• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Jag är såld i alla fall, har väntat på en 54:a med ljusare tavla. Det blir att försöka knipa en för min del.

Hur många köplatser hoppar man över om man ber om att få köpa Rolex-krimskrams frivilligt?
IMG_4208.png

Den där bordsklockan är något av det sjukaste jag sett. Ta bort två nollor och det hade fortfarande varit patetiskt.

Hahaha helt galet, 121k för en bordsklocka ☠️. Du kanske får ställa dig i kö för att köpa en sub efter att du köpt bordsklockan 🤣.

Egalt vad folk lägger sina pengar på. Men hellre detta än massa drop ship skit. Och med tanke på att 200% av det som diskuteras anses som överprisat av resten av världen här så….. 🤷🏻‍♂️
ni vet att folk säger samma sak om ert eventuella spenderande på ”vanliga” klockor va 😁

ni vet att folk säger samma sak om ert eventuella spenderande på ”vanliga” klockor va 😁
Givetvis vet jag det. Mitt inlägg var snarare en förundran över vem som skulle köpa dessa produkter i något annat syfte än att kamma hem pluspoäng hos en AD för att klättra några pinnar i kön. Tveksam till att manschettknapps-entusiasterna komma flockas till Rolex-butiken för att köpa.

Givetvis vet jag det. Mitt inlägg var snarare en förundran över vem som skulle köpa dessa produkter i något annat syfte än att kamma hem pluspoäng hos en AD för att klättra några pinnar i kön. Tveksam till att manschettknapps-entusiasterna komma flockas till Rolex-butiken för att köpa.

Bordsskicken är ju rätt kul. Något dyr kanske, men har man en inredning som passar i övrigt så är det väl inga problem att ha en sådan.

Samma person som köper en ”dyr” klocka och visar för alla polare. Enda skillnaden är att personen som köper bordsklockan har lite extra deg 😉

Och om det inte är för flex så har ju olika märken gjort bordsklockor i decennier.

Samma kundgrupp som köper allt annat jag tycker är dumt.
Dvs en hel jävla hög med folk som tycker jag är "Dum I hela Huvudet" som inte tycker och gör som de gör.

Gissar en "Riktigt bra kund" kan få både knappar och klocka som present istf annat jox ur den "hemliga" vita katalogen.

Ni som varit inne och klämt hos handlarna på sistone, är lägesbilden densamma som senaste åren?

Testade själv vingarna för första gången sen 2023 häromveckan hos en handlare i svearike och de släppte till min förvåning till på 2 modeller där jag tidigare fått kalla handen, förvisso ingen tidsram utlovad men vid tidigare försök har det varit tvärstopp.

Hade varit intressant att läsa vad ni andra får höra

Senast ändrad:
Ni som varit inne och klämt hos handlarna på sistone, är lägesbilden densamma som senaste åren?

Testade själv vingarna för första gången sen 2023 häromveckan hos en handlare i svearike och de släppte till min förvåning till på 2 modeller där jag tidigare fått kalla handen, förvisso ingen tidsram utlovad men vid tidigare försök har det varit tvärstopp.

Vilka modeller då?

Nymans i Stockholm

Inte direkt uppseendeväckande men fick skriva upp mig på en 36mm explorer utan tidigare historik. Uppskattad väntetid: 1-2år

En bekant fick skriva upp sig på en batgirl utan tidigare historik. Men dom kunde inte säga något om hur lång tid det skulle ta.

Nymans i Stockholm

Inte direkt uppseendeväckande men fick skriva upp mig på en 36mm explorer utan tidigare historik. Uppskattad väntetid: 1-2år

En bekant fick skriva upp sig på en batgirl utan tidigare historik. Men dom kunde inte säga något om hur lång tid det skulle ta.
Jag kan ju tillkännage att jag också besökte Nymans, men eftersom att jag inte kunde få någon tidsram överhuvudtaget så kanske det var ett fint sätt att säga att mina pöbelpengar inte är av intresse och noterade mina uppgifter i tomma intet bredvid post-it lappen 😅

Den som lever får se! Men ändå kul att läsa att fler får möjligheten

Senast ändrad:
Jag kan ju tillkännage att jag också besökte Nymans, men eftersom att jag inte kunde få någon tidsram överhuvudtaget så kanske det var ett fint sätt att säga att mina pöbelpengar inte är av intresse och noterade mina uppgifter i tomma intet bredvid post-it lappen 😅

Den dom lever får se! Men ändå kul att läsa att fler får möjligheten
En bra säljare tar givetvis en intressents uppgifter. Fattade aldrig varför man inte gjort det hela tiden.
Och försöker sälja något annat om 1:ahandsvalet inte finns....
Hej Herr Z.
Nu har vi fått in in begagnad X
CPO minsann! Är ni intresserad?

Forumfolk och klockintresserade med stenkoll på priser poleringar utbytta delar etc är en försvinnande liten procent av kunderna.
Och oss kan oftast handlaren vara utan sålänge marknaden ser ut som den gör.

En bra säljare tar givetvis en intressents uppgifter. Fattade aldrig varför man inte gjort det hela tiden.
Hej Herr Z.

Forumfolk och klockintresserade med stenkoll på priser poleringar utbytta delar etc är en försvinnande liten procent av kunderna.
Nej jag försökte mest vara lite sarkastiskt rolig, och du har rätt i vad du skriver.

Haft efterföljande kontakt och självklart finns korrekta uppgifter inlagda i systemet. Nymans har varit toppen, har bara gott att säga om dem.

Även om jag personligen föredrog spontanbesök hos Krons, kändes alltid mer lättsamt och Margareta som jobbat där sen urminnestider är nog den trevligaste jag haft att göra med i branschen, lite trist att Rolexhörnan där är ett minne blott.

Nej jag försökte mest vara lite sarkastiskt rolig, och du har rätt i vad du skriver.

Haft efterföljande kontakt och självklart finns korrekta uppgifter inlagda i systemet. Nymans har varit toppen, har bara gott att säga om dem.

Även om jag personligen föredrog spontanbesök hos Krons, kändes alltid mer lättsamt och Margareta som jobbat där sen urminnestider är nog den trevligaste jag haft att göra med i branschen, lite trist att Rolexhörnan där är ett minne blott.
Margareta är faktiskt anledningen till att jag blev Nymanskund.
Håller helt med dig att hon är toppen.

Jag blev uppskriven på Sub no date hos Nymans i september vid ett bokat möte. Ingen tidsram för mig heller men säljaren la in mig i systemet och fick en liten bekräftelse också. För övrigt jättetrevligt möte.

Hej Herr Z.

Har själv heller aldrig förstått den strategin på precis samma grund som du beskriver. Å andra sidan var Studio54 aldrig något for mig heller (nej, jag narras bara, så gammal är jag inte).

Frågade bara om dom ville skicka nån form av bekräftelse att jag är skriven på intresselistan och de gjorde dom. Hos tidigare ad fick jag bekräftelse med bild,pris och konfig på vad jag ”beställt”.
Skrev upp mig på dj 36 Blue fluted utan köphistorik. Är egentligen ute efter en GMT men har förstått att det är nästintill omöjligt. Någon annan som har en annorlunda syn på det? Ingen köphistorik sedan tidigare på Nymans. Någon som har erfarenhet av att byta till annan modell under tiden man väntar? Väntetiden var odefinierad och kommer den snabbt är det ok, annars så kanske jag hellre direkt skulle gå för GMT

Skrev upp mig på dj 36 Blue fluted utan köphistorik. Är egentligen ute efter en GMT men har förstått att det är nästintill omöjligt. Någon annan som har en annorlunda syn på det? Ingen köphistorik sedan tidigare på Nymans. Någon som har erfarenhet av att byta till annan modell under tiden man väntar? Väntetiden var odefinierad och kommer den snabbt är det ok, annars så kanske jag hellre direkt skulle gå för GMT

Köp det du villa ha på en gång. Vill du har en 36:a så köper du den. Vill du inte ha en 36:a så köper du inte den

Ja jag kan hålla med.. det känns ju dumt att köpa en klocka som kanske är på andra eller tredje plats för att ha större chans att få den man egentligen vill ha. Spara tid (och pengar!) och köp grått från början, skulle jag säga.

Ja, ska man hålla på att köpa sig till en fin plats i kön så kan man lika gärna dra till gråis på en gång.

Ja jag kan hålla med.. det känns ju dumt att köpa en klocka som kanske är på andra eller tredje plats för att ha större chans att få den man egentligen vill ha. Spara tid (och pengar!) och köp grått från början, skulle jag säga.
Ja inte blir chansen till en GMT större av att du köper en annan rolex ny.

Vad tror spåkulan om prisutvecklingen på Bruce wayne framöver? Nu har ju priserna sjunkit lite på batgirl. Kommer Bruce wayne göra detsamma?

Tillbaka
Topp