• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag står på en lista (och endast en lista) på en specifik modell (hos denna AD får man endast stå på en lista och ha en lokal förankring). I somras var jag på plats 15 och idag har jag plats 4. Så allt tyder på att listan är levande och att jag nu snart får denna stålklocka med överdriven status :)
Hoppas du får den snart :)
Vilken klocka/modell/ref väntar du på att hämta ut?
 
Fick samtal från Bergström idag om att hämta ut en 116710LN. Tackade nej då jag nyss köpte en 216570 men för trådens skull kan jag informera att jag stod på listan sedan September. Så ”2-3 år på lista” som jag blev informerad om av Bergström verkar inte stämma så väl :)
 
Jag står på kö på en 126710BLRO sedan 12:01 (den lanserades klockan 12:00 på basel). Då uppskattade de att jag skulle få den i höst(2018), och nu i höst har de sagt sannolikt våren 2019. Detta låter dock alldeles för bra för att vara sant, när man hör om 5-10 års väntetid på vissa AD's. Vad tror ni?
 
Jag står på kö på en 126710BLRO sedan 12:01 (den lanserades klockan 12:00 på basel). Då uppskattade de att jag skulle få den i höst(2018), och nu i höst har de sagt sannolikt våren 2019. Detta låter dock alldeles för bra för att vara sant, när man hör om 5-10 års väntetid på vissa AD's. Vad tror ni?
Har du inte fått en än så är du inte prioriterad tyvärr.
 
Förstår att jag inte är prioriterad, då det skulle innebära mitt första köp hos en AD. Väntetid blir väl sannolikt ett par år för en peasant som mig då. Tråkigt att ge falska förhoppningar.
Tyvärr är du offer för rådande marknadsläge där alla ska köpa just BLRO och Daytona för att kränga vidare.
 
Tjena, var på semester med familjen på Gran Canaria i mars iår och stannade förbi de AD:n som finns i Meloneras. Det visade sig att de hade flera SS modeller i skyltfönstret. När jag tittade på 116610ln så hade dom den i skyltfönstret i bägge deras butiker i Meloneras. Jag väntade någon dag och köpte då en. När jag skulle köpa den fick de köra ned klockan från Las Palmas då de jag såg tidigare hade sålts under tiden jag avvaktade med mitt köp. Jag upplevde bemötandet som väldigt dåligt innan jag valde o slå till då ändrades bemötandet direkt. Jag passade på att fråga om 116500ln men fick som svar att de endast fått någon enstaka modell sedan den släpptes. Dessa gånger hade då ägaren till kedjan valt vilken butik den skulle skyltas i. Fick ett intryck om att det inte var någon kölista att tala om, men jag frågade även aldrig om någon kölista då jag slog till på den modellen jag ville ha.

Med vänlig hälsning, KK
 
Senast ändrad:
En nära vän till mig ställde sig i kö på en 116610LV hos svensk AD 2016. Hämtade ut den för en dryg månad sedan.

Han har inte spenderat nåt där innan och detta var andra gången han blev uppringd och tillfrågad.
 
En nära vän till mig ställde sig i kö på en 116610LV hos svensk AD 2016. Hämtade ut den för en dryg månad sedan.

Han har inte spenderat nåt där innan och detta var andra gången han blev uppringd och tillfrågad.
Läste igår om en kille som blev uppringd efter tre år och när han väl satt hos AD:n och fick champagne så fick han kallduschen. Köp smycken eller några andra klockor för att få köpa Hulken. Sinnessjukt.
 
Läste igår om en kille som blev uppringd efter tre år och när han väl satt hos AD:n och fick champagne så fick han kallduschen. Köp smycken eller några andra klockor för att få köpa Hulken. Sinnessjukt.
haha, fy fan vilka svin!!!
Hade blivit ganska kokt om man säger så...

Kan ju köpa en hulken till om de vill... :angel:
 
Läste igår om en kille som blev uppringd efter tre år och när han väl satt hos AD:n och fick champagne så fick han kallduschen. Köp smycken eller några andra klockor för att få köpa Hulken. Sinnessjukt.
Ok, hur löser man/butiken detta rent praktiskt för alla som inte har guldbyxor?! Om jag ser till mig själv t.ex. så skulle det ta sin lilla stund att spara ihop cash för en stålsub. Då sitter man där glad i hågen med sina 85 laxar och får veta att man saknar ca hälften för att gå därifrån med drömdinkan:sorry: Eller slänger butiken upp någon rutten avbetalning med ockerränta!? Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar men för en annan, som principiellt inte skulle ta en klocka på avbetalning, skulle man alltså få knalla hem tomhänt?! Skapligt antiklimax 3 år senare:wideyed:
 
Ok, hur löser man/butiken detta rent praktiskt för alla som inte har guldbyxor?! Om jag ser till mig själv t.ex. så skulle det ta sin lilla stund att spara ihop cash för en stålsub. Då sitter man där glad i hågen med sina 85 laxar och får veta att man saknar ca hälften för att gå därifrån med drömdinkan:sorry: Eller slänger butiken upp någon rutten avbetalning med ockerränta!? Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar men för en annan, som principiellt inte skulle ta en klocka på avbetalning, skulle man alltså få knalla hem tomhänt?! Skapligt antiklimax 3 år senare:wideyed:
Tror helt ärligt att de fullständigt skiter i kundens ekonomiska situation. Antingen cashar du upp eller så går klockan till någon som kan möta kraven. Sjukt men så är det.
 
Ok, hur löser man/butiken detta rent praktiskt för alla som inte har guldbyxor?! Om jag ser till mig själv t.ex. så skulle det ta sin lilla stund att spara ihop cash för en stålsub. Då sitter man där glad i hågen med sina 85 laxar och får veta att man saknar ca hälften för att gå därifrån med drömdinkan:sorry: Eller slänger butiken upp någon rutten avbetalning med ockerränta!? Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar men för en annan, som principiellt inte skulle ta en klocka på avbetalning, skulle man alltså få knalla hem tomhänt?! Skapligt antiklimax 3 år senare:wideyed:

Man nitar försäljaren och köper klockan någon annanstans.
 
Tillbaka
Topp