Roffe Persson
Silver
Bra att veta.Om man tjänar mer än 50´på en privatförsäljning, (per år), ska det tas upp för beskattning, så i det här fallet gör man ett juridiskt fel om man undanhåller skatt.
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra att veta.Om man tjänar mer än 50´på en privatförsäljning, (per år), ska det tas upp för beskattning, så i det här fallet gör man ett juridiskt fel om man undanhåller skatt.
att den är nyproducerad, jag personligen köper inte en "ny" klocka som är äldre än årsmodellen på kalendern, bara ngt jag känner.Vad är speciell med en årsmodell från -18 ?
På vilken klocka?Ännu en gång gjorde jag försöket att skriva mig på väntelistan hos Bergström men utan lyckas även den här gången
Hulk och 116610På vilken klocka?
Väntetiden var inte längre än nästa batch med klockor från Rolex, fyra dagar för mej.Skickat mejl till Nymans på en 116900 aka den fula ankungen.. utan svar. Kan ta mig landet runt för att nypa en, någon som sett någon fuling lura i montern, hur lång tid brukar väntetid ligga på den?
"Stämplad på min födelsedag".. Vad menar du?Drömmer om en ny Sub (måste va från en AD då jag vill ha den stämplad på mitt namn och min födelsedag. Men efter att läst i tråden liten känns den drömmen bortblåst![]()
Ja precis, vill plocka ut den på dagen jag fyller"Stämplad på min födelsedag".. Vad menar du?
Det stämplas inte något personnummer på ett cert..
Menar du att du ska plocka ut den på din födelsedag och få den stämplad med datumet och ditt namn?
Och jag som tycke du var högtravande och körde härskartugg......så det kan bli
Det var ett försök att lyfta blicken......jag anklagar ingen......men allas handlingar bidrar......ibland kan det ju vara intressant med konsekvensutmanande tankar....
är resonemanget detsamma för all typ at konst eller andra varor med värdeökning? Har hört att folk betalar premium för att få en iPhone först osv. Är du även i dessa fall skyldig (moraliskt) att överse motpartens privatdeklaration?Du behöver inte gå i polemik.....det var en moralisk fråga....var och en blir salig på sin egen sanning.......behöver ju inte vara personen som gör 70k i vinst utan att skatta för det som är boven i dramat.......utan kanske Rolex själva som genom sin taktik att strypa tillgången och trissa efterfrågan.........som är huvudmannen till att folk skattefuskar.....undrar hur moderskeppet ställer sig till en sådan ”anklagelse”
Nej, vi pratar endast om nya tråkiga Sportmodeller från Rolex......endast!är resonemanget detsamma för all typ at konst eller andra varor med värdeökning? Har hört att folk betalar premium för att få en iPhone först osv. Är du även i dessa fall skyldig (moraliskt) att överse motpartens privatdeklaration?
De plastas oftast av i butik numera, vet ej om det är policy dock.Osäker på om detta nämnts tidigare samt om det ändrats pga nya riktlinjer från Rolex men bör man få "avplasta" sin nya Rolex själv eller ej i butik eller hemma?
Läste en annons här på sidan där någon önskar sälja sin nya rolex men den är "avplastad" i butik enl policy från Rolex?
En Tudor plastades av för mig i Marbella enligt butikens policy. Bra policy enligt mig men hade gärna plastat av själv (i butiken)Osäker på om detta nämnts tidigare samt om det ändrats pga nya riktlinjer från Rolex men bör man få "avplasta" sin nya Rolex själv eller ej i butik eller hemma?
Läste en annons här på sidan där någon önskar sälja sin nya rolex men den är "avplastad" i butik enl policy från Rolex?
Jag har också varit med om att butiksbiträdet (utomlands) plastade av min Rolex. Sades då vara enligt butikspolicy. Vet dock inte om det är så överalltOsäker på om detta nämnts tidigare samt om det ändrats pga nya riktlinjer från Rolex men bör man få "avplasta" sin nya Rolex själv eller ej i butik eller hemma?
Jag håller med och då äger jag 2 st. begagnade Rolex som jag köpte inom en veckas tid. Väldigt bra exemplar så högre pris men kollar man bara för 6-8 månader sedan så har priserna stigit löjligt mycket. Man har börjat fundera lite speciellt nu när jag är ute efter en 16610 där priserna är absurda egentligen. Skulle dock aldrig köpt en Rolex som kostar (avsevärt) mer än list. Känns som en masshysteri om ej värre som jag inte vill bidraga till. Jag gillar mina två men det finns rimlighet i det här med att gilla klockor.Ja jag är faktiskt förvånad att intresset inte minskar med Rolex, trots att folk tvingas köpa klockorna till ett överpris i förhållande till retail. Det är ju bara att kika på priserna här. Klockorna är ju inte så bra att det är värt att betala mer för en klocka än vad klockan kostar ny i butik. Även om tanken slår mig ibland att återigen äga Rolex så får situationen mig att titta på andra märken istället.
Folk skiter i det så länge dom kan köpa och sen flippa utan att förlora pengar.Ja jag är faktiskt förvånad att intresset inte minskar med Rolex, trots att folk tvingas köpa klockorna till ett överpris i förhållande till retail. Det är ju bara att kika på priserna här. Klockorna är ju inte så bra att det är värt att betala mer för en klocka än vad klockan kostar ny i butik. Även om tanken slår mig ibland att återigen äga Rolex så får situationen mig att titta på andra märken istället.
Guess so, jag kanske har kommit i något nytt stadie i mitt klockintresse, vet inte. En Datejust skulle jag gärna vilja ha, men dessa är ju brett tillgängliga och säljs inte till överpris. Men visst, det är ju som bostadsspekulation, om inte Rolex plötsligt börjar fylla lagren i butiker, så är det ju osannolikt att det kommer att ske någon stor prisdump.Folk skiter i det så länge dom kan köpa och sen flippa utan att förlora pengar.
Är en rätt billig kontroll att låta utföra.Har en 2 år gammal explorer, anser ni att jag ska lämna in den på täthetsservice för att tryggt fortsätta kunna bada med klockan? Eller kan man vänta något år till?
Billig åtgärd. Fick priset 500 kronor för tät- och gångtest för min 114270. För mig är det en ickefråga när man tänkt bada med den och även sett till kostnaden för att få en status på tätheten kontra klockans värde.Har en 2 år gammal explorer, anser ni att jag ska lämna in den på täthetsservice för att tryggt fortsätta kunna bada med klockan? Eller kan man vänta något år till?
Lite det jag menar.Billig åtgärd. Fick priset 500 kronor för tät- och gångtest för min 114270. För mig är det en ickefråga när man tänkt bada med den och även sett till kostnaden för att få en status på tätheten kontra klockans värde.
Bara invänta långkonjuktur så blir det nog ordning även på klockmarknaden. Tycker just nu att klockmarknaden uppvisar samma hysteri som bostadsmarknaden har gjort.Ja jag är faktiskt förvånad att intresset inte minskar med Rolex, trots att folk tvingas köpa klockorna till ett överpris i förhållande till retail. Det är ju bara att kika på priserna här. Klockorna är ju inte så bra att det är värt att betala mer för en klocka än vad klockan kostar ny i butik. Även om tanken slår mig ibland att återigen äga Rolex så får situationen mig att titta på andra märken istället.
Eller kanske bredda ditt intresse? Finns andra märken än Rolex.Någon som vet hur mycket pengar man måste spendera hos en AD för att bli upptagen på väntelistan? Har köpt 2st Rolex hos känd AD i Sverige, totalt spenderat norr om en kvarts miljon på ett år. Fick svaret väntelistan var full och de skulle återkomma när/om jag fick plats på listan. Mycket pengar för mig, men det kanske är så enkelt att jag leker i helt fel bollpark och borde hitta ett annat intresse.
Nymans omsatte 550 msek ex moms förra året. Det innebär att du stod för knappt 0,4 promille av deras omsättning, huruvida det gör dig till intressant för sådant de kan bundla iväg till gråhandlare är oklart.Någon som vet hur mycket pengar man måste spendera hos en AD för att bli upptagen på väntelistan? Har köpt 2st Rolex hos känd AD i Sverige, totalt spenderat norr om en kvarts miljon på ett år. Fick svaret väntelistan var full och de skulle återkomma när/om jag fick plats på listan. Mycket pengar för mig, men det kanske är så enkelt att jag leker i helt fel bollpark och borde hitta ett annat intresse.