• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Läste igår om en kille som blev uppringd efter tre år och när han väl satt hos AD:n och fick champagne så fick han kallduschen. Köp smycken eller några andra klockor för att få köpa Hulken. Sinnessjukt.


Även om jag hade haft dom pengarna att kunna köpa några andra klockor för att få köpa hulken så skulle jag aldrig göra det. Rena utpressningen och jag kör strikt med ”No negotiation with terrorists”
 
Ponera att det hade gått 3 år och Rolex då bestämde sig för att skicka ut exakt så många hulk varje AD behövde för att alla på respektive lista skulle få en så skulle begpriset droppat och de som stod i kö hade då tackat nej till att köpa pga att det plötsligt inte var en bra affär längre.

Ni borde vara glada över kölistorna. :)
 
Läste igår om en kille som blev uppringd efter tre år och när han väl satt hos AD:n och fick champagne så fick han kallduschen. Köp smycken eller några andra klockor för att få köpa Hulken. Sinnessjukt.

Detta är ett bra exempel på vad som dödar intresset för Rolex hos mig.

Jag tycker verkligen att ett företag som jobbar mer kvalitet skall hantera sina kunder, och kölistor, på ett annat sätt.

Att bra kunder har fördelar i form av förtur har jag inga problem med, men att någon mindre viktig kund förväntas spara och stå i kö i flera år för att därefter få höra att man förväntas köpa ytterligare en klocka för att få nöjet att köpa det man väntat på...nej tack. Känns mer värdigt en krogkö än ett kvalitetsmärke.
 
Detta är ett bra exempel på vad som dödar intresset för Rolex hos mig.

Jag tycker verkligen att ett företag som jobbar mer kvalitet skall hantera sina kunder, och kölistor, på ett annat sätt.

Att bra kunder har fördelar i form av förtur har jag inga problem med, men att någon mindre viktig kund förväntas spara och stå i kö i flera år för att därefter få höra att man förväntas köpa ytterligare en klocka för att få nöjet att köpa det man väntat på...nej tack. Känns mer värdigt en krogkö än ett kvalitetsmärke.

Det är inte bara Rolex som är drabbat. Hermés och Porsche är två andra märken där det råder sjuk hype kring delar av deras sortiment. Försök att köpa en Birkin, Kelly eller GT2 RS för listpris.
 
Jag står på kö på en 126710BLRO sedan 12:01 (den lanserades klockan 12:00 på basel). Då uppskattade de att jag skulle få den i höst(2018), och nu i höst har de sagt sannolikt våren 2019. Detta låter dock alldeles för bra för att vara sant, när man hör om 5-10 års väntetid på vissa AD's. Vad tror ni?
Är i exakt samma sits som dig. Mailade någon minut över 12.00 för att ställa mig i kö för klockan. Har endast tidigare köpte en gmt blnr hos AD:n. Kommer väl behöva vänta ett par år antar jag.
 
Är i exakt samma sits som dig. Mailade någon minut över 12.00 för att ställa mig i kö för klockan. Har endast tidigare köpte en gmt blnr hos AD:n. Kommer väl behöva vänta ett par år antar jag.
Vi har det svårt vi, måste VÄNTA på att få köpa en rykande färsk rolle ;) Skämt åsido är detta mycket mer frustrerande än det borde vara.
Jag är lite i sitsen att jag inte vet om jag vågar satsa på en annan modell nu, om det skulle vara så att 126710 blir tillgänglig snart. Är väldigt väldigt nära på att satsa på en 116234 med svart diamond dial. Gissar att du sitter lugnt i båten med din BLNR? Superfin modell det också.
 
Vi har det svårt vi, måste VÄNTA på att få köpa en rykande färsk rolle ;) Skämt åsido är detta mycket mer frustrerande än det borde vara.
Jag är lite i sitsen att jag inte vet om jag vågar satsa på en annan modell nu, om det skulle vara så att 126710 blir tillgänglig snart. Är väldigt väldigt nära på att satsa på en 116234 med svart diamond dial. Gissar att du sitter lugnt i båten med din BLNR? Superfin modell det också.

Köp något annat hos samma AD och öka dina chanser. :)
 
Om jag blev ditlurad under falska premisser skulle jag överlämna en faktura för min debiterade tid.

Jag tycker det är märkligt att man hör såna här historier där namnet på ADn ofta är självcensurerat av den som postar. Om man nu behandlas så, varför inte tala om vilken AD som är oseriös? Man borde väl ändå aldrig göra en affär där i framtiden när de visat sig vara skurkar?
 
Jag tycker det är märkligt att man hör såna här historier där namnet på ADn ofta är självcensurerat av den som postar. Om man nu behandlas så, varför inte tala om vilken AD som är oseriös? Man borde väl ändå aldrig göra en affär där i framtiden när de visat sig vara skurkar?

A: Man vill inte avslöja var man bor.
B: Man hittar på. Långt ifrån det märkligaste jag sett någon ljuga om på internet i så fall. Håller helt med om att det borde ut i ljuset om man får ett ultimatum om att köpa mer eller gå hem tomhänt.
 
Ett köobjekt hos denna ryske gråhandlare på Costa Blanca.. Sea Dweller Red.
Samt något annat dräggelobjekt :rolleyes:

B4BD985E-B936-4119-A85A-DA4BCA121CC1.jpeg
 
Vi har det svårt vi, måste VÄNTA på att få köpa en rykande färsk rolle ;) Skämt åsido är detta mycket mer frustrerande än det borde vara.
Jag är lite i sitsen att jag inte vet om jag vågar satsa på en annan modell nu, om det skulle vara så att 126710 blir tillgänglig snart. Är väldigt väldigt nära på att satsa på en 116234 med svart diamond dial. Gissar att du sitter lugnt i båten med din BLNR? Superfin modell det också.
Ja livet är tufft ibland Haha jag ä också lite halvsugen att köpa något annat men tänk så ringer AD:n.. Den modellen är fin! Haft min blnr i över tre år så är lite sugen att testa något nytt. Även om en gmt pepsi inte är så stor förändring mot en blnr x).
 
Jag tycker det är märkligt att man hör såna här historier där namnet på ADn ofta är självcensurerat av den som postar. Om man nu behandlas så, varför inte tala om vilken AD som är oseriös? Man borde väl ändå aldrig göra en affär där i framtiden när de visat sig vara skurkar?
Det har avhandlats tidigare.. Hände min vän hos Rob för ~1 år sedan om inte minnet sviker (dvs med tiden).
 
Det har avhandlats tidigare.. Hände min vän hos Rob för ~1 år sedan om inte minnet sviker (dvs med tiden).
Du känner ingen som gjorde vad de ville och spenderade de x kr? Vi måste väl ha någon som gjort detta? Har vi inte massa fotbollsspelare, DJs och pokerspelare här som kan dela med sig hur de fungerar när de ska plocka ut sin klocka? Det är liksom inte så att ni behöver dölja de för alla att det finns vissa fördelar att vara "känd".

Typ en story när Alesso glider in och köper?
 
Du känner ingen som gjorde vad de ville och spenderade de x kr? Vi måste väl ha någon som gjort detta? Har vi inte massa fotbollsspelare, DJs och pokerspelare här som kan dela med sig hur de fungerar när de ska plocka ut sin klocka? Det är liksom inte så att ni behöver dölja de för alla att det finns vissa fördelar att vara "känd".

Typ en story när Alesso glider in och köper?
Kan tyvärr inte bidra med någonting..

Och har din vän nånsin handlat på Rob igen?
Nej..
 
Före julen var jag var inne hos Rolex AD i Helsingfors där försäljaren sade att de inte ens tar emot fler personer på deras kölistor. Enligt henne är det just nu "helt omöjligt" att få tag i en sportrolex från dem. Kan ju hända att det hade varit annorlunda om jag varit en bekant kund...men det säger väl iaf något om läget.
Var inne hos Lindroos (AD) Helsingfors denna julen och det var samma nu, ingen Rolex i stål gick att ställa sig i kö på. Jag tog en koll runt om i butiken och expediten beklagade sig att det såg ut som stället var rånat i Rolexhyllorna, fanns typ 4-5 st Rolex i hela butiken och det var några Lady Datejust i lite olika utföranden.

Edit: Tyckte du skrev förra julen men det står ju före.;) då var vi inne samma jul då iaf!
 
Det är inte bara Rolex som är drabbat. Hermés och Porsche är två andra märken där det råder sjuk hype kring delar av deras sortiment. Försök att köpa en Birkin, Kelly eller GT2 RS för listpris.
Exakt så som @Zed säger är det när det kommer till vissa modeller av handväskor. Är precis samma köande för att kunna sälja vidare med förtjänst som på klockor. Även upplägget med att köpa andra saker för att få komma åt en Birkin eller Kelly förekommer. Även vissa modeller LV säljs till priser över list begagnade. Den stora skillnaden på just Hermes, LV och Chanel mot t.ex. Rolex är ju att dom äger hela kedjan så det kommer aldrig "läcka" till gråhandlare. Även om det finns en och annan mindre ärlig butikschef runt om i världen men det är en annan historia.
 
Exakt så som @Zed säger är det när det kommer till vissa modeller av handväskor. Är precis samma köande för att kunna sälja vidare med förtjänst som på klockor. Även upplägget med att köpa andra saker för att få komma åt en Birkin eller Kelly förekommer. Även vissa modeller LV säljs till priser över list begagnade. Den stora skillnaden på just Hermes, LV och Chanel mot t.ex. Rolex är ju att dom äger hela kedjan så det kommer aldrig "läcka" till gråhandlare. Även om det finns en och annan mindre ärlig butikschef runt om i världen men det är en annan historia.
Med tanke på hur Rolex decimerar sina ADs är det inte helt omöjligt att de siktar på samma distributionskedja.
 
Ja man borde ju kunna köpa lite skit med värdeminskning motsvarande ökningen man får på att plocka ut BLRO.
(1). Köp Oyster Perpetual 114300 för 53'000kr
(2). Få förtur på 126710BLRO pga (1) och köp den för 86'500kr
(3). Sälj 126710BLRO för 150'000kr
(4). Köp en äldre speedmaster för 10'000kr

Sedär, en sprillans ny Oyster Perpetual, en femhundralapp och en go' gammal speedy. För 0kr!
 
(1). Köp Oyster Perpetual 114300 för 53'000kr
(2). Få förtur på 126710BLRO pga (1) och köp den för 86'500kr
(3). Sälj 126710BLRO för 150'000kr
(4). Köp en äldre speedmaster för 10'000kr

Sedär, en sprillans ny Oyster Perpetual, en femhundralapp och en go' gammal speedy. För 0kr!

Förutsätter ju att en OP 14300 skulle ge dig tillräckligt mycket good will hos AD:n för att få gå före i kön på en BLRO vilket känns högst osannolikt ;)
 
(1). Köp Oyster Perpetual 114300 för 53'000kr
(2). Få förtur på 126710BLRO pga (1) och köp den för 86'500kr
(3). Sälj 126710BLRO för 150'000kr
(4). Köp en äldre speedmaster för 10'000kr

Sedär, en sprillans ny Oyster Perpetual, en femhundralapp och en go' gammal speedy. För 0kr!
En 114300 kommer inte vara i närheten av tillräckligt..... :)
 
Tillbaka
Topp