• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hahaha! Fantastisk jämförelse
Nästa steg i Rolex process blir ju en Due diligence på alla spekulanter på"listan" De kollar av din Facebook och Insta så du håller rätt mått och stil, går igenom dina finanser ihop med din bank och pratar med chefer och kollegor. Nja...tyvärr passar din profil inte in på vår förväntade kundgrupps livsstil. Men välkommen att titta på vårt sortiment från Tudor.....

Senast ändrad:
Tjenare. Tänkte köpa en Rolex till frugan som överaskning. Tänker ca 32-36mm gärna stål men tt funkar nog också. Har sjukt dålig koll på damsidan... har det varit samma galna utveckling där som som på herrmodeller i stål senaste tiden? Är verkligen en (noob som kidsen säger) på damklockor. All input uppskattas, och nej det handlar inte om att tjäna pengar som en del forummedlemmar utgår ifrån så fort man ställer en fråga om Rolex.

Senast ändrad:
Jag var inne hos Rolex:s AD vid Place Vendôme i Paris idag, de sade att varken GMT Masters eller DeepSea går att få tag på. Roligt för de som redan äger dem, men för oss andra är det inte lika kul.

Hur ska det gå för Rolex när ingen kan köpa något?

Tankar?

Jag var inne hos Rolex:s AD vid Place Vendôme i Paris idag, de sade att varken GMT Masters eller DeepSea går att få tag på. Roligt för de som redan äger dem, men för oss andra är det inte lika kul.

Tankar?
Om ingen kunde köpa, så skulle butikernas montrar vara fyllda med Rolex...

Tankar?

Finns en helt tråd ämnad åt detta (väntelista rolex). Flera hundra sidor att förkovra sig i, även om en sida med fördel hade räckt.

Tjenare. Tänkte köpa en Rolex till frugan som överaskning. Tänker ca 32-36mm gärna stål men tt funkar nog också. Har sjukt dålig koll på damsidan... har det varit samma galna utveckling där som som på herrmodeller i stål senaste tiden? Är verkligen en (noob som kidsen säger) på damklockor eller hur det stavas.... All input uppskattas, och nej det handlar inte om att tjäna pengar som en del forummedlemmar utgår ifrån så fort man ställer en fråga om Rolex.
Undrad du om det går att få tag på? Eller syftar du på ifall du kan göra förtjänst på klockan?

Undrad du om det går att få tag på? Eller syftar du på ifall du kan göra förtjänst på klockan?
Hej. Ser att min fråga inte framgick... Vilka modeller skulle ni rekommendera? Handlar inte om att tjäna pengar, men kan man minimera tappet vid en försäljning så är det alltid bra. Tänker börja med en begagnad klocka.

Lite Rolex mögel
772626C4-F1C2-498E-AC02-A40E1F4075E1.jpeg
Raildialen ser fin ut i boetten

• Like
Reactions: Bas
Hej. Ser att min fråga inte framgick... Vilka modeller skulle ni rekommendera? Handlar inte om att tjäna pengar, men kan man minimera tappet vid en försäljning så är det alltid bra. Tänker börja med en begagnad klocka.
Jag hade inte gått på de mindre modellerna (om det nu inte är så att hon uttryckligen sagt att hon gillar mindre klockor) utan tittat på en 36-millimeters Datejust. Börja med att kolla K&S här på Klocksnack och ta det därifrån. Du bör få tag i ett hyfsat exemplar någonstans mellan 28 och 35k.

Hej,
Har hittat en Rolex från 2014 som är ny och oanvänd, står att det är 5 års garanti på den.
Hur funkar de ? Stämplar man cert på plats och garantin börjar gälla från datumet msn köper den?
Hoppas ni förstår frågan.

Mvh

Jag hade inte gått på de mindre modellerna (om det nu inte är så att hon uttryckligen sagt att hon gillar mindre klockor) utan tittat på en 36-millimeters Datejust. Börja med att kolla K&S här på Klocksnack och ta det därifrån. Du bör få tag i ett hyfsat exemplar någonstans mellan 28 och 35k.
Precis, valfri ”herrmodell” om du är angelägen om prisutvecklingen. Oyster perpetual kan också vara ett alternativ.

Tillbaka
Topp