• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexkopia såld av Fogden

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Det där är ju bara ett strösslat bygge på en riktig Rolex, med lite AM-delar. Vanligt i USA, speciellt bland rapparna. Lätt att återställa. Köparen borde sourca fram lite delar, lämna hos någon annan uris och lära sig av sina misstag. Under den där förskräckliga fasaden lär det finnas en riktigt trevlig Daytona. :)
 

Primus

Breitling
Är försäljaren, här Kronofogden, i god tro blir det svårt lagligt att häva köp. Som köpare har du dessutom undersökningsplikt av föremålet du köper.
Varför anlitar KF då en värderingsman om köparen ändå måste äkthetsintyga varan på egen hand? Det invaggar ju bara köparen i falsk trygghet...
När det gäller god tro, har lagarna ändrats på senare år om jag inte mins fel. Som privat person är det inte längre juridisk gångbart att åberopa god tro. Huruvida detta gäller KF låter jag vara osagt, men där är ju svårt att hävda förtroendet för KF är större än för en privatperson som jag ser det.
 

Whedda

Rolex
"För att klockan inte ska betraktas som falsk ska urtavlan bytas ut, enligt Rolexhandlaren, vilket skulle kosta 168 000." 168k för att byta tavla? Hur kan detta vara så dyrt, måste vara något jag missar här.

Är väl inte jättekonstigt egentligen om man ser till vad klockan kostade i original och att Rolex reservdelar i ädelmetall och stenar alltid kostar huggorm.
 

Whedda

Rolex
"Steve McQueen-klockan”, brukar den kallas. Den fick namnet Daytona efter den berömda racingbanan i Florida, och togs fram för att man skulle klocka racingbilar som körde varv efter varv. Det är förmodligen den mest eftertraktade samlarklockan i hela världen, säger Ola."
:D:banghead:

Jag vet inte vad som är mest tragiskt...Att de blandat ihop Newman och McQueen eller att Ola inte förstår skillnaden på en AM-pimpad modern Daytona och en PN?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag vet inte vad som är mest tragiskt...Att de blandat ihop Newman och McQueen eller att Ola inte förstår skillnaden på en AM-pimpad modern Daytona och en PN?
Fast det är ju bara kul. Tänk dig att han knatar runt på stan och tänker att han är lika ball som Paul Newman, fast han tror att Paul Newman är McQueen. Och han har helt fel klocka - både för newman och mcqueen.
 
Fast det är ju bara kul. Tänk dig att han knatar runt på stan och tänker att han är lika ball som Paul Newman, fast han tror att Paul Newman är McQueen. Och han har helt fel klocka - både för newman och mcqueen.
Då har man verkligen noll koll på både Newman och McQeens stil om man tror att någon av dessa skulle ha på sig den där klockan.
 
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Någon kanske har nämnt det men KFM kan även omedvetet sälja stulna klockor utan att köparen blir ersatt alls.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Köp på er massa fakes ifall ni någon gång skulle bli ordentligt skuldsatta och KFM knackar på dörren :)
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Då har man verkligen noll koll på både Newman och McQeens stil om man tror att någon av dessa skulle ha på sig den där klockan.
Men Liberace kanske?
liberace-1.jpg
 

bluetrain

Cartier
Oavsett vad man tycker om smakligheten på objektet så borde det korrekta ändå vara att kronofogden gör rätt för sig och tar tillbaka uret.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Oavsett vad man tycker om smakligheten på objektet så borde det korrekta ändå vara att kronofogden gör rätt för sig och tar tillbaka uret.

Fast vem står då för fiolerna? Vi?
Högst osannolikt att man skulle få dem av ursprunglig ”säljare”.

Bara att lära sig att aldrig köpa något av KF.
Märkligt nog ser man både bilar och klockor som går för mer än vad de borde - definitivt inräknat risken.
 

xmb216bc

Panerai
Det där är ju bara ett strösslat bygge på en riktig Rolex, med lite AM-delar. Vanligt i USA, speciellt bland rapparna. Lätt att återställa. Köparen borde sourca fram lite delar, lämna hos någon annan uris och lära sig av sina misstag. Under den där förskräckliga fasaden lär det finnas en riktigt trevlig Daytona. :)
Håller med, varför inte bara kasta bort den fula tavlan, vips så har vi en skeleton daytona. Vem vet, kanske den första
 
Topp