Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra att beg är lååångt under list dåLite synd att de även höjde priserna på gulduren, tycker de blev onödigt dyra.
Fast då får du å andra sidan rätt mycket mindre guld i klockan än i en ny sex-siffrig DD referens och en betydligt rassligare länk på köpetBra att beg är lååångt under list då
För mig helt vrickat att en 36mm 5siffrig DD på länk kostar mindre än en batman (tex), eller bara lite mer än en 5siffrig GMT. 30% av list vs 100+%
Hör massa fördelar, de nya är för tunga.Fast då får du å andra sidan rätt mycket mindre guld i klockan än i en ny sex-siffrig DD referens och en betydligt rassligare länk på köpet![]()
Ja men även om de är x gram tyngre är det knappast i guldvärdet prisskillnaden är. Och jag har sett snortajta länkar på 5siffrigaFast då får du å andra sidan rätt mycket mindre guld i klockan än i en ny sex-siffrig DD referens och en betydligt rassligare länk på köpet![]()
Det var lite med glimten i ögat jag skrev det och 6-siffriga DD i guld borde du kunna få tag i en bra bit under de nya listpriserna såklartJa men även om de är x gram tyngre är det knappast i guldvärdet prisskillnaden är. Och jag har sett snortajta länkar på 5siffriga
Men den jämförelsen är ju lite som 5 vs 6siffriga sportstål. Handlar i slutändan om preferenser och jag föredrar 5siffrigt alla dagar i veckan. Antar dock att även 6siffriga DD är en bra bit under list...
Jag kan bara hålla med!Bra att beg är lååångt under list då
För mig helt vrickat att en 36mm 5siffrig DD på länk kostar mindre än en batman (tex), eller bara lite mer än en 5siffrig GMT. 30% av list vs 100+%
Finska backhoppningslandslagets motto har jag hört!Det som flyger upp måste komma ner.
Om efterfrågan var mindre så hade det varit rimligare att de höjde priserna?Om man kunde gå in till AD, betala 85k för 114060 eller 96k för 116610 eller 70000!! för Explorer 1 och sedan gå ut med klockan samma dag skulle prisökningen vara rimlig. Men nej så är inte fallet...![]()
Det gäller inte Den helige anden.Det som flyger upp måste komma ner.
15% ökning av SS Datejust 41 fluted bezel? det är sjukt! 106800 sek för det!
Det gå inte!
Andra ökning på 8 månader också.
5% för en datejust är helt ok. Men 15 är galet.
I andra regioner ökar de bara 4-8%. Varför ska vi få en sådan ökning här? Vi betalar mer här än andra europeiska regioner så det är inte på grund av dåliga sek
Rolex tar höjd för en ännu svagare krona?15% ökning av SS Datejust 41 fluted bezel? det är sjukt! 106800 sek för det!
Det gå inte!
Andra ökning på 8 månader också.
5% för en datejust är helt ok. Men 15 är galet.
I andra regioner ökar de bara 4-8%. Varför ska vi få en sådan ökning här? Vi betalar mer här än andra europeiska regioner så det är inte på grund av dåliga sek
Det gå visst...15% ökning av SS Datejust 41 fluted bezel? det är sjukt! 106800 sek för det!
Det gå inte!
Det är ju dock precis vad det varit med de stigande priserna i allmänhet och det höga premiet över list i synnerhet. När det blir en "säker" investering/kapitalförvaring kan väldigt många köpa en stålrolex av enklare slag (typ sub).Rolex skall inte vara för "alla"![]()
Instämmer.Rolex tar höjd för en ännu svagare krona?![]()
Stålrolex är ju det billigaste man kan köpa.Rolex skall inte vara för "alla"![]()
Jag får byta bort min Batman med andra ordBra att beg är lååångt under list då
Räknat med moms? Amerikanska priser redovisas ju alltid ex moms till skillnad från Sverige.Instämmer.
Rolex har mig veterligen aldrig sänkt sina priser och försöker hålla sina priser hyffsat homogena globalt. Så i praktiken innebär det att deras priser följer utvecklingen av den starkaste ekonomin för tillfället. USA som haft stark valutautveckling senaste åren fick sin första prishöjning nu på sju år och den höjningen var mycket lägre än den svenska.
köpte en 116610ln för 54 2013 hos AD då listade den 64-65 nåt..Stuckit har det verkligen gjort. Köpte en 114060 av gråhandlare för 51700kr 2015 eller något. Listpriset var då 63’.
Förstår inte riktigt hur du menar. Momsen har inget med den procentuella höjningen på respektive marknadRäknat med moms? Amerikanska priser redovisas ju alltid ex moms till skillnad från Sverige.
Största enskilda upplevda höjningen för mig har varit att de dragit ned rabatterna. +20% rabatt var inga konstigheter bara några år tillbaka.köpte en 116610ln för 54 2013 hos AD då listade den 64-65 nåt..
hade nog inte köpt en idag för det priset![]()
Förstår inte heller riktigt vad du menar, men antar att du säger det självklara att priset (och höjningen) påverkas av valutans värde?Förstår inte riktigt hur du menar. Momsen har inget med den procentuella höjningen på respektive marknadSka vi jämföra pris till slutkund Sverige vs USA så måste vi gå in på delstatnivå, det skiljer nämligen ganska mycket i sales tax.
han menar att priset på Rolex är olika i olika delstater i usa pga olika skatter i dom olika delstaternaFörstår inte heller riktigt vad du menar, men antar att du säger det självklara att priset (och höjningen) påverkas av valutans värde?