• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var i Frankfurt i mitten av dec, det var helt tomt i de fyra butiker jag besökte. Tror en början till lågkonjunktur kommer 2019, då kommer många stålrolex säljas på blocket.

Tror generellt det är en överskattning hur mycket eventuellt kommande lågkonjunkturer kommer dämpa efterfrågan på stålrolex. Senast det var en global lågkonjunktur var inte marknaderna globala på samma sätt och en större del av handeln var analog och därmed informationstillgången assymetrisk. Nu är transparensen globalt sett mycket större vilket kommer hålla upp priserna.

My two cents.
 
Tror generellt det är en överskattning hur mycket eventuellt kommande lågkonjunkturer kommer dämpa efterfrågan på stålrolex. Senast det var en global lågkonjunktur var inte marknaderna globala på samma sätt och en större del av handeln var analog och därmed informationstillgången assymetrisk. Nu är transparensen globalt sett mycket större vilket kommer hålla upp priserna.

My two cents.

Sant, men samtidigt öppnar globala handeln upp för fler säljare också, och det kan ju vara prisdämpande.
 
Jag står på en lista (och endast en lista) på en specifik modell (hos denna AD får man endast stå på en lista och ha en lokal förankring). I somras var jag på plats 15 och idag har jag plats 4. Så allt tyder på att listan är levande och att jag nu snart får denna stålklocka med överdriven status :)
Fast det där betyder ju egentligen ingenting..
De kan ge dig vilken position som helst, helt plötsligt går krösus sork och hans gäng in hos AD'n med spenderarbyxorna och köper 4 guldklockor och får stålklockan "på köpet" och vips så är du nerpetad på listan igen.
Dessutom vet du ju inte hur tilldelningen till AD'n är, så bara för du har plats nr4 så vet du ju inte hur ofta de får in klockan i fråga..

Edit: Nu lät jag jäkligt negativ...
Ville bara komma med lite realistiska synvinklar,hoppas du får din klocka snart iaf :D
 
Fast det där betyder ju egentligen ingenting..
De kan ge dig vilken position som helst, helt plötsligt går krösus sork och hans gäng in hos AD'n med spenderarbyxorna och köper 4 guldklockor och får stålklockan "på köpet" och vips så är du nerpetad på listan igen.
Dessutom vet du ju inte hur tilldelningen till AD'n är, så bara för du har plats nr4 så vet du ju inte hur ofta de får in klockan i fråga..

Edit: Nu lät jag jäkligt negativ...
Ville bara komma med lite realistiska synvinklar,hoppas du får din klocka snart iaf :D

Non taken. Jag är fullt införstådd i hur (jag tror) det fungerar. Självklart ingav ADn hopp om att jag de facto kommer få en klocka, men samtidigt har vi ju inget skrivit avtal och allt kan således hända. Däremot har jag ett stort förtroende för just denna handlare, då han inte befinner sig i en större stad med något större klockintresse.
 
Är det inte lätt att få tag på Rolex i LA eller vegas då? Jag tänkte dom modeller svenska återförsäljare får vänta på att få in här i Sverige.
Vad menar du? Du får nog utveckla ditt resonemang lite.
Men på A svarar jag "Nej!". Om du menar sport-Rolle i stål alltså, som det ju egentligen handlar om om vi pratar väntelista.
 
Non taken. Jag är fullt införstådd i hur (jag tror) det fungerar. Självklart ingav ADn hopp om att jag de facto kommer få en klocka, men samtidigt har vi ju inget skrivit avtal och allt kan således hända. Däremot har jag ett stort förtroende för just denna handlare, då han inte befinner sig i en större stad med något större klockintresse.
Vilken stad pratar vi om?
 
Även AD som haft riktiga väntelistor har gått över till att välja ut köpare manuellt. Det är inga glada miner när populära modeller krängs direkt efter köp. Väldigt förståeligt iofs.
 
Tillbaka
Topp