• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gäller att utnyttja sina nästan 500k följare ;)

upload_2019-5-15_19-23-43.png

Visst att det aldrig är kul att betala extra men får man mellan 100 till 300k per samarbete så kan man väl antingen bygga en relation med AD eller slanta upp marknadspriset? Är ju nästan som att fråga om man kan få mellanskillnaden :stop::banghead:

Tänkte lite så med, rätt pinsamt egentligen att göra så, ska någon släppa sin Pepsi till honom för långt under marknadspris för att han är lite småkänd?

Som du säger så har han alla möjligheter att skaffa en på ett ”ärligt” sätt eller vad man ska säga.

Har årets baselsläpp från Rolex kommit ut på marknaden nu?
Tycker mig ha sett några YM i vitguld på oysterflex och även nån Batman på jubilee..
Nån som VET hur det ser ut?

Så tidigt? Jag har inte sett mycket bilder alls. Och som sagt, de första jag sett till försäljning dök upp nu under veckan..
Tack för svar

Mvh

Det verkar som vissa TRF medlemmar redan fått deras nya klockor, allt från Batman på jubilee till WG meteorite.
Vad hände med Calatravan?

Galet löjligt att tro att någon skulle sälja sin klocka för 80k under marknadspris bara för att han är ”känd”.

Galet löjligt att tro att någon skulle sälja sin klocka för 80k under marknadspris bara för att han är ”känd”.

Säg det till honom! :D de flesta fattade väl ingenting med den storyn, men alla hans följare som är åtminstone någorlunda intresserade av klockor satt nog bara och skakade på huvudet.

Det är nog ändå så att det faktum att man får stå i en lång kö gör att man upplever att det man väntar som mer värdefullt än om man inte hade behövt köa utan bara kunnat plocka det.

Ju mer ståhej det är om kön som sådan, ju mer värdefullt och åtråvärt tror man att det som väntar i slutet på kön är.

Senast ändrad:
Det är nog ändå så att det faktum att man får stå i en lång kö gör att man upplever att det man väntar som mer värdefullt än om man inte hade behövt köa utan bara kunnat plocka det.

Ju mer ståhej det är om kön som sådan, ju mer värdefullt och åtråvärt tror man att det som väntar i slutet på kön är.
Håller med dig. Även om det är värdefullt och åtråvärt oavsett så förstärks det genom att köa. Så har jag upplevt det iallafall. Sen är det ju samma känsla oavsett om man väntar på ny klocka, ny bil eller liknande där det kan vara långa leveranstider och större pengar inblandade.
Inte direkt samma känsla att köa på IKEA i väntan på att betala bokhyllan Billy...

Håller med dig. Även om det är värdefullt och åtråvärt oavsett så förstärks det genom att köa. Så har jag upplevt det iallafall. Sen är det ju samma känsla oavsett om man väntar på ny klocka, ny bil eller liknande där det kan vara långa leveranstider och större pengar inblandade.
Inte direkt samma känsla att köa på IKEA i väntan på att betala bokhyllan Billy...

Att stå i en fysisk kö är något av det värsta jag vet så för mig spelar det ingen större roll om det är en sub eller Billys bokhylla som kön leder till, däremot så är kön i klockaffären förhoppningsvis kortare än den på IKEA :)

Tillbaka
Topp