• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra fråga. Har alltid sett Rolex som en kvalitetsklocka. Många som jag såg upp till när jag var mindre hade en Rolex. Inklusive min far. Som tyvärr inte har sin kvar då han blivit nästan blind. Han hade en DJ. Provat en sådan, ägde en 1601 i tre år men kändes inte helt rätt för mig. Men en Sub alternativt en Explorer skulle nog passa mig.
 
Bra fråga. Har alltid sett Rolex som en kvalitetsklocka. Många som jag såg upp till när jag var mindre hade en Rolex. Inklusive min far. Som tyvärr inte har sin kvar då han blivit nästan blind. Han hade en DJ. Provat en sådan, ägde en 1601 i tre år men kändes inte helt rätt för mig. Men en Sub alternativt en Explorer skulle nog passa mig.
Provat Milgauss?
 
Jag har tagit ett stort beslut att köpa en ny Rolex. Sålt av lite klockor för att köpa mig en ny klocka och jag måste skjuta till en del. Less is more..
Jag vet sedan tidigare att det är väntelista på Rolex stål/sport modeller. Och jag är villig att vänta en viss tid för min dröm klocka. Det här är en klocka jag kommer att behålla, inte för att sälja vidare och ”göra pengar”
Men jag ringde rund till de stora i Stockholm idag för att lägga en beställning på en Submariner 114060. Rob E. meddelade att väntetiden är 12-18 månader och att de vill ha 20% i bokningsavgift (inte återbetalningsbar om jag bryter kontraktet, och de garanterar ingen leveranstid).
Nymans och Krons har stängt sina väntelistor.
Stämmer verkligen det här? Är det rimligt att vänta 12-18 månader på en Sub.
Jag vill köpa klockan, ska jag verkligen behöva lägga in 20% och inte veta när jag får min vara.
Vad säger ni experter! Ska jag eller ska jag inte?
Delen med "bokningsavgiften" som inte återbetalas skulle aldrig hålla i domstol.
 
Lät ju lite konstigt. Har man ett fast leveransdatum så hade jag inte haft några problem att betala om väntetiden var rimlig.
Men att begära 20% utan någon säkerhet om när leveransen sker kändes obekvämt.
Vill du slippa vänta så ser det ut som att Luxury Watches har ett antal på lager. Visserligen får du betala lite mer än listpris, men å andra sidan slipper du ju vänta. Dagens utbud/efterfråga...:rolleyes:
 
7DA7D055-99C2-4BBC-8AF7-3A702C3FAC2C.jpeg
Jag tycker om både vintage och nytt. Rolex är inte nödvändigtvis tråkigt. Framför allt är det väl högst subjektivt?
Köp en JLC, IWC, Omega, Panna eller vad som helst som är mer spännande än en en hypad tråk-rolle vars värde kommer att bestå lika bra som en nederländsk tulpan när vindarna vänder.
 
Meningsfullt utbyte detta.
Kanske menar glassen att AD slipper kreti och pleti uppskrivna på meningslösa listor och kanske är motfrågan huruvida de sämsta kunderna verkligen är sämre inom att de lär betala samma pris som alla andra. Men vad vet jag.
Typ så. :)

Finns väldigt många som helt plötsligt vill ha en helt ny Submariner t.ex, men som aldrig hade pröjsat list om inte beg-priset vore vad det är i dagsläget.
 
Jag önskar att ”mellanmjölk” kunde förklara från början vad han menar så att vi mindre begåvade förstår. Vid första anblick verkar de flesta kommentarer handla om att förminska andra. Jag vill dock inte tro att det är fallet.
 
Meningsfullt utbyte detta.
Kanske menar glassen att AD slipper kreti och pleti uppskrivna på meningslösa listor och kanske är motfrågan huruvida de sämsta kunderna verkligen är sämre inom att de lär betala samma pris som alla andra. Men vad vet jag.
Vad är "kreti och pleti" enligt dig? Skall man kvalificera sig för att köa? Hur?
 
Känns bara larvigt att prata om "sämre" kunder då alla betalar listpris men visst, gråisar är väl bättre kunder.
Vissa kunder handlar annat? Vissa kunder handlar även när begpris och listpris inte är på samma nivå?

Om man nu verkligen vill ha modellen från svensk AD, men inte har råd att lägga 20% (Max 20k i det här fallet?) under tiden man väntar på en klocka man ändå ska betala till fullo och behålla, så är man med all sannolikhet en kund som AD:n inte är så sugna på att ha.
 
Jag har tagit ett stort beslut att köpa en ny Rolex. Sålt av lite klockor för att köpa mig en ny klocka och jag måste skjuta till en del. Less is more..
Jag vet sedan tidigare att det är väntelista på Rolex stål/sport modeller. Och jag är villig att vänta en viss tid för min dröm klocka. Det här är en klocka jag kommer att behålla, inte för att sälja vidare och ”göra pengar”
Men jag ringde rund till de stora i Stockholm idag för att lägga en beställning på en Submariner 114060. Rob E. meddelade att väntetiden är 12-18 månader och att de vill ha 20% i bokningsavgift (inte återbetalningsbar om jag bryter kontraktet, och de garanterar ingen leveranstid).
Nymans och Krons har stängt sina väntelistor.
Stämmer verkligen det här? Är det rimligt att vänta 12-18 månader på en Sub.
Jag vill köpa klockan, ska jag verkligen behöva lägga in 20% och inte veta när jag får min vara.
Vad säger ni experter! Ska jag eller ska jag inte?
Galet att vänta 1,5 år på en Sub när det går att göra en dagsutflykt till lämplig destination i Europa och hämta hem den. Inklusive flyg, samma eller lägre pris dessutom. :oldman:
 
Var inne på Rolex ADn i Chania, dom hade 114060 inne, kunde få den rakt över disk och 5% rabatt om jag slog till på en gång.
Slog jag till på en DJ också så skulle jag få 10% på bägge.
Nu var detta förra året men "väntetiderna" har väl funnits längre än så.
 
Tillbaka
Topp