• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex upp 13-16%

han menar att priset på Rolex är olika i olika delstater i usa pga olika skatter i dom olika delstaterna

sen kan man ju alltid undgå dessa genom att ad skickar klockan till en annan delstat därav så försvinner skatten totalt och priset är helt utan salestax.
Jag menade hans första inlägg, jag är mycket väl medveten om att sales tax skiljer mellan delstaterna.

han menar att priset på Rolex är olika i olika delstater i usa pga olika skatter i dom olika delstaterna
Fungerar inte langre [om du nu inte bor i en stat utan salestax]. Numer tas din lokala tax ut om du koper/far skickat fran en annan stat.
sen kan man ju alltid undgå dessa genom att ad skickar klockan till en annan delstat därav så försvinner skatten totalt och priset är helt utan salestax.

Screenshot_2020-01-02-17-50-15-955_com.instagram.android.jpg

Inte så oväntat!
Vad som är häpnadsväckande är att folk väljer att köpa av en gråhandlare för 30k över list istället för att vänta 2 år... Men men :)
Skulle iofs bli förvånad om han får det men vem vet
Ja man undrar ju vem som lägger dessa pengar, aningen desperat!

Noterade att LW hade en 116234 från 2013 ute för 69K innan årsskiftet (nyårsafton) Den ligger nu för 78K.. Så klart.
LW hade även en 214270 för 65' innan årsskiftet, numera 75'
Är väl inget som förvånar, mest en notering då det diskuterades här i tråden att listpriset närmade sig beg.priset nu..
Jag tror ju snarare att beg.marknaden följer prishöjningen..

LW hade även en 214270 för 65' innan årsskiftet, numera 75'
Är väl inget som förvånar, mest en notering då det diskuterades här i tråden att listpriset närmade sig beg.priset nu..
Jag tror ju snarare att beg.marknaden följer prishöjningen..
Klart att beg marknaden följer prishöjningar. så har det väl alltid varit och gäller inte enbart Rolex?

Jag har känslan att vissa tror att just denna höjning kommer få motsatt effekt, att det är droppen som får bägaren att rinna över och att diffen mellan list och beg kommer minska. Föga troligt.
Precis, isf gäller drt att Rolex släpper handbromsen lite.

Inte så oväntat!
Vad som är häpnadsväckande är att folk väljer att köpa av en gråhandlare för 30k över list istället för att vänta 2 år... Men men :)
Skulle iofs bli förvånad om han får det men vem vet

Ja man undrar ju vem som lägger dessa pengar, aningen desperat!

Har du inte har en god relation med AD lär du inte komma med på listan. Och vem vet vad listpriset är om 2 år? Inte osannolikt att det är kring 125k.

Har du inte har en god relation med AD lär du inte komma med på listan. Och vem vet vad listpriset är om 2 år? Inte osannolikt att det är kring 125k.
Jag tror fortfarande att Rolex kommer släppa bromsen lite framöver och då har vi inte samma förfarande med "listor", åtminstone inte så långa väntetider.

Tillbaka
Topp