• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

KenKun

Patek
2-Faktor
Tror knappt de får några längre, har bara sett svarta och blå senaste tiden

En kompis har stått två år på en rosa 36a och de säger att de inte har någon aning om när den kommer
Jag väntade 2.5 månader på min rosa OP36. Fick den förra året

6BB7E38B-0A63-4870-BFC2-046FFF2639A0.jpeg
 

BankAnden

Panerai
Han yrar...de har precis börjat falla.......bottnar ur om ca 9-14 mån......då är det läge att knipa...för den som inte inflanerat totalt.....
ND Sub..... 69....som de alltid kostat......DJ...ish 35.....Gaytona......150-175.......typ...
Köper helt en fortsatt nedgång, men vad är logiken i ”som de alltid kostat”, när intresset är större och det skjutits in horder av tusentals miljarder i systemet senaste 10 åren = folk är väsentligt rikare och alla tillgångar högre värderade?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Köper helt en fortsatt nedgång, men vad är logiken i ”som de alltid kostat”, när intresset är större och det skjutits in horder av tusentals miljarder i systemet senaste 10 åren = folk är väsentligt rikare och alla tillgångar högre värderade?
Intresset har funnits för pengar varit gratis…..när snyltarna försvinner…..återgår allt enligt negativ indexering… ekonomins ABC
 

FlipSwede

Rolex
Intresset har funnits för pengar varit gratis…..när snyltarna försvinner…..återgår allt enligt negativ indexering… ekonomins ABC
Eller precis tvärt emot.
När papperspengar är värdelösa vill alla ha fysiska föremål som (förhoppningsvis) behåller värdet.
Om det är klockor guld kaffebönor eller potatis får tiden utvisa
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Eller precis tvärt emot.
När papperspengar är värdelösa vill alla ha fysiska föremål som (förhoppningsvis) behåller värdet.
Om det är klockor guld kaffebönor eller potatis får tiden utvisa
Tro mig det ska ner betänkligt…..den som för 18 mån hade förutspått att rörliga legat på 5% nu;…..hade idiotförklarats av klockmaffian……shit happens….
 
Senast ändrad:

Oliver

Cartier
2-Faktor
Syntes en Explorer 2 i skyltfönstret hos bergströmsi Göteborg igår utan någon exhibition only skylt. 🤔.
Både den vita och svarta som var i skyltfönstret i måndags utan skylt är redan sålda (eller bortplockade från skyltfönstret).

Fanns dock en Explorer 1 i tvåton ”upp for grabs” för 4 timmar sedan :)
 

par

Patek
2-Faktor
Han yrar...de har precis börjat falla.......bottnar ur om ca 9-14 mån......då är det läge att knipa...för den som inte inflanerat totalt.....
ND Sub..... 69....som de alltid kostat......DJ...ish 35.....Gaytona......150-175.......typ...
Jag kör samma strategi som många kört på forumet. Hävdar man prisfall tillräckligt länge får man rätt. Håller jag prisöknings-linjen tillräckligt länge bara får jag rätt:)
 
Topp