• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tycker det är helt ok med handpenning. Känns som att de jobbar lite hårdare på att man ska få sin klocka då. Jag hade ställt motkrav, handpenning mot spikat pris oavsett eventuella prishöjningar. Win-win.
Sannt! Jag försökte vara lite street smart och fråga om priset var låst nudå när jag lagt handpenning, men man får betala vad den kostar helt enkelt, listpris vid utplock.

Själv så fick man slanta 20% på en 114060 :(
Mja, jag vart lite förvirrad av handpenningen faktiskt, -första ggn jag var inne sa dem 20%, sen när ja betalade sade dem 10%... Men i slutändan betalade jag 10 000.... Varken eller... Om dem inte planerar att hemligt höja priset till 100K, eller om man får drömma skära ner priset till 50K!! Men jag har ett kvitto iaf!

Mja, jag vart lite förvirrad av handpenningen faktiskt, -första ggn jag var inne sa dem 20%, sen när ja betalade sade dem 10%... Men i slutändan betalade jag 10 000.... Varken eller... Om dem inte planerar att hemligt höja priset till 100K, eller om man får drömma skära ner priset till 50K!! Men jag har ett kvitto iaf!
Det är möjligt att man anger ett högre belopp vid en första förfrågan för att skrämma bort oseriösa spekulanter som ställer sig i kö till höger och vänster och att handpenningen i själva verket är 10k/10%. Eller ett simpelt missförstånd. :)

Det är möjligt att man anger ett högre belopp vid en första förfrågan för att skrämma bort oseriösa spekulanter som ställer sig i kö till höger och vänster och att handpenningen i själva verket är 10k/10%. Eller ett simpelt missförstånd. :)
Ja, jo, så kan det vara... Den känslan fick jag när jag försökte ställa mig i kö på Nymans, dem sade i princip "stick härifrån" mellan raderna... El iaf "vi har stängt alla listor"

Det kanske har tagits upp tidigare men varför frångår BLNR och BLRO den vanliga färgkoden?

Svart bezel = Lunette Noir = LN
Blå bezel = Lunette Bleu = LB
Röd bezel = Lunette Rouge = LR

Ändå blir kombinationen BLNR (=Bleu Noir) resp. BLRO (Bleu Rouge) istället för LNB/LBN och LBR/LRB? o_O

Så här! såg det ut i Madonna di Campiglio för några veckor sedan.
Alla i fönstret var redan ”sålda” enligt butikspersonalen.
AE67D678-2219-45FC-BEA6-931233A9FC0E.jpeg
FA3AA95A-499E-4096-ADDF-740EC65BD142.jpeg

Pratade med Rob E igår om nya Batman men låter kämpigt att få tag på en sådan framöver. Får drömma framför Youtube ett tag till :)

Köp något annat för 80k medans du väntar, finns mycket roligt där ute om man har 80k att spendera :)
Typ en VC OS gen 1. Eller en 321 Speedmaster. Eller en ny Tudor BB plus en flightmaster. Eller en Heuer Bund och en bättre beggad Seamaster. Finns så mycket roligt där ute för 80k.

Rolex AD i Lech am Arlberg i Österrike (Huber Uhren Schmuck)
1 st. 116400GV Milgauss i lager och en uppsjö av en massa vitgulds Datejusts mm.
Tyvärr inte mer spännande än så och rätt likt situationen i Sverige.
DB0E5293-A199-4A01-B72E-38DE7C0522CA.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp