Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahaha! Fantastisk jämförelseSom att vänta på en Trabant i Östberlin 1972......satan vad man fick vänta.......
Nästa steg i Rolex process blir ju en Due diligence på alla spekulanter på"listan" De kollar av din Facebook och Insta så du håller rätt mått och stil, går igenom dina finanser ihop med din bank och pratar med chefer och kollegor. Nja...tyvärr passar din profil inte in på vår förväntade kundgrupps livsstil. Men välkommen att titta på vårt sortiment från Tudor.....Hahaha! Fantastisk jämförelse
Om ingen kunde köpa, så skulle butikernas montrar vara fyllda med Rolex...Jag var inne hos Rolex:s AD vid Place Vendôme i Paris idag, de sade att varken GMT Masters eller DeepSea går att få tag på. Roligt för de som redan äger dem, men för oss andra är det inte lika kul.
Hur ska det gå för Rolex när ingen kan köpa något?
Tankar?
Jag var inne hos Rolex:s AD vid Place Vendôme i Paris idag, de sade att varken GMT Masters eller DeepSea går att få tag på. Roligt för de som redan äger dem, men för oss andra är det inte lika kul.
Hur ska det gå för Rolex när ingen kan köpa något?
Tankar?
Undrad du om det går att få tag på? Eller syftar du på ifall du kan göra förtjänst på klockan?Tjenare. Tänkte köpa en Rolex till frugan som överaskning. Tänker ca 32-36mm gärna stål men tt funkar nog också. Har sjukt dålig koll på damsidan... har det varit samma galna utveckling där som som på herrmodeller i stål senaste tiden? Är verkligen en (noob som kidsen säger) på damklockor eller hur det stavas.... All input uppskattas, och nej det handlar inte om att tjäna pengar som en del forummedlemmar utgår ifrån så fort man ställer en fråga om Rolex.
Hej. Ser att min fråga inte framgick... Vilka modeller skulle ni rekommendera? Handlar inte om att tjäna pengar, men kan man minimera tappet vid en försäljning så är det alltid bra. Tänker börja med en begagnad klocka.Undrad du om det går att få tag på? Eller syftar du på ifall du kan göra förtjänst på klockan?
Raildialen ser fin ut i boettenLite Rolex mögel![]()
Jag hade inte gått på de mindre modellerna (om det nu inte är så att hon uttryckligen sagt att hon gillar mindre klockor) utan tittat på en 36-millimeters Datejust. Börja med att kolla K&S här på Klocksnack och ta det därifrån. Du bör få tag i ett hyfsat exemplar någonstans mellan 28 och 35k.Hej. Ser att min fråga inte framgick... Vilka modeller skulle ni rekommendera? Handlar inte om att tjäna pengar, men kan man minimera tappet vid en försäljning så är det alltid bra. Tänker börja med en begagnad klocka.
Var har du hittat den? Mig veterligen är det bara AD som stämplar cert.Hej,
Har hittat en Rolex från 2014 som är ny och oanvänd, står att det är 5 års garanti på den.
Hur funkar de ? Stämplar man cert på plats och garantin börjar gälla från datumet msn köper den?
Hoppas ni förstår frågan.
Mvh
Spelar ingen roll vem som stämplar certet eller vilket datum det står på. Så vida det inte är ett gammalt cert.Var har du hittat den? Mig veterligen är det bara AD som stämplar cert.
Hedens guld är det som har denVar har du hittat den? Mig veterligen är det bara AD som stämplar cert.
Från AD. Skulle gissa på runt 2000:-Vet ni om det är möjligt att köpa ett baklock separat till 116234? Från AD eller någon annanstans?
Precis, valfri ”herrmodell” om du är angelägen om prisutvecklingen. Oyster perpetual kan också vara ett alternativ.Jag hade inte gått på de mindre modellerna (om det nu inte är så att hon uttryckligen sagt att hon gillar mindre klockor) utan tittat på en 36-millimeters Datejust. Börja med att kolla K&S här på Klocksnack och ta det därifrån. Du bör få tag i ett hyfsat exemplar någonstans mellan 28 och 35k.
Där lärde jag mig något. Trodde inte att det gällde de från så långt tillbaka som 2014.Spelar ingen roll vem som stämplar certet eller vilket datum det står på. Så vida det inte är ett gammalt cert.
De nya dras i maskin och registreras digitalt när de går från AD.
Det vet jag som sagt inteDär lärde jag mig något. Trodde inte att det gällde de från så långt tillbaka som 2014.
Där lärde jag mig något. Trodde inte att det gällde de från så långt tillbaka som 2014.
Får helt enkelt kolla med dem, tackDet vet jag som sagt inte
Fick svar av hedens guld att garantin går ut iår.Får helt enkelt kolla med dem, tack
Borde väl gått ut 2017 kan man tycka då <2015 bara hade 3års garanti?Fick svar av hedens guld att garantin går ut iår.
Tack!Från AD. Skulle gissa på runt 2000:-
Har en på beställning till 214270 och tror det inte borde skilja så mycket i pris mellan 116234 och den.
Fick inget svar på de, men klockan är uttagen 14 tror jagBorde väl gått ut 2017 kan man tycka då <2015 bara hade 3års garanti?
När är certet stämplat?
Märkligt tycker jag, finns det någon bild på vilken färg tag:en är? De ska ju vara gröna från och med 2015 och innebära 5års garanti !![]()
Fick inget svar på de, men klockan är uttagen 14 tror jag
Nix, va bara tre bilder på bara klockanMärkligt tycker jag, finns det någon bild på vilken färg tag:en är? De ska ju vara gröna från och med 2015 och innebära 5års garanti !