Whedda
Silver
Absolut. Chockhöja är fel taktik men när klockorna som är repiga från 2014 är dubbelt så dyra som nya. Då skulle man kunna höja priserna något.
Ta hand om kunderna låter bra. Det du skrev tidigare om försäljningen av heta referenser låter dock inte som bra kundvård. Att endast sälja till gråhandlare alltsådet är ju ett slag i ansiktet på oss kunder att vi tvingas köpa av gråhandlare till dubbla priset.
Ett annat problem är väl att det är omöjligt att behaga alla. Den som varit lojal över tid och lagt stora summor hos en butik känner sig garanterat lika missnöjd om kunder som ringer runt halva Sverige och ställer sig i kö hos var och varannan AD skulle gå före.
Sen har jag själv upplevt när kunder gått från AD direkt till gråhandlare dagen efter. Den typen av beteende gör såklart att andra blir lidande och att AD prioriterar annorlunda i framtiden.
Det jag kan störa mig mest på är att många som klagar på servicen från ADs kring detta är kunder som först blev intresserade av att handla från AD när marknadsvärdet på klockorna gick över listpris. Innan det var man en idiot om man gick till AD framför Uret etc.