79K har jag för mig att LN listade innan den togs bortNågon som vet list på 116710 innan den togs ut sortimentet?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
79K har jag för mig att LN listade innan den togs bortNågon som vet list på 116710 innan den togs ut sortimentet?
Det är egentligen bara din egen "sense of urgency" som bestämmer: är det Luxury Watches eller vilken gråhandlare rör det sig om? En svensk gråhandlare kan du nog vara ganska lugn i att köpa ifrån, så det handlar om du känner att du kan tänka dig att vänta 7-9 månader.Hej KS!
Är ny medlem här, men har följt detta forum vid sidan av!
Är inne på att köpa en ny klocka nu i sommar, det var tanken.. Men dessa väntetider var man inte beredd på från Rolex!
Är ute efter en DJ 126333, ''Wimbeldon'', men väntetiden för den klockan hos AD i Stockholm ligger på 7-9 månaders leveranstid? Sen höjdes priset på den specifika modellen med 6-7 000kr.
(När jag frågade efter en 116610LV så fick jag först ett fniss, en grimas, ett suck och till slut förklarat att väntelistan är full och väntetiden sträcker sig minst 1 år, annars blev jag väl bemött som nykomling i klockvärlden)
Finns en gråhandlare här i Stockholm som har exakt den klockan jag är ute efter, men känns lite risky för mig som inte har kunskapen att köpa därifrån! Frågan är om jag ska ställa mig i kö och vänta 7-9 månader eller slå till från gråhandlarn??
Kör på AD, och ställ dig i kö. Tiderna är alltid bara en uppskattning och kan i många fall inte bli så långa som först kommunicerats. De vill ju inte lova något de inte kan hålla, så därför tar de i lite extra. Det är min upplevelse iaf!Hej KS!
Är inne på att köpa en ny klocka nu i sommar, det var tanken.. Men dessa väntetider var man inte beredd på från Rolex!
Är ute efter en DJ 126333, ''Wimbeldon'', men väntetiden för den klockan hos AD i Stockholm ligger på 7-9 månaders leveranstid? Sen höjdes priset på den specifika modellen med 6-7 000kr.
(När jag frågade efter en 116610LV så fick jag först ett fniss, en grimas, ett suck och till slut förklarat att väntelistan är full och väntetiden sträcker sig minst 1 år, annars blev jag väl bemött som nykomling i klockvärlden)
Finns en gråhandlare här i Stockholm som har exakt den klockan jag är ute efter, men känns lite risky för mig som inte har kunskapen att köpa därifrån! Frågan är om jag ska ställa mig i kö och vänta 7-9 månader eller slå till från gråhandlarn??
Det är egentligen bara din egen "sense of urgency" som bestämmer: är det Luxury Watches eller vilken gråhandlare rör det sig om? En svensk gråhandlare kan du nog vara ganska lugn i att köpa ifrån, så det handlar om du känner att du kan tänka dig att vänta 7-9 månader.
Är det 25-30% rabatt hos gråhandlaren?Hej KS!
Kör på AD, och ställ dig i kö. Tiderna är alltid bara en uppskattning och kan i många fall inte bli så långa som först kommunicerats. De vill ju inte lova något de inte kan hålla, så därför tar de i lite extra. Det är min upplevelse iaf!
I övrigt, välkommen hit och till klockvärlden! Mitt tips på Rolex AD i Stockholm där jag haft bäst upplevelse är Rob Engström.![]()
Det spelar ingen roll. Garantin är den samma och vid eventuella problem kan du lämna in klockan hos valfri Rolex AD.Blir bara lite osäker på om det är bättre att köpa en klocka från AD eller om det inte spelar någon roll? Vad tycks, ska jag slå till från LW?
Med risk för att jag har missat svaret någonstans i tråden.
Vet någon vad den ungefärliga väntetiden för en Explorer 1, 214270 är? Jag var inne på Krons för några veckor sedan och säljaren där påstod 1-2 år. Givet att jag inte har någon köphistorik hos Krons men jag tycker att det låter länge för en Exp 1?
Det är en liten AD i en stad där alla ska ha Rolex. Vidga dina vyer så löser det sig.Med risk för att jag har missat svaret någonstans i tråden.
Vet någon vad den ungefärliga väntetiden för en Explorer 1, 214270 är? Jag var inne på Krons för några veckor sedan och säljaren där påstod 1-2 år. Givet att jag inte har någon köphistorik hos Krons men jag tycker att det låter länge för en Exp 1?
Låter som en välmående stad, jämfört med en annan stad där alla har Breitling..Det är en liten AD i en stad där alla ska ha Rolex. Vidga dina vyer så löser det sig.
When life give you lemons, make lemonade...
Kön till Rolex sportmodeller börjar bli löjligt lång.. ta tillfället i akt och dra igång en kö-yoga! ;P
![]()
Är det så man blir medbjuden till Lululemon yoga?When life give you lemons, make lemonade...
Kön till Rolex sportmodeller börjar bli löjligt lång.. ta tillfället i akt och dra igång en kö-yoga! ;P
![]()
Var det där idag?When life give you lemons, make lemonade...
![]()
Finns väl bra mycket mer eftertraktat än enbart rolexEn positiv effekt av det bristande Rolex-utbudet är att butikerna inte längre behöver slussar, pansarglas eller väktare.
Eventuella stålmodeller går nog direkt till kompisar som kränger till gråhandlare och sen delar de på vinstenAlternativt att de fått in en sportstål som varenda jävel ska slåss om, då behövs både väktare och pansar glas![]()
Igår om jag inte helt misstar migVar det där idag?
Måste missat det när jag gick till jobbet, hade vart sjukt kul att se!
Med risk för att jag har missat svaret någonstans i tråden.
Var inne hos Nymans förra veckan, han jag pratade med sa att det tog 4 månader att få en 214270 om man la en handpenning. Han sa att Rolex inte stängt listan för den modellen, så det går fortfarande att lägga en handpenning och få den i rimlig tid.Med risk för att jag har missat svaret någonstans i tråden.
Rolex har inga väntelistor, det är återförsäljarna som hanterar det efter eget godtycke.Var inne hos Nymans förra veckan, han jag pratade med sa att det tog 4 månader att få en 214270 om man la en handpenning. Han sa att Rolex inte stängt listan för den modellen, så det går fortfarande att lägga en handpenning och få den i rimlig tid.
Han sa att om man ställde sig i kö tog det längre tid och om man betalade handpenning kortare tid. Bara säljknep eller?Rolex har inga väntelistor, det är återförsäljarna som hanterar det efter eget godtycke.
Var i Palma för 2 veckor sedan, då hade dom Explorer, Milgauss mm hemma på hyllan hos Rolex /
Relojeria Alemana.Unna dig en weekend med lite Tapas
![]()
Var inne hos Nymans förra veckan, han jag pratade med sa att det tog 4 månader att få en 214270 om man la en handpenning. Han sa att Rolex inte stängt listan för den modellen, så det går fortfarande att lägga en handpenning och få den i rimlig tid.
Det stämmer säkert, det är ju helt upp till dem hur de vill hantera sin kö. Rolex har som sagt inget med det att göra.Han sa att om man ställde sig i kö tog det längre tid och om man betalade handpenning kortare tid. Bara säljknep eller?
Så Nymans har också börjar med handpenning nu?Var inne hos Nymans förra veckan, han jag pratade med sa att det tog 4 månader att få en 214270 om man la en handpenning. Han sa att Rolex inte stängt listan för den modellen, så det går fortfarande att lägga en handpenning och få den i rimlig tid.