• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Såklart är det ingen rättighet och AD sköter sin business exakt som de behagar. Blir roligt att se om dem har samma inställning som ni påstår när allt vänder. Du är mer än välkommen som ny kund om du köper ädelmetall så nej, det handlar inte om att dem inte vill ha nya kunder.
 
Det här är ändå det mest rationella resonemanget i denna fråga. Trogna kunder är bättre än otrogna. Rolex till listpris är ingen mänsklig rättighet.


Som sig bör, kan jag tycka. Nu har jag aldrig ens ägt en Rolex och försöker inte få tag i en heller, men hade jag varit storkund hos en AD hade jag iaf tyckt att det hade känts rimligt med förtur på populära modeller.

Hade ju känts lite lätt irriterande om man spenderat låt säga en miljon i butiken allt från Rolex till ”kalla” märken, men ändå få stå i kö exakt lika länge som någon som aldrig handlat i butiken och också vill köpa en Daytona i stål nu helt plötsligt när andrahandsvärdet är skyhögt.
 
Jo absolut.

Vissa går dock in med pengar på fickan och väljer en klocka utan att titta på begpris, vad som är populärast osv.

Ja såklart, det är så det borde vara. Men om det du tycker om råkar vara populärt, då har du inte en chans. Det som dom allra flesta tycker om är ju daytona, sub, gmt. Dom klockorna har väl historiskt sett alltid dem flesta gillat? Man kan inte sluta gilla dom bara för marknaden är som den är.
 
Ja såklart, det är så det borde vara. Men om det du tycker om råkar vara populärt, då har du inte en chans. Det som dom allra flesta tycker om är ju daytona, sub, gmt. Dom klockorna har väl historiskt sett alltid dem flesta gillat? Man kan inte sluta gilla dom bara för marknaden är som den är.
Trist liksom. Finns dock fortfarande att köpa, bara att man får spendera mer. Förvånansvärt få som gör detta, trots att de gillar klockorna sååå mycket.. :)
 
Ja såklart, det är så det borde vara. Men om det du tycker om råkar vara populärt, då har du inte en chans. Det som dom allra flesta tycker om är ju daytona, sub, gmt. Dom klockorna har väl historiskt sett alltid dem flesta gillat? Man kan inte sluta gilla dom bara för marknaden är som den är.
Nej. Submarinern har alltid varit poppis, Daytona och GMT har inte alls haft samma status. Folk gillar dem för att de är riskfria köp.
 
Nej. Submarinern har alltid varit poppis, Daytona och GMT har inte alls haft samma status. Folk gillar dem för att de är riskfria köp.

Det kan vara så, jag har inte jätte lång erfarenhet och intresse. Köpte min första Omega för 7-8 år sen. Hade inte råd med rolex på den tiden så har ingen koll hur det såg ut då. Har försökt läsa på osv men man får ju aldrig samma helhetsbild som någon som var inne i det då.
 
Det kan vara så, jag har inte jätte lång erfarenhet och intresse. Köpte min första Omega för 7-8 år sen. Hade inte råd med rolex på den tiden så har ingen koll hur det såg ut då.
Jag har inte heller hållit på med detta så länge, men det går att läsa sig till. När jag gick med här för 2 år sedan kunde man få en 5-siffrig GMT för runt 60k och en 5-siffrig Explorer 2 för under 40. Det har gått fort.
 
Jag har inte heller hållit på med detta så länge, men det går att läsa sig till. När jag gick med här för 2 år sedan kunde man få en 5-siffrig GMT för runt 60k och en 5-siffrig Explorer 2 för under 40. Det har gått fort.

Ja det har det verkligen, man får avvakta och se hur det här utvecklar sig.
 
Hahah ja men kom igen, det finns massa faktorer som gör att man inte betalar dubbla listpriset. Det vet du med.
Vill du ha en sprojlans Sub är det ju listpris +~8% som gäller. Klarar du dig utan plasten är det typ +~4% om du shoppar runt lite och har en bra växelkurs. Dubbla list är det väl bara nya Pepsin som betingar (och frågan är hur ofta de säljs för utrop)?
 
Sida efter sida med ren skit nu. Kan vi inte försöka sluta svara folk som uppenbarligen inte ansträngrer sig att läsa några sidor tillbaka i tråden.
 
Senast jag var inne på bergströms i Göteborg fanns både OP 37 och 39 i vitt till försäljning. Brukar det vara så i Gbg och övriga Sverige?

Förstått att efterfrågan inte är enorm, men enlig säljaren händer det att de i flera månader inte har den i lager.
 
Ja 45 sidor minst består ju av att vanlijglass behöver förklara samma sak om och om igen för nya läsare i tråden.
Man skulle kunna sammanfatta ihop typ 10 punkter om hur "väntelistan" fungerar och klistra fast sedan låsa tråden.
Precis, men hade visserligen varit trevlig att ha den uppblåst om folk bara kan ”sköta sig”. Tillkommer något vettigt här och där bland mängder av skit. Ingen kritik mot dig @vaniljglass
 
Jo absolut.

Vissa går dock in med pengar på fickan och väljer en klocka utan att titta på begpris, vad som är populärast osv.
Ungefär så gjorde folk förr i tiden när man skulle köpa en klocka, och att man torskade minst 30% så fort man fick igenom dörren.
Nu förtiden är folk livrädda för att förlora pengar när man ska köpa nytt eller beg och helst vill man gå plus.
 
Det är klart att det finns klockor inne, men med tanke på hur marknaden ser ut så finns det en anledning till att dom finns inne. Dom är helt enkelt inte lika populära. Ska man då behöva köpa en Milguass för att skapa en relation (dvs om man inte vill ha en)? Vill man ha en sån så är det såklart bara att köpa och påbörja en relation till aktuell AD.
Man måste väl inte köpa det som är populärast? Då handlar det ju bara om att man ska ha det som alla andra har och inte om något genuint intresse. Och har man inget genuint intresse är det väl inte lönt att man prioriteras framför bra kunder.
 
Finns det någonstans i världen man kan få tag på en ny rolex av populärare modell hos en AD? tex pepsi eller hulk
Ja. Vet flera som plockat hem hulk samt batman när de varit på semester utan att ha haft någon relation med ad.

Nej, jag kommer inte svara på vartifrån eller från vilka länder :)
 
Ringde en ad (aldrig handlat där) och frågade lite om 114060. De tog mina uppgifter och sa att den borde finnas om ca 6 veckor.
114060 borde inte vara omöjlig att skaka fram inom rimlig tid. Svårare med modeller som Hulk, BLNR osv. Sen är det alltid svårt att veta om klockan verkligen kommer. Har vänner som ställt sig på listan och blivit lovade klockor inom 6-12 månader. Två år senare har de ännu inte fått samtalet.
 
114060 borde inte vara omöjlig att skaka fram inom rimlig tid. Svårare med modeller som Hulk, BLNR osv. Sen är det alltid svårt att veta om klockan verkligen kommer. Har vänner som ställt sig på listan och blivit lovade klockor inom 6-12 månader. Två år senare har de ännu inte fått samtalet.
Sant. Vi får se om några veckor:)
 
Tillbaka
Topp