Barricello
Guld
Mmm jag förstår vad han menarDu vet vad han menar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mmm jag förstår vad han menarDu vet vad han menar...
Ofräscht beteende ändå.....pengar på fickan utan att betala skatt gvs......kan man i förlängningen säga att folk som köper dessa åtråvärda refs även bidrar till skattefiffel?Väldigt enkelt, så länge det finns en ekonomisk uppsida så är folk beredda att ställa sig på kö, vänta 3år, få klockan och åka hem och sälja den. Tjäna 30-100k på inget jobb alls.
Nej, köparen gör inget fel.Ofräscht beteende ändå.....pengar på fickan utan att betala skatt gvs......kan man i förlängningen säga att folk som köper dessa åtråvärda refs även bidrar till skattefiffel?
Men en 116610 år -17 -18 går väl att få nära list va? Kanske inte hos LW, men privatDet blir nog gråhandlare för min del.
att stå och trampa på att ADs ska beta av sina "listor" är löjligt tycker ja. och det verkar vara lite vilda västern hur de hanterar de också.
någon som vet några gråisar mer än LW i sthlm, och vad snackar vi för pris kontra list (inte superinstatt) men ta den vanliga Sub Date eller GMTn?
Säker?Nej, köper gör inget fel.
Jag funderar på en batman eller en GMT ln, men då vill jag ha en orörd -18modell, batman är som de är 110 lax typ, GMT ligger på 85 kanske? detta är bara chrono jag kollat på, men inte fysisk gråis.Men en 116610 år -17 -18 går väl att få nära list va? Kanske inte hos LW, men privat
Du har köpt den nya från AD för 100 tkr och säljer den för 180 tkr. Jag får köpa den för 180 tkr. Köpet är lagligt, ja. Du ska deklarera och skatta på vinsten.
Du har köpt den nya från AD för 100 tkr och säljer den för 180 tkr. Jag får köpa den för 180 tkr. Köpet är lagligt, ja. Du ska deklarera och skatta på vinsten.
Ok, jag var otydlig. Om du är villig att betala 180k för en Daytona som listar 110k, så ger du personen som plockade ut Daytonan igår att göra en vinst på 70k. Vågar påstå att privatpersoner generellt sett inte tar upp den vinsten i sin deklaration! Så är du då som köpare en enabler för skattefiffel? Min åsikt är ja. Det är som att köpa en fake Daytona och påstå att man inte bidrar till organiserad brottslighet ink barnarbete! En moralisk karamell att suga på........
Ok, jag var otydlig. Om du är villig att betala 180k för en Daytona som listar 110k, så ger du personen som plockade ut Daytonan igår att göra en vinst på 70k. Vågar påstå att privatpersoner generellt sett inte tar upp den vinsten i sin deklaration! Så är du då som köpare en enabler för skattefiffel? Min åsikt är ja. Det är som att köpa en fake Daytona och påstå att man inte bidrar till organiserad brottslighet ink barnarbete! En moralisk karamell att suga på........
Du behöver inte gå i polemik.....det var en moralisk fråga....var och en blir salig på sin egen sanning.......behöver ju inte vara personen som gör 70k i vinst utan att skatta för det som är boven i dramat.......utan kanske Rolex själva som genom sin taktik att strypa tillgången och trissa efterfrågan.........som är huvudmannen till att folk skattefuskar.....undrar hur moderskeppet ställer sig till en sådan ”anklagelse”Inget moraliskt dilemma överhuvudtaget värt att ta hänsyn till. Dels klumpar du ihop organiserad brottslighet och barnhandel med en enskild privatpersons eventuella undanhållande av skatt, redan där blir det helt orimligt.
Sen är det omöjligt att hantera sin vardag på det sätt som du förespråkar. Man får ta ansvar för sin egen moral och leva efter sitt eget samvete. Det finns tusentals tillfällen där lagliga interaktioner på ett eller annat sätt göras olaglig av den ena parten. Köpa byggtjänster? Nej för byggare undanhåller skatt har man ju hört så då är det samma som att bidra till organiserad brottslighet och cigarettsmuggling. Du inser väl hur orimligt och omöjligt det blir att leva sitt liv med ett sådant förhållningssätt till sin omgivning.
Det är väl att dra det väl långt ändå? Är det också Rolex fel att folk blir rånade?Du behöver inte gå i polemik.....det var en moralisk fråga....var och en blir salig på sin egen sanning.......behöver ju inte vara personen som gör 70k i vinst utan att skatta för det som är boven i dramat.......utan kanske Rolex själva som genom sin taktik att strypa tillgången och trissa efterfrågan.........som är huvudmannen till att folk skattefuskar.....undrar hur moderskeppet ställer sig till en sådan ”anklagelse”
Du behöver inte gå i polemik.....det var en moralisk fråga....var och en blir salig på sin egen sanning.......behöver ju inte vara personen som gör 70k i vinst utan att skatta för det som är boven i dramat.......utan kanske Rolex själva som genom sin taktik att strypa tillgången och trissa efterfrågan.........som är huvudmannen till att folk skattefuskar.....undrar hur moderskeppet ställer sig till en sådan ”anklagelse”
Jag fattar väl också att inte Rolex eller en privatperson kan hållas ansvariga för hur andra agerar som en effekt av vissa handlingar. Men det blir så svart eller vitt här.......funderar vi överhuvud taget på effekterna av våra egoistiska handlingar.....självklart inte......frågan är för astral för forumet när folk bara står sig själv närmast. Har inget emot trötta mothugg.....önskar bara att frågan kunde lyftas till en kosmisk nivå.......men vi är väl inte mogna för det........får testa min tes på Moralsnack istället.....Ok, så du är på ett öppet forum och gör en grov anklagelse men vill inte att någon ska gå i svaromål? Jag förstår fortfarande inte hur en enskild persons undanhållande av skatt har något med organiserad brottslighet och barnarbete att göra. Rolex har naturligtvis noll och inget ansvar huruvida folk betalar skatt eller inte på sin begagnathandel men nu så är de enligt dig alltså ansvariga för att det förekommer organiserad brottslighet?
Jag tror att du får räkna med lite mothugg med sådana påståenden![]()
Jag fattar väl också att inte Rolex eller en privatperson kan hållas ansvariga för hur andra agerar som en effekt av vissa handlingar. Men det blir så svart eller vitt här.......funderar vi överhuvud taget på effekterna av våra egoistiska handlingar.....självklart inte......frågan är för astral för forumet när folk bara står sig själv närmast. Har inget emot trötta mothugg.....önskar bara att frågan kunde lyftas till en kosmisk nivå.......men vi är väl inte mogna för det........får testa min tes på Moralsnack istället.....
Grejen är att du inte fattar.......eller så föklarar jag kasst......Eller på haschsnack![]()
Korrekt........Köparen gör inget fel juridiskt. Men är ändå ett rövhål.
Köparen gör inget fel juridiskt. Men är ändå ett rövhål.
Korrekt. Ett skattefiffels-rövhål alltsåOm man tjänar mer än 50´på en privatförsäljning, (per år), ska det tas upp för beskattning, så i det här fallet gör man ett juridiskt fel om man undanhåller skatt.
Då säljer man länken löst så är det juridiska dilemmat löst!Om man tjänar mer än 50´på en privatförsäljning, (per år), ska det tas upp för beskattning, så i det här fallet gör man ett juridiskt fel om man undanhåller skatt.
Då säljer man länken löst så är det juridiska dilemmat löst!
Självklart!Visst, om man väntar till efterföljande år så![]()
Grejen är att du inte fattar.......eller så föklarar jag kasst......
Och jag som tycke du var högtravande och körde härskartugg......så det kan bliDet har aldrig föresvävat dig att det kan finnas ett tredje alternativ? Att jag helt enkelt inte håller med dig.
Tarvligt och oinspirerat att kalla det trötta mothugg om den man diskuterar inte villkorslöst köper ens resonemang. Ännu värre att sätta sig på en hög piedestal och hävda att diskussionen är för avancerad för övriga deltagare. Politikernivå skulle jag vilja kalla det
Det finns ingen konsekvens i ditt resonemang och det varierar från inlägg till inlägg vem som bär skuld, varför och av vilka anledningar. De slutsatser du har dragit av det eventuella ansvar man har som köpare över motpartens agerande i en fullt laglig situation av en överprisad klocka är orealistiska.
Det finns absolut situationer där man bör fundera på hur ens agerande påverkar sin omgivning och där man får testa sin moral genom olika ställningstaganden, men det här är inte ett sådant.
Du får starta Den stora moral-tråden i Lifestyle. I´ll be there![]()
Tur det är kort tid kvar till årsskiftet.Visst, om man väntar till efterföljande år så![]()
Jag funderar på en batman eller en GMT ln, men då vill jag ha en orörd -18modell, batman är som de är 110 lax typ, GMT ligger på 85 kanske? detta är bara chrono jag kollat på, men inte fysisk gråis.