• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Blev uppskriven på en Explorer 36mm på Nymans för två veckor sen, har ingen historik eller tidigare fjäsk alls. Är dock tveksam om jag ska slå till då jag är mer sugen på en 114270.
Det svåra just nu är att sälja klockor. Det är lättare att köpa. Säljarna har svårt att möta vad en köpare vill betala.

Småpengar i sammanhanget om du vill ha möjligheten att välja och vraka

Du gör skäl för ditt nick, vad jag har i övriga tillgångar är irrelevant - finns pengar att spendera. Kontantat flera fastigheter t.e
vad är de du vill ha då? Jag har lyckats skriva upp mig både över ett mail och besök, vid besöket casualt klädd dessutom :p
Så olika det kan bli. En dj 41 fluted bezel och blå tavla. Har tidigare försökt submariner och GMT det senare tvärstopp och istället för submariner fått frågan om sea dweller som tyvärr är för stor. Sub tankarna släppte jag och köpte en pelagos 39:a. Så nu är fokus helt på DJn

Du gör skäl för ditt nick, vad jag har i övriga tillgångar är irrelevant - finns pengar att spendera. Kontantat flera fastigheter t.e

Så olika det kan bli. En dj 41 fluted bezel och blå tavla. Har tidigare försökt submariner och GMT det senare tvärstopp och istället för submariner fått frågan om sea dweller som tyvärr är för stor. Sub tankarna släppte jag och köpte en pelagos 39:a. Så nu är fokus helt på DJn
Pelagos har jag också haft som alternativ till sub, vet inte om jag vill ha titan men den är rätt tuff och bra storlek.

Då bör du ju ogilla ÅFs affärsidé också.
Bägge vill tjäna så mycket pengar som det bara går.

Hos den ena får du vänta hos den andra får du din pryl direkt.
Din egen tid med det du vill ha är givetvis värdelös?

Då bör du ju ogilla ÅFs affärsidé också.
Bägge vill tjäna så mycket pengar som det bara går.

Hos den ena får du vänta hos den andra får du din pryl direkt.
Din egen tid med det du vill ha är givetvis värdelös?
Nej, tiden jag väntar så arbetar kapital marknaden med pengarna vilket också är en glädje... Så man får väl jämföra alternativkostnaderna

Jag ogillar snåla människor (beräkning snåla personer), ja faktiskt så gör jag det! F*n när jag träffar en snål människa eller sällskap så har jag lust
att bara bonka på dem! Bland det värsta jag vet!

Och när du köpt har du förverkat det kapitalet,så då blir det väl dystra miner och sorg?
Då har du mindre kapital att låta,arbeta för dig.
Det är en skön syn, då har man en annan glädje - det jag menar är att det inte finns en brådska att köpa då jag ändå ser att jag har annan glädje på vägen. Vill egentligen mest ha ett commit att i framtiden kunna köpa

Är detta sant? 🤔🤔
IMG_7354.jpeg

Det är en skön syn, då har man en annan glädje - det jag menar är att det inte finns en brådska att köpa då jag ändå ser att jag har annan glädje på vägen. Vill egentligen mest ha ett commit att i framtiden kunna köpa
Nej det är alltid roligt när något blir mycket dyrare i slutändan än vad man kunnat få det för om inte snåltarmen skrikit så högt där och då.

Men nog om detta
Jag hoppas du får din DJ snabbare än du förväntar dig.
Själv går jag också i väntans tider. Inte på en klocka men något annat helt onödigt.

Nej det är alltid roligt när något blir mycket dyrare i slutändan än vad man kunnat få det för om inte snåltarmen skrikit så högt där och då.

Men nog om detta
Jag hoppas du får din DJ snabbare än du förväntar dig.
Själv går jag också i väntans tider. Inte på en klocka men något annat helt onödigt.
Grattis!

Ett väldigt trevligt men oväntat mail trillade in i inkorgen förra veckan, att jag hade en klocka att hämta ut från lokal AD i söder.
Det tackar man ju verkligen inte nej till :cool:

Sagt och gjort dagen efter så sitter den nu där 💚☕

IMG_3525.JPEG
Grattis! Visst är det trevligt när man får det mailet? Hur länge fick du vänta?

12 månader tog det för mig.

IMG_9452.jpeg

Tillbaka
Topp