Ja det tycker jag med men jag vägrar gråhandlare eller betala galna beg-priser över list... (Även om det kan vara värt att vänta men det är då otåligheten kickar in.)Låter konstigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det tycker jag med men jag vägrar gråhandlare eller betala galna beg-priser över list... (Även om det kan vara värt att vänta men det är då otåligheten kickar in.)Låter konstigt
Menar att det är konstigt att stå i kö för en 116610. Också konstigt att alternativet är en AP?Ja det tycker jag med men jag vägrar gråhandlare eller betala galna beg-priser över list...
Jaha, vet du någon Svensk AD som inte har väntelista på 116610LN? Vart har du hittat en begagnad till ”samma pris eller lägre” som inte är 7-8 år gammal?Menar att det är konstigt att stå i kö för en 116610. Också konstigt att alternativet är en AP?
F.ö är det ju bara att köpa valfri 116610 begagnat till samma pris eller lite lägre. Ser inte problemet.![]()
Varför funkar inte en 7-8 år gammal?Jaha, vet du någon Svensk AD som inte har väntelista på 116610LN? Vart har du hittat en begagnad till ”samma pris eller lägre” som inte är 7-8 år gammal?
(Billigaste 2018 på C24 är 85’, kollar man på 2019 ligger den billigaste på 92’)
Varför funkar inte en 7-8 år gammal?
Här har du en för 80, osäker på exakta listpriset.
https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116610.106965/
Vad brukar du ge bort för presenter?En tumregel är att lojalitet ska löna sig. Har du handlat fler goa bitar hos en specifik AD så traskar man före placeringar i väntelistan, så enkelt är det.
Att bara ha "väntat" i 3-4 år gör ingen skillnad om du inte har handlat något annat under tiden. Det behöver inte röra sig om endast Rolexklockor, utan gärna något gött från andra varumärken som butiken i fråga säljer. Att komma förbi med presenter till personalen gör också saken lättare. De är fruktansvärt trötta på att stå och tjöta väntetider på stålsport...
Rolexkepsar, pennor och nyckelband. Giveaways som jag inte får sålt här på KS brukar jag ge tillbaka till personalen i hopp om att närma mig den där eftertraktade 116610LN!Vad brukar du ge bort för presenter?
Haha, what... re-gifting? Big no noRolexkepsar, pennor och nyckelband. Giveaways som jag inte får sålt här på KS brukar jag ge tillbaka till personalen i hopp om att närma mig den där eftertraktade 116610LN!
Jag brukar ge min AD ett kok stryk.Rolexkepsar, pennor och nyckelband. Giveaways som jag inte får sålt här på KS brukar jag ge tillbaka till personalen i hopp om att närma mig den där eftertraktade 116610LN!
Kan säga såhär, personalen har nästan alltid plockat de som de vill ha från lådorna med giveaways så fort de anländer, så de tycker nog att re-gifting är rätt märkligt!Rolexkepsar, pennor och nyckelband. Giveaways som jag inte får sålt här på KS brukar jag ge tillbaka till personalen i hopp om att närma mig den där eftertraktade 116610LN!
Haha, what... re-gifting? Big no no![]()
Haha, jag trodde min sarkasm skulle lysa igenom mer tydligtKan säga såhär, personalen har nästan alltid plockat de som de vill ha från lådorna med giveaways så fort de anländer, så de tycker nog att re-gifting är rätt märkligt!![]()
Jag har hört att butikerna köper in det som ges bort som giveaways. Stämmer inte detta, eller är det vissa saker som är gratis för butiken, och vissa saker som kostar?Kan säga såhär, personalen har nästan alltid plockat de som de vill ha från lådorna med giveaways så fort de anländer, så de tycker nog att re-gifting är rätt märkligt!![]()
... är det bara jag som tycker det låter helt sinnessjukt att ge presenter till butikspersonal för att få köpa något för 50-100k?
Kikar man på TRF, så är det folk som skickar vykort, ger bort blommor och tårtor till personalen![]()
Hahaha, vilken jäkla cirkus alltsåKikar man på TRF, så är det folk som skickar vykort, ger bort blommor och tårtor till personalen![]()
Angående mutor, så förekommer det tyvärr även i SverigeGåvor —> presentkort —> mutor
It’s a slippery slope, I tells ya!![]()
Angående mutor, så förekommer det tyvärr även i Sverige![]()
Hehe, nej, måste vara bland det mest patetiska jag hörtInte mycket värdighet som finns kvar i kroppen om man skickar vykort, presenter etc för att få köpa en Sub.
det tog rövslickeriet till en helt ny nivå.Inte mycket värdighet som finns kvar i kroppen om man skickar vykort, presenter etc för att få köpa en Sub.
det tog rövslickeriet till en helt ny nivå.
allt detta för att FÅ köpa en rolex![]()
Totalt vrickatDet är väl inte så konstigt när marknaden ser ut så här: https://www.blocket.se/stockholm/Rolex_gmt_master_blnr__BATMAN__83738160.htm?aw=1
![]()
Hej,
Har satt upp mig nyligen hos Bergströmsur i GBG på väntelistan för 116710LN samt 116710BLNR. För LN modellen sade de 3-6 månaders väntetid, för BLNR 1-1,5 års väntetid. Någon som har erfarenhet hur lång tid det brukar ta utifrån tiderna de ger en? Hälsningar, Jakob
Med tanke på prisrusningen på BLNR och Hulk det senaste så kan man nog börja snacka om flera år på dessa med snart.Hade en kollega som satte upp sig på blnr och dem sa samma till honom Jan fick den efter 7 månader men det varierar ju så d finns inga rätta svar
Var vid den montern för 2 veckor sedan. Funderade lite på placeringen (en semesterort). Borde det inte finnas ganska goda chanser att de har sportstål i lager där? Tänker att folk "spontanköper" sådant de har i butiken. Känns konstigt att stå på väntelistan där om man inte bor eller har semesterboende i Lech.![]()
![]()
Österrike, Lech. Inget sportstål men ändå rätt bra med klockor i montrarna!
Om du åker skidor där kommer du inte missa detAD i Lech? Vart ligger den? Jag var där i somras men måste ha missat den...![]()