• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Var precis inne på Rolex på Kreta, det ända som fanns var halvguld Sub, Air King och diverse Datejust och en helguld Day-Date. Så allt är som det ska:D
969B80B0-8BDC-42DF-B430-A5C93AD34AD9.jpeg

Var inne på Rolex på 5th avenue i New York, där tog de inte ens upp folk på väntelistor. De hade fått in totalt 10st 126710BLRO under hela 2018, varav en såldes till en "vanlig kund". De övriga ADs man besöker skakar ju bara på huvudet när man ställer frågan.

Var inne på Rolex på 5th avenue i New York, där tog de inte ens upp folk på väntelistor. De hade fått in totalt 10st 126710BLRO under hela 2018, varav en såldes till en "vanlig kund". De övriga ADs man besöker skakar ju bara på huvudet när man ställer frågan.
Man kan nog pruta lite på Diamond District känns det som när allt är så koncentrerat, deras skyltfönster är inget att leka med.

Jag kommer varken sälja Subben eller 911:an när reporäntan går upp! :)
Nej alla gör ju inte det. Men....man kan nog lugnt utgå från att en majoritet av kunderna på dom löjligt hypade modellerna köper Rolex o Porsche för halvt lånade pengar och därmed inte längre har råd när konjunkturen stramar. Fina bilars konjunkturkänslighet är ju vedertagen. Att Rolex priserna (på en vara som inte alls är särskilt unik) skulle bete sig annorlunda är bara naivt att tro. Anledning till att många tror det är väl den ovanligt långa perioden av relativ högkonjunktur o låg ränta. Men självklart kommer en justering till normala beg priser o lite svårt sälja utan prut igen.

Jag var inne hos några AD's i Barcelona för några veckor sedan! Som i resten av världen fanns det Celini's och halvguldare. Det närmsta sportklocka jag såg var en 44mm yacht master 2 och en vitguldssub (Smurf?). Frågade efter lite sportstål och blev lite falskt hoppfull då de bad mig sitta ner i en av butikerna, de var trevliga och snackade på en stund tills de frågade artigt vad jag ville ha; det jag blev erbjuden var en Air King eller en Yacht Master 2 (I stål)... Tyvärr är det ingen av dem modellerna som tilltalar mig. Tyckte mig se en Hulk i ögonvrån som en äldre man satt och kände på, men den var väl reserverad till befintliga kunder.:rolleyes:

Ursäkta lite OT men tydligen finns det knappt några audemars piguet i stål att tillgå heller, har det varit så länge? Dessa företag är inte dumma, i en ökad efterfrågan stryper man tillgången ordentligt.

Jag var inne hos några AD's i Barcelona för några veckor sedan! Som i resten av världen fanns det Celini's och halvguldare. Det närmsta sportklocka jag såg var en 44mm yacht master 2 och en vitguldssub (Smurf?). Frågade efter lite sportstål och blev lite falskt hoppfull då de bad mig sitta ner i en av butikerna, de var trevliga och snackade på en stund tills de frågade artigt vad jag ville ha; det jag blev erbjuden var en Air King eller en Yacht Master 2 (I stål)... Tyvärr är det ingen av dem modellerna som tilltalar mig. Tyckte mig se en Hulk i ögonvrån som en äldre man satt och kände på, men den var väl reserverad till befintliga kunder.:rolleyes:

Ursäkta lite OT men tydligen finns det knappt några audemars piguet i stål att tillgå heller, har det varit så länge? Dessa företag är inte dumma, i en ökad efterfrågan stryper man tillgången ordentligt.
I Barcelona är det nog tyvärr svårt att "fynda" något i stål.
Ja, det är nästan lika svårt med AP. Vidare finns det inga indikationer på att de strypt tillgången, bara inte ökat den i takt med efterfrågan.

Låter som en briljant ide. Stryp tillgången när efterfrågan är stor :) Är ju snarare så att strypt tillgång kan leda till större efterfrågan pga ökad hype? Jag va hos AP igår. Där handlar det mer om att dom endast kan tillverka 40 000 klockor per år och att efterfrågan för RO i stål är megahög.

Tillbaka
Topp