asså snälla.....
190k....
lägg ut den på blocket typ avsluta ditt medlemsskap...
Lugn...efter att moms och tull är erlag är avansen heeeelt rimlig ju.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
asså snälla.....
190k....
haha tolka det som att jag var sen i matchenUrsäkta? Vad är det för tonläge?
Jag skriver ju att jag är sent in i matchen och inte fattar vad det yras om. Jag har föga koll på vad som sker så varför insinuerar du att jag är på jakt efter sportrolex??
Jag tackade förövrigt nej till en sportrolex när Nymans ringde och frågade om jag ville ha en.
haha den är inte ens värd 190 eftersom den har fel boxLugn...efter att moms och tull är erlag är avansen heeeelt rimlig ju.....
Ska man avsluta sitt medlemskap för att man lägger ut en klocka högt? Är den för högt prisad säljs den inte det är inte svårare än så.asså snälla.....
190k....
blåste.. jo men visst!Ska man avsluta sitt medlemskap för att man lägger ut en klocka högt? Är den för högt prisad säljs den inte det är inte svårare än så.
Om jag inte missminner mig så blåste du en stackare som du sålde en trasig Breitling till, då om någon gång borde man avsluta sitt medlemskap!
Riktigt så smidigt gick det inte det vet du mycket väl!blåste.. jo men visst!
klockan fungerade flre den skickades.
den där idioten fick sina pengar tillbaka så de va ju lugnt...
man blir ju inte mer medgörlig när folk hotar en därav dros processen ut
nåt mer om det du vill snacka om?
När man köper något för att casha ut grovt på andra medlemmar så är det bara fel!
Jag kan också tycka att det låter som en lite för hög prislapp men ser inte problemet. Om någon vill köpa den för 190k så kommer den att säljas för det, annars förblir den osåld tills säljare och potentiell köpare kommer överens om ett pris. Svårare än så är inte marknadsekonomi.jag kanske inte sitter klistrad i denna tråden som du och letar vart man kan köpa en sportrolex så förlåt mig om jag är sen i matchen.....
men såna som lägger ut en batman för en sån summa eller säljer oanvända dayroner för 240 pap borde typ bli bannade
dom kan ju hålla till på blocket som alla andra fantasifigurer gör
Känns fånigt att hänga på ett entusiastforum och samtidigt vara spekulant på den där för 190Känns fånigt att sälja något billigare än man kan bara för att vara schysst på ett internetforum.
![]()
Förstår inte hur man orkar bli upprörd av ett högt pris på en klocka. Är väl bara att klicka vidare eller sätta snubben på ignore om det blir för jobbigt. Kan inte heller se att det bryter mot forumets regelverk. Däremot kan man ifrågasätta allt gnäll och i vilken grad det tillför något vettigt till forumet.
Glad midsommar!![]()
Tror att både att klämma ut det maximala priset och att gnälla ryms inom regelverket men inte direkt tillför något av värde. Ignorerar därför både och.
Glad midsommar!
/B
Gnäll (och kattungar) är väl internets syfte?Men gnäll hör väl hemma på ett äldreboende medan en klockannons hör hemma på KS.
Nåväl! Hoppas den stiger till 200k så att folk bajsar ner sig av avundsjuka.![]()
Anledningen till detta är att Brasilien har importskatt på närmre 100% på alla varor som förs in i landet, så att köpa en klocka där är inte att rekommendera då priset hos AD är nästan det dubbla mot resten av världen.Finns i Rio och finns i São Paulo att köpa till ordinarie pris över disk. Sist jag hörde (någon vecka sedan) så fanns alla modeller jag frågade om inne. Dem skickar dock inte, varför vet jag inte. Var min kompis som bor i SP som kollade runt till mig. Jag har inga planer på Brasilien, men ska någon dit i annar ärende så varför inte. Då rekommenderar jag att kolla efter Rolex sport modeller i stål.![]()
Anledningen till detta är att Brasilien har importskatt på närmre 100% på alla varor som förs in i landet, så att köpa en klocka där är inte att rekommendera då priset hos AD är nästan det dubbla mot resten av världen.
Så man gör fortfarande vinst när man säljer vidare? Nice...riktigt så extremt är det inte på klockor. har köpt flera i brazilien från ADs och visst är priset högre, men vi snackar kanske 10-20%, inte några 100%
Ja beror på modell såklart.. de vanliga submariners inte så mycket. Daytona och GMTs visstSå man gör fortfarande vinst när man säljer vidare? Nice...
jo för människan var ju inte klok..Riktigt så smidigt gick det inte det vet du mycket väl!
Alla vill få ut max det är inget konstigt med det och som jag sa tidigare - är det för dyrt säljs det inte, enkelt.
Må så vara. Men det är nog ingen entusiast som köper den.Känns fånigt att hänga på ett entusiastforum och samtidigt vara spekulant på den där för 190
Maximala priset inte direkt tillför något av värde? Vad ska vi göra, jobba med välgörenhet och ge bort klockor för att folk ska vara nöjd? Jag tycker att sälja klockor för ett pris som är något sånär inom normalintervallet är bra eftersom det stärker trovärdigheten för köp och sälj på Klocksnack och får forumet att verka seriöst.Tror att både att klämma ut det maximala priset och att gnälla ryms inom regelverket men inte direkt tillför något av värde. Ignorerar därför både och.
Glad midsommar!
/B
Anledningen till detta är att Brasilien har importskatt på närmre 100% på alla varor som förs in i landet, så att köpa en klocka där är inte att rekommendera då priset hos AD är nästan det dubbla mot resten av världen.
Helt omöjligt att svara på utan att få se tydliga bilder på klockan för att avgöra skick.Hej, första gången jag skriver här på forumet. Jag har en kollega som har erbjudit mig han 2003 16710 med original oyster länk plus jubilee länk (inköpt för ca 1 månad sen) för 105.000kr är den rätt prissatt? det finns inget cert till klockan men kvitto från Luxurywatches finns! Även original box.
Det här är enda bilden jag har på denHelt omöjligt att svara på utan att få se tydliga bilder på klockan för att avgöra skick.
Välkommen till forumet! 105k är definitivt för högt. Räkna ca 80k för en fin 16710 (utan cert). Att du då ska betala 25k för den extra länken känns saftigt...Hej, första gången jag skriver här på forumet. Jag har en kollega som har erbjudit mig han 2003 16710 med original oyster länk plus jubilee länk (inköpt för ca 1 månad sen) för 105.000kr är den rätt prissatt? det finns inget cert till klockan men kvitto från Luxurywatches finns! Även original box.
Fast 105k för en 16710, som inte är fullset, är för högt oavsett skick. Iaf i min bok.Helt omöjligt att svara på utan att få se tydliga bilder på klockan för att avgöra skick.
Tror tyvärr de ligger högre än så, ett fint exemplar får du nog räkna 85-90k för idag (utan tillbehör). Så 95-100k är nog inte helt galet med jubileelänk + box som bör vara värd typ 10k i bra skick.Välkommen till forumet! 105k är definitivt för högt. Räkna ca 80k för en fin 16710 (utan cert). Att du då ska betala 25k för den extra länken känns saftigt...
Seriöst? Då är det snart läge att fundera på att säljaTror tyvärr de ligger högre än så, ett fint exemplar får du nog räkna 85-90k för idag (utan tillbehör). Så 95-100k är nog inte helt galet med jubileelänk + box som bör vara värd typ 10k i bra skick.