• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Märkligt att man kan ha så olika uppfattning om tex bemötande på en butik.

Jag har aldrig, och då menar jag ALDRIG blivit negligerad eller "spydigt"/tråkigt bemött hos Krons, inte an någon anställd varken i mail eller i butiken.

Jag råkade springa ifrån ett kvitto (eller vad det nu var för papper), då hade de naturligtvis ringt, men jag tror jag hade bytt nr sedan jag givit dem det och mail en kollar jag sällan.
Men iaf vi hade juh setat där och berättat att vi skulle shoppa lite när vi ändå var i en stad. Så vi sprang på en anställd vid den ena ingången till pk huset, han hade ett kuvert med våra papper i innerfickan. När vi 10 minuter senare gick förbi den andra ingången så rusade en annan anställd ikapp oss och berättade att (Vad han nu hette) Hade ett kuvert åt oss med ***.
Så, de hade faktiskt till och med gått ut och kikat efter oss med jämna mellanrum vid ingångarna till pk huset, för att se till att vi fick sola papper med oss innan vi åkte hem.
DET ser jag som riktigt bra "service" och ett otroligt bra kundbemötande/bevis på att de värnar om sina kundrelationer.
Inget illa om Krons!

Dock finns det andra som har riktigt sliskiga och överlägsna säljare, för att inte tala om okunniga..

Mvh Roffe

Det skulle iofs vara märkligt att det Inte fanns olika uppfattningar, även om vissa butiker, (Stockholms-baserade med omnejd), som så gott som alltid får glada tillrop. Dessutom är det med önskvärd tydlighet att du är en av de prioriterade kunderna så självklart är du nöjd med Krons :)

För att utveckla mitt resonemang så är det oundvikligt att vissa gäster får extra bra bemötande, erbjudanden och priser. Så kommer det alltid att vara oavsett bransch. Men det blir ett problem när man glömmer bort att alla kunder trots det är viktiga och att man som anställd är på jobbet för att ge service åt samtliga! Det är inte helt ovanligt att det stiger folk åt huvudet i framgångsbranscher bara det faktum att de har ett vanligt lönearbete på ”häftiga stället" och att man glömmer bort sin roll. Sen är det så nu mer än någonsin att det inte går att se vem som har en jäkla massa pengar att bränna om man ska se det ur en ren försäljningssynvinkel, så det är ytterligare en anledning att hålla stilen.
 
Det skulle iofs vara märkligt att det Inte fanns olika uppfattningar, även om vissa butiker, (Stockholms-baserade med omnejd), som så gott som alltid får glada tillrop. Dessutom är det med önskvärd tydlighet att du är en av de prioriterade kunderna så självklart är du nöjd med Krons :)

För att utveckla mitt resonemang så är det oundvikligt att vissa gäster får extra bra bemötande, erbjudanden och priser. Så kommer det alltid att vara oavsett bransch. Men det blir ett problem när man glömmer bort att alla kunder trots det är viktiga och att man som anställd är på jobbet för att ge service åt samtliga! Det är inte helt ovanligt att det stiger folk åt huvudet i framgångsbranscher bara det faktum att de har ett vanligt lönearbete på ”häftiga stället" och att man glömmer bort sin roll. Sen är det så nu mer än någonsin att det inte går att se vem som har en jäkla massa pengar att bränna om man ska se det ur en ren försäljningssynvinkel, så det är ytterligare en anledning att hålla stilen.
Visst håller jag med dig.
Dock vet jag inte om jag är någon "prioriterad kund", jag har iofs handlat för en del, men aldrig behövt "köa" för någon modell förrens nu (detta för att de klockor jag velat ha har funnits, alt gått att få hem på ~3 mån), och jag köar fortfarande för tex Pepsin, så även min sambo. Och faktiskt även för en Sub, som skulle ta 6 till 8 månader, och de 8 månaderna har hittat om inte lång tid.
Så som sagt, om jag är prioriterad vet jag inte, men jag har alltid blivit bra bemött där, oavsett vem jag talat med. :)

Men jag förstår vad du menar )

Mvh
 
Krons har dock fått hybris, så de bemöter nya potentiella kunder på ett helt annat sätt idag jämfört med ett år sedan
Har aldrig handlat hos Krons, bara hos Nymans Ur. De var väldigt trevliga. Men om det du säger stämmer, att Krons har fått hybris, så kommer det förmodligen påverka dem negativt i längden?
 
Lite uppdatering från Bergströms ur i GBG. Ringde det och frågade hur det låg till. Ställde mig i kö i Februari/Mars och fick då 3-6 månader på 116710LN och 1-1,5 år på BLNR. Nu sade de att om 1 månad borde jag kunna få ut en LN, och möjligtvis nästa sommar en BLNR.
 
Okej! Andrahandsvärdet på 116710LN håller väldigt bra, det gäller alla sportmodeller i stål, som Rolex säljer. :)

Speciellt Rolex GMT, Batman
 
Inget spektakulärt tyvärr, nya Rolex Air-King, bara några dagars väntetid på den...
Skillnaden.
För ett par år sedan gick det bra att ställa sig på listan.

Nu är det lite mer att bra kunder får göra det.
Det händer även att de ringer dig om att din klocka är redo att plockas ut, men när du väl är där så kravar de in att du även måste köpa en annan mindre populär klocka för att få köpa den du köade på
 
Det är en av faktorerna, men skulle även säga att Rolex själva är en bidragande faktor till att köerna växer, då det inte producerar lika många av de modellerna, som har extremt långa köer. (jag spekulerar bara, då det är svårt att hitta info om hur många klockor de gör per år)
 
Skillnaden.
För ett par år sedan gick det bra att ställa sig på listan.

Nu är det lite mer att bra kunder får göra det.
Det händer även att de ringer dig om att din klocka är redo att plockas ut, men när du väl är där så kravar de in att du även måste köpa en annan mindre populär klocka för att få köpa den du köade på

Och det här har hänt dig eller är det något du ”hört” ?
 
jäkla...låter ändå lite konstigt...verkar skrivas en hel del just nu ang krons...
Ok om det hände en person, men läser man denna tråd och TRF, så börjar fler och fler ADs anamma denna metod.
D33B548E-ABC7-457B-9853-ED17E22E1974.jpeg
 

Hände mig i Geneve i början på oktober.
Förstår handlarna, 20% av modellerna är lättsålda sportstål. 80% är ädelmetaller i 26,31 & 36mm. De lever på den samlade omsättningen, dvs de måste sälja båda för att överleva. Vi kommer se mer av det här, och det enda som räknas är att ha en bra relation med en eller flera AD’s och inte bara köpa sportstål. Jag fick köpa min 116500 tidigt på Nymans av enkla anledningen att jag inte bara handlat sportstål från Rolex t.ex.
 
Hände mig i Geneve i början på oktober.
Förstår handlarna, 20% av modellerna är lättsålda sportstål. 80% är ädelmetaller i 26,31 & 36mm. De lever på den samlade omsättningen, dvs de måste sälja båda för att överleva. Vi kommer se mer av det här, och det enda som räknas är att ha en bra relation med en eller flera AD’s och inte bara köpa sportstål. Jag fick köpa min 116500 tidigt på Nymans av enkla anledningen att jag inte bara handlat sportstål från Rolex t.ex.
Nu säger jag inte att det MÅSTE vara så men. Nu kommer antagligen det att bli ännu mer "elitism". Nu är det inget som finns i så stor utsträckning här men ja, det kan lätt bli så.
 
Hände mig i Geneve i början på oktober.
Förstår handlarna, 20% av modellerna är lättsålda sportstål. 80% är ädelmetaller i 26,31 & 36mm. De lever på den samlade omsättningen, dvs de måste sälja båda för att överleva. Vi kommer se mer av det här, och det enda som räknas är att ha en bra relation med en eller flera AD’s och inte bara köpa sportstål. Jag fick köpa min 116500 tidigt på Nymans av enkla anledningen att jag inte bara handlat sportstål från Rolex t.ex.
Grejen är att jag också förstår. Rolex skickar inte bara ut det ADs efterfrågar. De bundlar SS med PM. I vissa fall blir de även påtvingade Tudors. Man sitter på oönskade klockor som bara tar upp lagervärde.

Det hade varit mer schysst att berätta det för kompisen ifrån början istället för att locka över honom till butiken i tron om att han kunde få köpa sin klocka, utan att behöva köpa fler oönskade klockor
 
Skulle nog gärna vilja ha mer info, känns som att det ofta svartmålas för att man inte för köpa sportstål.
Sant. Men tyckte att det var lite sliskigt att de ringer kunden och säger att klockan finns, men att de inte säger när de pratar i telefon att kund måste köpa en mindre populär modell för att kunna köpa den mer populära.
 
Sant. Men tyckte att det var lite sliskigt att de ringer kunden och säger att klockan finns, men att de inte säger när de pratar i telefon att kund måste köpa en mindre populär modell för att kunna köpa den mer populära.

Det här är redan ett fenomen på Patek, AP & RM. Att Rolex nu är samma sak känns inte så oväntat med tanke på sista 3 årens galna ökning.
 
Tillbaka
Topp