• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolexbashing, del 2 (konkret)

Jävlarns! Ångströmslaboratoriet. Inte illa. Vad pysslar du med om man får fråga?

Doktorand i mikrosystemteknik (vilket är ett samlingsnamn för väldigt små sensorer och aktuatorer. Tex de som känner av hur du håller din smartphone, eller gyroskopen och mikrofonerna i densamma). Ganska mycket materialvetenskap, i synnerhet keramiska material, men inte så mycket att jag kan förklara varför vi inte ännu har en pepsi-bezel till GMT-C.

Du lyckades för övrigt väsentligt bättre än jag:

Men du såg ut att ha bra mycket trevligare än jag under tiden. Det luktade ganska konstigt i ugnsrummet ett tag.
Såg din tråd tidigare, och jag väntar också med spänning på fortsättningen! Behövs en höghastighetskamera så är det inga problem. :)

Jag försökte förklara pepsibezeln tidigare med att man vanligen använder kadmium för röd färg, och det är extremt ohälsosamt att jobba med. Jag vet dock inte om det är hela sanningen, eller om det är löst på annat sätt och på gång.

Tillbaka
Topp