Märkligt att man kan ha så olika uppfattning om tex bemötande på en butik.
Jag har aldrig, och då menar jag ALDRIG blivit negligerad eller "spydigt"/tråkigt bemött hos Krons, inte an någon anställd varken i mail eller i butiken.
Jag råkade springa ifrån ett kvitto (eller vad det nu var för papper), då hade de naturligtvis ringt, men jag tror jag hade bytt nr sedan jag givit dem det och mail en kollar jag sällan.
Men iaf vi hade juh setat där och berättat att vi skulle shoppa lite när vi ändå var i en stad. Så vi sprang på en anställd vid den ena ingången till pk huset, han hade ett kuvert med våra papper i innerfickan. När vi 10 minuter senare gick förbi den andra ingången så rusade en annan anställd ikapp oss och berättade att (Vad han nu hette) Hade ett kuvert åt oss med ***.
Så, de hade faktiskt till och med gått ut och kikat efter oss med jämna mellanrum vid ingångarna till pk huset, för att se till att vi fick sola papper med oss innan vi åkte hem.
DET ser jag som riktigt bra "service" och ett otroligt bra kundbemötande/bevis på att de värnar om sina kundrelationer.
Inget illa om Krons!
Dock finns det andra som har riktigt sliskiga och överlägsna säljare, för att inte tala om okunniga..
Mvh Roffe
Det skulle iofs vara märkligt att det Inte fanns olika uppfattningar, även om vissa butiker, (Stockholms-baserade med omnejd), som så gott som alltid får glada tillrop. Dessutom är det med önskvärd tydlighet att du är en av de prioriterade kunderna så självklart är du nöjd med Krons
För att utveckla mitt resonemang så är det oundvikligt att vissa gäster får extra bra bemötande, erbjudanden och priser. Så kommer det alltid att vara oavsett bransch. Men det blir ett problem när man glömmer bort att alla kunder trots det är viktiga och att man som anställd är på jobbet för att ge service åt samtliga! Det är inte helt ovanligt att det stiger folk åt huvudet i framgångsbranscher bara det faktum att de har ett vanligt lönearbete på ”häftiga stället" och att man glömmer bort sin roll. Sen är det så nu mer än någonsin att det inte går att se vem som har en jäkla massa pengar att bränna om man ska se det ur en ren försäljningssynvinkel, så det är ytterligare en anledning att hålla stilen.