• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var vid den montern för 2 veckor sedan. Funderade lite på placeringen (en semesterort). Borde det inte finnas ganska goda chanser att de har sportstål i lager där? Tänker att folk "spontanköper" sådant de har i butiken. Känns konstigt att stå på väntelistan där om man inte bor eller har semesterboende i Lech.

Det borde ju i ännu högre mån stämma för AD på flygplatser isåfall, men tji... ”Vi tar inte beställningar”.... ”vi har ingen väntelista”.... ”du får helt enkelt pröva dig fram och fråga när du har vägarna förbi”... ”ska du inte ha en twotone yachtmaster istället?”

Är väl ingen som på allvar tror att alla som lyckas tjacka sportstål från t.ex Ghassan verkligen fick dem av en slump..
 
Det borde ju i ännu högre mån stämma för AD på flygplatser isåfall, men tji... ”Vi tar inte beställningar”.... ”vi har ingen väntelista”.... ”du får helt enkelt pröva dig fram och fråga när du har vägarna förbi”... ”ska du inte ha en twotone yachtmaster istället?”

Är väl ingen som på allvar tro att alla som lyckas tjacka sportstål från t.ex Ghassan verkligen fick dem av en slump..
Stämmer mycket väl, lyckade inte dra den parallelen på plats. Men finns ju många som regelbundet flyger via vissa flygplatser.
 
Luxury watches har en oanvänd 2019 för 135. Rätt kaxigt ändå som privatperson att lägga sig 10% högre än Sveriges dyraste gråhandlare :)
"Vill ni pruta så finns det billigare än min här på blocket.". Vad han nu menar med det. Men finns 2 "oanvända" batmans för 20 000 mindre. Den gubben skojar inte.
 
Om du åker skidor där kommer du inte missa det ;)
F6B8738D-0C20-4177-A2E5-6BFCADE91276.jpeg
Ja nu under våren kommer det garanterat bli ett besök.
(Var som som sagt där i somras och det var lite svårt att åka skidor där då... ;))
 
Nymans i Västerås har en Explorer 1 (214270) i skyltfönstret om nån söker en sån. Var ett tag sen iallafall jag såg en i butik.
 
Vet inte om det ändrats senaste veckorna, men har sett både Explorer 1 och 2 i fönstret hos nymans i Stockholm för nån månad sen iaf.
Är väl inte de mest efterfrågade.
 
Tyvärr är väl den svenska marknaden för liten för att de skall få någon ordentlig tilldelning. Jag är sedan gammalt kund hos Nymans i
Västerås och har ändå fått inse att någon Daytona eller SkyDweller i stål kan jag glömma. Fick dock ställa mig i kö på WG Daytona med Oysterflex. Den kan jag få om ca 2 år. Kollade samma klocka hos handlare i UK: den har du innan sommaren, var svaret där! Trots att jag bara köpt en klocka hos dem förut.
Så, ja. Relation med AD är bra, men tyvärr inte i Sverige.
Va fan. De hade en WG och en YG Daytona på OF förra veckan hos en AD i Swiss när jag var där på skidresa, bara köpa! Vi prutade ner en YG Sub från 31000 euro till 26400. Så det verkar finnas prutmån. Ta ett flyg till Innsbruck för 2 lax, hyr en bil för 1,5 lax......en timme senare har du den på armen!
https://www.zegg-watches-jewellery.com/de
 
Hej

Har ringt runt till flera olika AD i Sverige och det verkar vara väntetid på de flesta stålrollar och dem vill inte sätta upp fler heller. Inte ens på AD’n dör jag precis köpt min klocka ville dem sätta upp mig på någon väntelista så just nu ser det mörkt ut. Även hört ryckten om anställda som har ’kompisar’ som hämtar ut speciellt daytonan och säljer den för att dem senare delar på pengarna. Kan ju iofs vara rykte men känns ju troligt med de andrahandspriset. Så om du är intresserad av någon som inte är lika eftertraktad låt säga sub stål så skulle jag ringt ad om du ska ut o resa och kolla om du får sätta upp dig på deras lista.
 
Hej

Har ringt runt till flera olika AD i Sverige och det verkar vara väntetid på de flesta stålrollar och dem vill inte sätta upp fler heller. Inte ens på AD’n dör jag precis köpt min klocka ville dem sätta upp mig på någon väntelista så just nu ser det mörkt ut. Även hört ryckten om anställda som har ’kompisar’ som hämtar ut speciellt daytonan och säljer den för att dem senare delar på pengarna. Kan ju iofs vara rykte men känns ju troligt med de andrahandspriset. Så om du är intresserad av någon som inte är lika eftertraktad låt säga sub stål så skulle jag ringt ad om du ska ut o resa och kolla om du får sätta upp dig på deras lista.
Varför ringer man runt till ADs och frågar om massa olika sportstål?
 
Hej

Har ringt runt till flera olika AD i Sverige och det verkar vara väntetid på de flesta stålrollar och dem vill inte sätta upp fler heller. Inte ens på AD’n dör jag precis köpt min klocka ville dem sätta upp mig på någon väntelista så just nu ser det mörkt ut. Även hört ryckten om anställda som har ’kompisar’ som hämtar ut speciellt daytonan och säljer den för att dem senare delar på pengarna. Kan ju iofs vara rykte men känns ju troligt med de andrahandspriset. Så om du är intresserad av någon som inte är lika eftertraktad låt säga sub stål så skulle jag ringt ad om du ska ut o resa och kolla om du får sätta upp dig på deras lista.

Mejlade Bergströms Ur och efterfrågade plats på väntelista för en stålrolle, fick inte ens svar.... Det var i mars förra året.
 
Hej

Har ringt runt till flera olika AD i Sverige och det verkar vara väntetid på de flesta stålrollar och dem vill inte sätta upp fler heller. Inte ens på AD’n dör jag precis köpt min klocka ville dem sätta upp mig på någon väntelista så just nu ser det mörkt ut. Även hört ryckten om anställda som har ’kompisar’ som hämtar ut speciellt daytonan och säljer den för att dem senare delar på pengarna. Kan ju iofs vara rykte men känns ju troligt med de andrahandspriset. Så om du är intresserad av någon som inte är lika eftertraktad låt säga sub stål så skulle jag ringt ad om du ska ut o resa och kolla om du får sätta upp dig på deras lista.
Så det ÄR kö på stålrolex? Gott att få det bekräftat :)
 
Tillbaka
Topp