Har inga indikationer mer än min egen känsla...Vad finns det för indikationer på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inga indikationer mer än min egen känsla...Vad finns det för indikationer på det?
Känsla...inget annatÄr det en känsla du har eller kan du underbygga det?
Submariner Explorer samt Datejust kommer i alla fall i lite ny skepnadHar inga indikationer mer än min egen känsla...
Tror att det är mindre bra att dra upp det igen, var tydligen ett känsligt ämne.. Statistik på belåning finns på SCB. Medelåldern på forumet är relativt ung dvs få som har amorterat av lånen. Överlikvid som är kvar används till att shoppa dinker i stället för amortera av lånet. Om så skulle gjorts så skulle likvider saknas och då hade lån behövt upptas i samband med köp (vilket den ursprungliga frågan avsåg).
Gäller givetvis inte alla.
Är du skön eller?Klart att relation till AD har en betydelse, det är så det funkar för nästan allt (bilar, prylar, lån etcetc). Har du en relation till ägare/säljare så får du rabatt, gå före i kön m.m. Problemet med klock AD är att en vanlig Svensson inte ens får chansen att bilda sig någon typ av relation. Antingen ska du köpa på dig massa skit du inte vill ha, stå i kö i 5 år och känna som att du vunnit på lotto om du får chansen att FÅ KÖPA en klocka för 80-100k.
Sjuk marknad just nu, bättre att sitta lugnt och vänta på att det ska vända.
Explorer 1 och 2 samt Milgauss fanns inne hos AD här i Sthlm för ett par veckor sen.Som jag har uppfattat det är det väl kö på allt förutom typ damklockor och klockor i ädelmetaller? Eller du kanske går in och får en submariner eller skydweller över disk?
Finns ju givetvis en jävla massa grejer att köpa. Man ska inte glömma att världen är större än Rolex dessutom.Som jag har uppfattat det är det väl kö på allt förutom typ damklockor och klockor i ädelmetaller? Eller du kanske går in och får en submariner eller skydweller över disk?
AD har ju även andra trevliga märken än just Rolex.. tänker på detta med att bygga en relation. Men de blir ju svårt om man Endast kan tänka sej klockor av modell Daytona, BLNR Hulk eller Sky Dweller i Stål.Som jag har uppfattat det är det väl kö på allt förutom typ damklockor och klockor i ädelmetaller? Eller du kanske går in och får en submariner eller skydweller över disk?
Haha.Det är klart att det finns klockor inne, men med tanke på hur marknaden ser ut så finns det en anledning till att dom finns inne. Dom är helt enkelt inte lika populära. Ska man då behöva köpa en Milguass för att skapa en relation (dvs om man inte vill ha en)? Vill man ha en sån så är det såklart bara att köpa och påbörja en relation till aktuell AD.
Då har du gått på skitsnacket. Submariner, Sea dweller, GMT, Skydweller och Daytona I stål är knepigare att få tag i. Typ allt annat samt ovanstående i ädelmetall går att hitta lätt.Som jag har uppfattat det är det väl kö på allt förutom typ damklockor och klockor i ädelmetaller? Eller du kanske går in och får en submariner eller skydweller över disk?
Det finns ingen rättvisa i detta. Money talks.Jag håller med, man kan inte förvänta sig att bli guldkund för att man köpt en populär klocka. Men någonstans måste man få chansen att köpa på "fair" villkor. Alltså att klockor AD får in går till privata kunder och inte till massa grå-handlare.
Om du citerar det inlägg du svarar på är det lättare att förstå vem du adresserar.Snälla vilken värld lever du i? Hur många köper klockor i ädelmetaller jämfört med stålklockor i Sverige?
Om du citerar det inlägg du svarar på är det lättare att förstå vem du adresserar.
@Mk2018
Kort kan man sammanfatta det följande:
AD har kundgrupp 1. De har varit trogna kunder länge och spenderat väldigt mycket pengar. Dessa vill givetvis även köpa de populäraste modellerna.
AD har även kundgrupp 2. De har dykt upp senaste året/åren när begagnatpriserna gått upp i par/över nypriset och vill enbart köpa de populäraste modellerna.
Varför skulle AD släppa populära modellerna till kundgrupp 2? Det är otroligt hur många gånger man behöver skriva detta.
I min värld är det enbart härligt att alla som dykt upp det senaste och ska köpa från AD inte får göra det.
Äh, de flesta som dyker upp i kategori 2 är ju enbart där för att göra cash också. Då är det givetvis smartare att sälja allt till gråhandlare och samtidigt bli av med hyllvärmare också samtidigt som man får bra betalt för paketet.Jo, men när kategori 3 kommer in i bilden (sälja till grå-handlare) så tycker du det är ok. Konstig inställning att bara den som varit med länge får köpa till list..
Spelar ingen roll. De som handlat mycket och länge är uppskattade kunder som kommer finnas kvar även när begpriserna inte är vad de är nu (och de kommer köpa annat under tiden) medan den andra kundgruppen försvinner lika fort som den dök upp.Jo men alla är inte ute efter att köpa för att sälja direkt. Sen har jag förstått det som att även dem som varit med länge gör exakt samma sak?
Spelar ingen roll. De som handlat mycket och länge är uppskattade kunder som kommer finnas kvar även när begpriserna inte är vad de är nu (och de kommer köpa annat under tiden) medan den andra kundgruppen försvinner lika fort som den dök upp.
Tror man får rannsaka sig själv lite här. Det är ingen slump att man fått för sig att köpa stålrolex hos AD just i dessa tider.
Du verkar inte fatta.Märkligt resonemang, om individer från båda grupperna du nämner gör exakt samma sak. Är det ok för den ena men inte den andra? Jag personligen tycker båda gör fel isåfall. Men lätta pengar lockar alltid och det mesta har ett pris, även för en riktig entusiast med 25 års spenderade. Tråkig utveckling, man får helt enkelt avvakta och köpa det man vill ha när den här hysterin lagt sig.
Det här är ändå det mest rationella resonemanget i denna fråga. Trogna kunder är bättre än otrogna. Rolex till listpris är ingen mänsklig rättighet.Spelar ingen roll. De som handlat mycket och länge är uppskattade kunder som kommer finnas kvar även när begpriserna inte är vad de är nu (och de kommer köpa annat under tiden) medan den andra kundgruppen försvinner lika fort som den dök upp.
Tror man får rannsaka sig själv lite här. Det är ingen slump att man fått för sig att köpa stålrolex hos AD just i dessa tider.
Nej, precis. Och AD kan inte vara snäll mot alla för att det eventuellt finns någon riktig entusiast i högen av förstagångsköpare.Det här är ändå det mest rationella resonemanget i denna fråga. Trogna kunder är bättre än otrogna. Rolex till listpris är ingen mänsklig rättighet.