Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med all respekt är det som att svara på frågan "hur långt är ett snöre?". Men strunt i det, och använd din klocka - den är till för att användas och njutas avEn ren hypotetisk fråga då det är roligt att veta vad som händer med priset om nått händer med klockan. T.ex om man skulle få en liten ding/repa på glaset/bezeln va gör det med priset på en Rolex. Frågar då jag vill veta hur rädd jag ska vara att använda klockan. Är det 1-5% eller mer 10-20%?
Det kan de bli på alla klockor med tiden. Bara att byta till nya.Tjena, någon som har erfarenhet med att bandstiften till 16700 är smått böjda?
Om värdetapp på klockan gör dig rädd att använda den kanske det är en för dyr klocka för dig?En ren hypotetisk fråga då det är roligt att veta vad som händer med priset om nått händer med klockan. T.ex om man skulle få en liten ding/repa på glaset/bezeln va gör det med priset på en Rolex. Frågar då jag vill veta hur rädd jag ska vara att använda klockan. Är det 1-5% eller mer 10-20%?
Är inte så orolig som jag får det att framstå men vill veta ifall det händer, om jag kommer bli väldigt eller jätte super mycket ledsen.Om värdetapp på klockan gör dig rädd att använda den kanske det är en för dyr klocka för dig?![]()
Misstänkte att det va så men tänkte att det kunde vara bra att veta så chansa och fråga. Använder och njuter av den kan jag lova.Med all respekt är det som att svara på frågan "hur långt är ett snöre?". Men strunt i det, och använd din klocka - den är till för att användas och njutas av![]()
Fortsätt med det. Allt annat löser sigMisstänkte att det va så men tänkte att det kunde vara bra att veta så chansa och fråga. Använder och njuter av den kan jag lova.![]()
Tack! Stor risk att de bryts av och jag ska byta direkt eller är det ingen stress?Det kan de bli på alla klockor med tiden. Bara att byta till nya.
Jag hade bytt direkt, småpotatis i sammanhanget!Tack! Stor risk att de bryts av och jag ska byta direkt eller är det ingen stress?![]()
Får bli så då, AD som gäller då?Jag hade bytt direkt, småpotatis i sammanhanget!
Det skulle jag säga, då får du garanterat korrekta stift. De ska vara 20 mm långa och 2 mm i diameter för att passa 16700.Får bli så då, AD som gäller då?
Tack så mycket! Får fixa det i veckanDet skulle jag säga, då får du garanterat korrekta stift. De ska vara 20 mm långa och 2 mm tjocka för att passa 16700.
Förstår din tankegång, men tycker ändå det är lite skevt att man tänker så om klockor. Alltså ser på dem som investeringar som förlorar värde snarare än bruksvaror som slits. Det kanske är för jag inte är en notorisk ”flippare”. Jag tycker såklart inte heller det är kul när jag smäller in i en dörr och får en ding, men inte för att klockan tappar värde utan för att utseendet på klockan eventuellt lider. Dock så kör jag ju oftast bruksur, som snarare blir snyggare när dom slitsÄr inte så orolig som jag får det att framstå men vill veta ifall det händer, om jag kommer bli väldigt eller jätte super mycket ledsen.Sen skulle jag aldrig köpa en klocka som jag inte använder men kalla mig gammalmodig men blir ledsen om jag förlorar 20k får jag råka gå in i något.
Är väl inte heller någon "flippare" och ser inte klockor som en investering men känns ändå bra att veta att man får pengarna tillbaka +- om man skulle vilja sälja någon dag och fråga för att jag tyckte det skulle vara roligt/bra att veta.Förstår din tankegång, men tycker ändå det är lite skevt att man tänker så om klockor. Alltså ser på dem som investeringar som förlorar värde snarare än bruksvaror som slits. Det kanske är för jag inte är en notorisk ”flippare”. Jag tycker såklart inte heller det är kul när jag smäller in i en dörr och får en ding, men inte för att klockan tappar värde utan för att utseendet på klockan eventuellt lider. Dock så kör jag ju oftast bruksur, som snarare blir snyggare när dom slits![]()
Tror nästan man kan få dem gratis om man säger att man vill köpa ett par.Testar här också. Nya bandstift till 16570 hos AD, nån som har koll på vad man får ge? Och är det värt det?
Fortsatt trevlig helg!
![]()
ca 200kr/stTestar här också. Nya bandstift till 16570 hos AD, nån som har koll på vad man får ge? Och är det värt det?
Fortsatt trevlig helg!
![]()
Tavla är absolut något du bör lämna in klockan för att få gjort. Insert klarar man själv om man är lite händig, men det kan också kosta en insertet om man misslyckas fatalt.Uppgraderade min samling med Submariner . Har länge sneglat på denna och möjlighet dök upp slig jag till.![]()
Dock är jag sugen på att byta tacka och bezel till blå/lila. Vad tycker folket, ska man behålla den mer stilrena svarta tavlan? Om man ska byta vad rekommenderar ni, göra det själ eller lämna in till ÅF?
Tack! Klockan skall inpå service så det är enkelt att lösa då. Får kolla vad dom tar att byta ifall man vill byta tillbaka vid senare tillfälleTavla är absolut något du bör lämna in klockan för att få gjort. Insert klarar man själv om man är lite händig, men det kan också kosta en insertet om man misslyckas fatalt.
Skulle låta urmakare sköta båda delar.
Perfekt ju. Byt till blå nu och ha tills nästa service. Se till att spara tavla, visare och insert bara.Tack! Klockan skall inpå service så det är enkelt att lösa då. Får kolla vad dom tar att byta ifall man vill byta tillbaka vid senare tillfälle
Stökig tavla på smurfen!
Bara en massa Råååålex ju
Väger upp för kantigheten.Stökig tavla på smurfen!![]()