• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Menar att det är konstigt att stå i kö för en 116610. Också konstigt att alternativet är en AP?

F.ö är det ju bara att köpa valfri 116610 begagnat till samma pris eller lite lägre. Ser inte problemet. :)
Jaha, vet du någon Svensk AD som inte har väntelista på 116610LN? Vart har du hittat en begagnad till ”samma pris eller lägre” som inte är 7-8 år gammal? :)
(Billigaste 2018 på C24 är 85’, kollar man på 2019 ligger den billigaste på 92’)
 
Senast ändrad:
En tumregel är att lojalitet ska löna sig. Har du handlat fler goa bitar hos en specifik AD så traskar man före placeringar i väntelistan, så enkelt är det.
Att bara ha "väntat" i 3-4 år gör ingen skillnad om du inte har handlat något annat under tiden. Det behöver inte röra sig om endast Rolexklockor, utan gärna något gött från andra varumärken som butiken i fråga säljer. Att komma förbi med presenter till personalen gör också saken lättare. De är fruktansvärt trötta på att stå och tjöta väntetider på stålsport...
 
En tumregel är att lojalitet ska löna sig. Har du handlat fler goa bitar hos en specifik AD så traskar man före placeringar i väntelistan, så enkelt är det.
Att bara ha "väntat" i 3-4 år gör ingen skillnad om du inte har handlat något annat under tiden. Det behöver inte röra sig om endast Rolexklockor, utan gärna något gött från andra varumärken som butiken i fråga säljer. Att komma förbi med presenter till personalen gör också saken lättare. De är fruktansvärt trötta på att stå och tjöta väntetider på stålsport...
Vad brukar du ge bort för presenter?
 
Rolexkepsar, pennor och nyckelband. Giveaways som jag inte får sålt här på KS brukar jag ge tillbaka till personalen i hopp om att närma mig den där eftertraktade 116610LN!
Kan säga såhär, personalen har nästan alltid plockat de som de vill ha från lådorna med giveaways så fort de anländer, så de tycker nog att re-gifting är rätt märkligt! :D
 
Kan säga såhär, personalen har nästan alltid plockat de som de vill ha från lådorna med giveaways så fort de anländer, så de tycker nog att re-gifting är rätt märkligt! :D
Jag har hört att butikerna köper in det som ges bort som giveaways. Stämmer inte detta, eller är det vissa saker som är gratis för butiken, och vissa saker som kostar?

... är det bara jag som tycker det låter helt sinnessjukt att ge presenter till butikspersonal för att få köpa något för 50-100k?

Kikar man på TRF, så är det folk som skickar vykort, ger bort blommor och tårtor till personalen :)
 
Hej,

Har satt upp mig nyligen hos Bergströmsur i GBG på väntelistan för 116710LN samt 116710BLNR. För LN modellen sade de 3-6 månaders väntetid, för BLNR 1-1,5 års väntetid. Någon som har erfarenhet hur lång tid det brukar ta utifrån tiderna de ger en? Hälsningar, Jakob


Hade en kollega som satte upp sig på blnr och dem sa samma till honom Jan fick den efter 7 månader men det varierar ju så d finns inga rätta svar
 
043C3EF1-3948-4ADC-AAEB-C5AAF0577C71.jpeg
0F01ABEB-E724-459D-9E42-E0C6B9A479C9.jpeg


Österrike, Lech. Inget sportstål men ändå rätt bra med klockor i montrarna!
Var vid den montern för 2 veckor sedan. Funderade lite på placeringen (en semesterort). Borde det inte finnas ganska goda chanser att de har sportstål i lager där? Tänker att folk "spontanköper" sådant de har i butiken. Känns konstigt att stå på väntelistan där om man inte bor eller har semesterboende i Lech.
 
Tillbaka
Topp