• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varit i 4 rolex butiker i Dubai nu.
Vänte tid på nästan all sportrolex.
B3C282DA-BCC2-47ED-92DF-8425D22E2559.jpeg


Kul att besöka världens största rolex butik och sportrolex montern såg ut så här

32F10628-FAFB-4DB1-9A72-09677BAE7514.jpeg


DJ, DD o kvinno klockor fanns massor av.

Mvh
Var ligger den?
 
Dem hörde av sig för ett halv år sen att jag var nummer 1 i kö på en daytona
Lär stå som nummer 1 for life:(
Ha ha, så är det säkert. Får du svar inom fyra dagar så hör av dig, då jag handla den åt dig:D Kollade själv efter en 116610LN men det var som förväntat. Får nog snällt vänta på listan för den ett tag till hos Krons. Min Daytona fick jag köpa för marknadspris tyvärr, men står ändå på kö för den också, har nog 2-3år kvar på den listan:(
 
Tyvärr är väl den svenska marknaden för liten för att de skall få någon ordentlig tilldelning. Jag är sedan gammalt kund hos Nymans i
Västerås och har ändå fått inse att någon Daytona eller SkyDweller i stål kan jag glömma. Fick dock ställa mig i kö på WG Daytona med Oysterflex. Den kan jag få om ca 2 år. Kollade samma klocka hos handlare i UK: den har du innan sommaren, var svaret där! Trots att jag bara köpt en klocka hos dem förut.
Så, ja. Relation med AD är bra, men tyvärr inte i Sverige.
 
Tyvärr är väl den svenska marknaden för liten för att de skall få någon ordentlig tilldelning. Jag är sedan gammalt kund hos Nymans i
Västerås och har ändå fått inse att någon Daytona eller SkyDweller i stål kan jag glömma. Fick dock ställa mig i kö på WG Daytona med Oysterflex. Den kan jag få om ca 2 år. Kollade samma klocka hos handlare i UK: den har du innan sommaren, var svaret där! Trots att jag bara köpt en klocka hos dem förut.
Så, ja. Relation med AD är bra, men tyvärr inte i Sverige.
Håller inte med dig. Relationen är allt. Bara för att du är gammal kund betyder det inte att det inte finns 50 pers som premieras före dig :)
Nu vet jag inte hur pass bra kund du är men som sagt, relationer är A och O. Det är ingen hemlighet att AD's i Sverige har klockor hemma. Problemet är att de inte släpper dom "hur som helst".
 
Tyvärr är väl den svenska marknaden för liten för att de skall få någon ordentlig tilldelning. Jag är sedan gammalt kund hos Nymans i
Västerås och har ändå fått inse att någon Daytona eller SkyDweller i stål kan jag glömma. Fick dock ställa mig i kö på WG Daytona med Oysterflex. Den kan jag få om ca 2 år. Kollade samma klocka hos handlare i UK: den har du innan sommaren, var svaret där! Trots att jag bara köpt en klocka hos dem förut.
Så, ja. Relation med AD är bra, men tyvärr inte i Sverige.
Enligt en säljare på Krons, så får de lika bra tilldelning som större butiker i Europa... meeeen... jag litar inte på säljare, så jag tog det med en skopa salt.
 
Tyvärr är väl den svenska marknaden för liten för att de skall få någon ordentlig tilldelning. Jag är sedan gammalt kund hos Nymans i
Västerås och har ändå fått inse att någon Daytona eller SkyDweller i stål kan jag glömma. Fick dock ställa mig i kö på WG Daytona med Oysterflex. Den kan jag få om ca 2 år. Kollade samma klocka hos handlare i UK: den har du innan sommaren, var svaret där! Trots att jag bara köpt en klocka hos dem förut.
Så, ja. Relation med AD är bra, men tyvärr inte i Sverige.
Tilldelningen är tvärtom skapligt generös i Sverige. ;)
 
Tilldelningen är tvärtom skapligt generös i Sverige. ;)
Med Svensk marknad ska man komma ihåg att väldiga mängder av tilldelningen till svenska AD pga vårt momsläge och lattjolajban-valuta ofta går på privatexport. Så marknaden är stor med generös tilldelning men det betyder inte att produkten är kvar inom riket.
 
Enligt en säljare på Krons, så får de lika bra tilldelning som större butiker i Europa... meeeen... jag litar inte på säljare, så jag tog det med en skopa salt.

Som någon som faktiskt har tidigare insikt i Krons tilldelning så kan jag säga att deras tilldelning var förvånandsvärt hög jämfört med andra butiker i resten av Europa.
Men saken är, att som många butiker, så betyder inte att en leverans på X klockor att samma antal kommer ut till försäljning direkt i butiken.
Är de smarta (Som de oftast är.) så kanske de väntar med att meddela kunder att klockorna kommit in.
Varför göra detta? De kanske haft en osedvanligt god försäljning och inte vill överstiga sin budget FÖR högt för att tänka på nästa års budget, eller motsatsen att de använder dessa extremt lätta pengar att kompensera en månad med låg försäljning.

Det är affärer och pengar vi pratar om egentligen, förvänta er inte att butikerna ser det på något annat sätt.
 
Som någon som faktiskt har tidigare insikt i Krons tilldelning så kan jag säga att deras tilldelning var förvånandsvärt hög jämfört med andra butiker i resten av Europa.
Men saken är, att som många butiker, så betyder inte att en leverans på X klockor att samma antal kommer ut till försäljning direkt i butiken.
Är de smarta (Som de oftast är.) så kanske de väntar med att meddela kunder att klockorna kommit in.
Varför göra detta? De kanske haft en osedvanligt god försäljning och inte vill överstiga sin budget FÖR högt för att tänka på nästa års budget, eller motsatsen att de använder dessa extremt lätta pengar att kompensera en månad med låg försäljning.

Det är affärer och pengar vi pratar om egentligen, förvänta er inte att butikerna ser det på något annat sätt.
Tack för info!
Att de håller på godbitarna vet jag dock :(
 
Tillbaka
Topp