Jag är ingen frekvent Nymansbesökare, men det var ordagrant så han sa till mig i alla fallSå Nymans har också börjar med handpenning nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är ingen frekvent Nymansbesökare, men det var ordagrant så han sa till mig i alla fallSå Nymans har också börjar med handpenning nu?
Jag hörde samma när jag var förbi i veckan.Jag är ingen frekvent Nymansbesökare, men det var ordagrant så han sa till mig i alla fall![]()
Äntligen! Gäller det samtliga modeller? Eller enbart sportmodellerna.Rolex höjde precis priserna här i Sverige. En 114060 som gick för 69k kostar nu 73k.
Good times!
AllaJag hörde samma när jag var förbi i veckan.
Äntligen! Gäller det samtliga modeller? Eller enbart sportmodellerna.
känns inte att de är någon ide, finns ju inga klockor endå
Rolex sätt att casha in på hypen? De levererar ju fortfarande klockor som aldrig förr även om de sällan eller aldrig finns att köpa över disk.känns inte att de är någon ide, finns ju inga klockor endå
Är väl så, jag skojade bara liteRolex sätt att casha in på hypen? De levererar ju fortfarande klockor som aldrig förr även om de sällan eller aldrig finns att köpa över disk.
Möjligt, även om de senast höjde priset för dryga halvåret sedan enligt uppgifter i den andra tråden. I så fall borde väl ytterligare en höjning vara på ingång om det nu sker en årlig höjning varje senhöst och detta bara var en valutakorrigering för den svenska marknaden?Troligt att det bara är en justering för valutan...
Lägg semestern i sydamerika nästa gång. Finns gott om SS subs, explorers etc hos ADs. speciellt i santiago och rio. ett tips bara![]()
AD får inte skicka klockor för Rolex. Det är på grund av att Rolex inte vill att deras varumärke ska få säljas på nätet. Man måste köpa i fysisk butikFinns i Rio och finns i São Paulo att köpa till ordinarie pris över disk. Sist jag hörde (någon vecka sedan) så fanns alla modeller jag frågade om inne. Dem skickar dock inte, varför vet jag inte. Var min kompis som bor i SP som kollade runt till mig. Jag har inga planer på Brasilien, men ska någon dit i annar ärende så varför inte. Då rekommenderar jag att kolla efter Rolex sport modeller i stål.![]()
Verkar vara mer ok i USAAD får inte skicka klockor för Rolex. Det är på grund av att Rolex inte vill att deras varumärke ska få säljas på nätet. Man måste köpa i fysisk butik![]()
Våra svenska ADs kringgår väl också regelverket genom att ta betalt över telefon eller liknande för att därefter skicka klockorna till kund? Ingen regelrätt nätförsäljning men i praktiken är det samma sak.Verkar vara mer ok i USA
Han på Nymans sa att dom inte fick göra så heller, jag var tvungen att åka och hämta den där även efter erlagd betalning via telefon. Andra ADs kanske inte är lika nogaVåra svenska ADs kringgår väl också regelverket genom att ta betalt över telefon eller liknande för att därefter skicka klockorna till kund? Ingen regelrätt nätförsäljning men i praktiken är det samma sak.
Make America great againVerkar vara mer ok i USA
Jag är rätt säker på att det var någon här i forumet som fick en Explorer skickad till sig via post av just Nymans men jag kanske minns fel?Han på Nymans sa att dom inte fick göra så heller, jag var tvungen att åka och hämta den där även efter erlagd betalning via telefon. Andra ADs kanske inte är lika noga![]()
Säkert olika beroende på vilken säljare man får prata med, något säger mig att dom har provision på Nymans.Jag är rätt säker på att det var någon här i forumet som fick en Explorer skickad till sig via post av just Nymans men jag kanske minns fel?
nej, inga AD:s lasersvetsar. De sätter på ny länkrad.Snyggt, byter de ut länkbitarna eller lägger de på massa/polerar?
Även battyman vaLägg semestern i sydamerika nästa gång. Finns gott om SS subs, explorers etc hos ADs. speciellt i santiago och rio. ett tips bara![]()
Den är säkert dyrare där än i europa! Måste vara förklaringen till det priset!Även battyman va![]()
Eller så är det momsen man betalar när man för in den i Sverige....Den är säkert dyrare där än i europa! Måste vara förklaringen till det priset!
Ajuste! Måste vara så!Eller så är det momsen man betalar när man för in den i Sverige....![]()
i can neither deny nor confirmÄven battyman va![]()
asså snälla.....i can neither deny nor confirm![]()
Sa dem hur mycket man behöver lägga i handpenning? 10-20 %?Var inne hos Nymans förra veckan, han jag pratade med sa att det tog 4 månader att få en 214270 om man la en handpenning. Han sa att Rolex inte stängt listan för den modellen, så det går fortfarande att lägga en handpenning och få den i rimlig tid.
15% var detSa dem hur mycket man behöver lägga i handpenning? 10-20 %?![]()
Sent in i matchen, vad är grejen med att kränga en Batman för 190k, varför ska han avsluta sitt medlemskap för det?asså snälla.....
190k....
lägg ut den på blocket typ avsluta ditt medlemsskap...
jag kanske inte sitter klistrad i denna tråden som du och letar vart man kan köpa en sportrolex så förlåt mig om jag är sen i matchen.....Sent in i matchen, vad är grejen med att kränga en Batman för 190k, varför ska han avsluta sitt medlemskap för det?
jag kanske inte sitter klistrad i denna tråden som du och letar vart man kan köpa en sportrolex så förlåt mig om jag är sen i matchen.....
men såna som lägger ut en batman för en sån summa eller säljer oanvända dayroner för 240 pap borde typ bli bannade
dom kan ju hålla till på blocket som alla andra fantasifigurer gör
Jag tackade förövrigt nej till en sportrolex när Nymans ringde och frågade om jag ville ha en.