• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(1). Köp Oyster Perpetual 114300 för 53'000kr
(2). Få förtur på 126710BLRO pga (1) och köp den för 86'500kr
(3). Sälj 126710BLRO för 150'000kr
(4). Köp en äldre speedmaster för 10'000kr

Sedär, en sprillans ny Oyster Perpetual, en femhundralapp och en go' gammal speedy. För 0kr!
Jag vill jättegärna hitta en go gammal speedy för 10k, var hittade du den?
 
Jag hade en kompis som var på Aruba och chansade och ringde AD där. De mer eller mindre skrattade åt mig när jag frågade. Men när min polare, som köpte en 116515, frågade så skakade de fram en på några dagar. :) Tur att man har bra kompisar!


Haha var med om samma sak.
Skulle köpa en 116500 precis när dom börjat skeppats ut. Gick in till en AD som mitt kompisgäng haft lite kontakt med förut, Samma svar som hos alla förutom när min polare drog fram kortet o köpte en gulddaytona. Helt plötsligt kom han rusande med en 116500 som låg i kassaskåpet. Min polare fick dra taxfree så han fick den för 93k eller nått, gav 20k + klockans pris till polaren och vipps hade jag en 116500 på armen på dagen :)
 
En näre venn forsökre få tag på el Expl 2 i somras. Var innom alle ADs i Stockhom samt en eller to utenfor Stockholm og fikk som svar at det var 3-4 mnd ventetid eller lenger fra alle. Og ja, jeg er 100% sikker for jeg var med inn i två av butikkene, men det var vel også bare trams for det stemmer jo ikke overens med din verklighet?

Eller så kanskje du borde tenke om og innse at alle ikke lever i samma verklighet som deg eller at du bare rett og slett har feil ibland.
Exp 2 såg man ju i monter för så sent som två veckor sedan.
 
Var inne hos Lindroos (AD) Helsingfors denna julen och det var samma nu, ingen Rolex i stål gick att ställa sig i kö på. Jag tog en koll runt om i butiken och expediten beklagade sig att det såg ut som stället var rånat i Rolexhyllorna, fanns typ 4-5 st Rolex i hela butiken och det var några Lady Datejust i lite olika utförande.

Jag brukar besöka där då och då, och det där du skrev stämmer. För några månader sedan fanns
det flera Datejust modeller på hyllorna men inte längre. Alla har blivit utsålda. Sport Rolex klockorna
i stål har flera års väntetid.
 
Bostadsmarknaden är väl en grej, men att lyxkonsumtion går ner vid lågkonjuktur vore ju ingen överraskning.
Nja det är nog lite överdrivet.

Men om Kina går in i väggen ekonomiskt som nu befaras är det andra bullar!! Dem står väl för en tredjedel av världens lyxkonsumtion och dammsuger även butiker i europa (inkl sverige). Inte för att rolexpriser kommer att kollapsa för det, men det blir nog möjlige lite bättre tillgång hos europeiska ADs
 
Tillbaka
Topp