prova modellerna jag var intresserad av och lite trevligt klocksnack var det däremot. ”Riktig” klocka men exhibition only som inte var till salu (till fattiglappar som mig) och stängd lista. Kul att få klämma på lite drömklockor i alla fall, dessa är riktigt mysiga :)

67A83370-FFB6-4E34-A4BF-D95AF26E4E00.jpeg
5E9B9870-FAF0-41A9-A773-711CF58AD1EC.jpeg
4A0542E7-5D44-4A38-8ECE-9C2E6CE7E0EC.jpeg
Så jäkla snyggt!

Vad fick du ge för 126711CHNR?
Någon som kan tipsa om hur jag kan få tag på en 126711CHNR hos en AD?
 

LS

Panerai
2-Faktor
Så jäkla snyggt!

Vad fick du ge för 126711CHNR?
Någon som kan tipsa om hur jag kan få tag på en 126711CHNR hos en AD?
Tror den listar runt 160k. Men som sagt var dessa inte till salu och jag varken stod eller kommer få stå på någon lista (även om jag gärna vill, drömklockor!). Kul att få klämma och känna lite i alla fall :)
 

phille87

Cartier
Hur bedömer AD att man är värdig att sättas upp på listan rent krasst? Det är ju personalomsättning hos AD också och de frågar ju inte om ID när man ber om att skrivas upp på listan?
 
Hur bedömer AD att man är värdig att sättas upp på listan rent krasst? Det är ju personalomsättning hos AD också och de frågar ju inte om ID när man ber om att skrivas upp på listan?
Jag gick in hos en Rolex AD i Sthlm och ville ställa mig i listan för en Sub date. Det gick ju givetvis inte men då jag provade den och även provade Black Bay 58 så sa jag att jag köper Bb58:an för att få komma på listan för två Rolex modeller.
Lite kaffe och snack och nu är jag bekräftat med på väntlistan 😊.
Kostade en Bb58 med andra ord 😂
 
Tror den listar runt 160k. Men som sagt var dessa inte till salu och jag varken stod eller kommer få stå på någon lista (även om jag gärna vill, drömklockor!). Kul att få klämma och känna lite i alla fall :)
Men det är lite ironiskt också att man ska behöva vara VIP för att få köpa hos dem!
Hur tänker dem?
Vilka parametrar tar de hänsyn till för att få köpa hos dem?
 
Hur bedömer AD att man är värdig att sättas upp på listan rent krasst? Det är ju personalomsättning hos AD också och de frågar ju inte om ID när man ber om att skrivas upp på listan?
Jag gick in hos en Rolex AD i Sthlm och ville ställa mig i listan för en Sub date. Det gick ju givetvis inte men då jag provade den och även provade Black Bay 58 så sa jag att jag köper Bb58:an för att få komma på listan för två Rolex modeller.
Lite kaffe och snack och nu är jag bekräftad på med på väntlistan 😊.
Kostade mig en Bb58 med andra ord 😂
 
Jag gick in hos en Rolex AD i Sthlm och ville ställa mig i listan för en Sub date. Det gick ju givetvis inte men då jag provade den och även provade Black Bay 58 så sa jag att jag köper Bb58:an för att få komma på listan för två Rolex modeller.
Lite kaffe och snack och nu är jag bekräftad på med på väntlistan 😊.
Kostade mig en Bb58 med andra ord 😂

Med andra ord, du "muta" dem!
Bara sjukt att det gick då!

Vad är väntetiden? :)
 

phille87

Cartier
Jag gick in hos en Rolex AD i Sthlm och ville ställa mig i listan för en Sub date. Det gick ju givetvis inte men då jag provade den och även provade Black Bay 58 så sa jag att jag köper Bb58:an för att få komma på listan för två Rolex modeller.
Lite kaffe och snack och nu är jag bekräftat med på väntlistan 😊.
Kostade en Bb58 med andra ord 😂
Ah precis, men man hör ju att vissa skrivs upp på listor till höger och vänster och vissa blir tvärnekade direkt. Hur gör dem den bedömningen? De måste ju ta ID för att se köphistoriken på just den kunden. Men mig veterligen så gör dem inte det.
 
Så jäkla snyggt!

Vad fick du ge för 126711CHNR?
Någon som kan tipsa om hur jag kan få tag på en 126711CHNR hos en AD?
fick min chnr efter 2 månader faktiskt, fråga inte hur. var för 8 månader sen ungefär. Däremot så har jag stått på en no date 1,5 år och var förbi idag och de sa att det inte ens är i närheten. De sa inget datum men tonen lät som 2-3 år. De sa att de får in ca 3-4 st per år. Vet inte vad det är för affärside att få 3 produkter av en vara per år men det kanske stämmer, låter dock rätt sjukt.
 
fick min chnr efter 2 månader faktiskt, fråga inte hur. var för 8 månader sen ungefär. Däremot så har jag stått på en no date 1,5 år och var förbi idag och de sa att det inte ens är i närheten. De sa inget datum men tonen lät som 2-3 år. De sa att de får in ca 3-4 st per år. Vet inte vad det är för affärside att få 3 produkter av en vara per år men det kanske stämmer, låter dock rätt sjukt.
Är du en trogen kund hos din AD?
Köpt hos dem tidigare eller?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Ah precis, men man hör ju att vissa skrivs upp på listor till höger och vänster och vissa blir tvärnekade direkt. Hur gör dem den bedömningen? De måste ju ta ID för att se köphistoriken på just den kunden. Men mig veterligen så gör dem inte det.
Det är lättare om man är snygg. De vill givetvis stärka varumärket ytterligare genom att låta folk med ett fördelaktigt yttre gå före. Det är därför listan alltid är stängd för somliga och de får köpa av gråhandlare eller pyssla med möglig vintage istället.
 

phille87

Cartier
Sub date 41mm och Explorer II
Jag tror man dels, behöver för att få hamna på listan visa köpkraft och ev ”återkommande kund” tendenser. Jag köpte bb58:an och lät säljaren pilla på min speedy 105.012 som jag hade på mig.

De bekräftade i ett separat mejl att jag är uppskriven och man kan ju bara hoppas att det stämmer. Tiden får utvisa 😊
12-15 mån för en sub date? Intressant! Jag som trodde att alla subs gick till gråhandlarna över list
 

Znabben

Breitling
Aha! Visste att det skulle löna sig att bifoga en bild på mig själv när jag mejlade AD om klockor jag var sugen på 🤩
Får man maila nu igen utan standardsvar? 😂

"vi tar tyvärr inga förfrågningar på Rolex via distanskontakt, men du är välkommen att boka en tid hos oss med en personlig säljare så att vi kan neka dig en sportstål ansikte mot ansikte istället"
 
Topp